صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تمام آنچه که باید درباره « ال کامینو »؛ نسخه سینمایی بریکینگ بد بدانید!

تمام آنچه که باید درباره « ال کامینو »؛ نسخه سینمایی بریکینگ بد بدانید!

2143428 840

بیراه‌ نگفته‌ایم اگر مدعی شویم سریال‌بین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول افرادی هستند که «برکینگ‌بد» (Breaking Bad) را دیده اند و دسته دوم نیز سریال‌بین‌هایی هستند که در اول فرصت قصد تماشای «برکینگ‌بد» را دارند. این سریال جذاب که امتیاز‌های بسیار خوبی نیز از منابع نقدوبررسی فیلم و سریال دریافت کرده است در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و مخاطبان آن را با نام «افسارگسیخته» نیز می‌شناسند.

به گزارش مووی مگ به نقل از برترین ها، در این بین باخبر شدیم «نت‌فلیکس» برای ساخت نسخه‌ای سینمایی از این سریال آستین بالا زده و از قرارمعلوم مراحل ساخت این فیلم سینمایی به‌خوبی پیش می‌رود. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم با نام «اِل کامینو» (El Camono)، شناخته می‌شود و خبر‌های خوشی از آن برای طرفداران «برکینگ‌بد» داریم، به همین دلیل در ادامه تمام اطلاعاتی که از «ال کامینو» می‌دانیم را با شما در میان می‌گذاریم.


ال کامینو، وارث برکینگ‌بد

همان‌گونه که در جریان هستید «برکینگ‌بد» در ۵ فصل با ۶۲ قسمت ساخته شد و پخش آخرین قسمت این سریال به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. در همان زمان «برکینگ‌بد» به‌اندازه‌ای مخاطب داشت که رکورد رأی مثبت منتقدان را در رکورد‌های جهانی گینس از آن خود کرد و به‌جرات می‌توان گفت افتخاری در دنیای سینما و تلویزیون نیست که «برکینگ‌بد» از آن خود نکرده باشد.

سریال «برکینگ‌بد» داستان معلمی ساده و بااخلاق را روایت می‌کند که در میان‌سالی به‌سر می‌برد و زندگی معمولی و سالمی دارد، اما به‌ناگاه متوجه می‌شود که به‌سرطان‌ریه مبتلا است و از آنجایی که پس‌انداز و اندوخته مالی چشم‌گیری کنار نگذاشته بود با کمک یکی از شاگردان‌اش که سابقه زیادی در خلافکاری دارد مشغول به ساخت ماده‌مخدر «شیشه» می‌شود و پس از حادثه‌های زیادی برای خودش امپراتوری تولید موادمخدر به‌راه می‌اندازد.

به‌لحاظ داستان، دنیایی که در برکینگ‌بد خلق شده بود توانایی بالایی برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های جانبی را داشت و به همین دلیل نیز سریال بسیار موفق «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul)، در دنیای «برکینگ‌بد» با حضور جمعی از هنرپیشه‌های این سریال ساخته شد و نقد‌های خوبی را نیز دریافت کرد. محبوبیت «برکینگ‌بد» و «بهتره با ساول تماس بگیری»، «نت‌فلکیس» را به این فکر انداخت تا نسخه سینمایی از این سریال معروف را به‌روی پرده نقره‌ای ببرد و این‌گونه بود که «ال کامینو» متولد شد.

«نت‌فلیکس» به‌عنوان سازنده این سریال تاکنون رازدار بود و اطلاعات زیادی از «ال کامینو» در دست نداریم، اما از آنجایی که رفته‌به‌رفته به تاریخ پخش این فیلم نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری نیز از «ال کامینو» در محافل سینمایی دست‌به‌دست می‌شود و با انتشار اولین تریلر «ال کامینو» هیجان خبر‌های مربوط به این فیلم بالا گرفت.

ال کامینو از چیزی که فکرش را بکنید زودتر پخش خواهد شد

2143423 355

برای شما از انتشار اولین تریلر «ال کامینو» گفتیم و اگر دقت کرده باشید در انتهای این تریلر تاریخ پخش آن مطابق با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ اعلام می‌شود. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که چیزی کمتر از ۲ ماه تا پخش «ال کامینو» باقی نمانده است و این تریلر زمانی منتشر شد که طرفداران حتی فکرش را نمی‌کردند که مراحل ساخت «ال کامینو» در حال اتمام باشد.

اگر خاطرتان باشد تریلر «ال کامینو» نیز کاملاً غیرمترقبه منتشر شد و کسی خبری از ساخت فیلم سینمایی «بریکینگ‌بد» نداشت، جالب است بدانید انتشار ناگهانی تریلر این فیلم و عدم افشای اطلاعات کافی از داستان آن به سیاست‌های بازاریابی «نت‌فلکیس» باز می‌گردد و گفته می‌شود انتشار ناگهانی تریلرِ فیلم‌هایِ پرطرفدار افزایش فروش آن‌ها را به‌دنبال دارد.

جالب اینجاست «نت‌فلیکس» به‌اندازه‌ای درخصوص «ال کامینو» رازداری کرده که حتی عوامل سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» نیز اطلاع زیادی از ساخت آن نداشتند. در این زمینه می‌توان به صحبت‌های «باب ادنکیرک» (Bob Odenkirk)، هنرپیشه نقش اول «بهتره با ساول تماس بگیری» اشاره کرد که به خبرنگاران گفته است باورش نمی‌شود «نت‌فلیکس» چگونه توانسته تا این اندازه در خصوص «ال کامینو» رازدار باشد و حتی خبری از فیلمبرداری این فیلم نیز در رسانه‌های سینمایی پخش نشد.

چشم‌انتظار کدام هنرپیشه‌ها در ال کامینو باشیم

اگر «برکینگ‌بد» را دیده باشید حتماً شما هم با ما هم عقیده هستید که «برایان کرانستون» (Bryan Cranston) به لحاظ بازیگری در این سریال کاری کرد کارستان و «کرانستون» در نقش «والتر وایت» (Walter White) به‌اندازه‌ای هنرمندانه در «برکینگ‌بد» بازی کرد که توانست چندین مرتبه جایزه معتبر «اِمی» (Emmy Awards) را از آن خود کند. هنرنمایی «برایان کرانستون» در «برکینگ‌بد» به‌اندازه‌ای بود که «آنتونی هاپکینز» (Antony Hopkins)، بازیگر کهنه‌کار سینما پس از تماشای این سریال به اندازه‌ای تحت‌تاثیر بازی «برایان کرانستون» قرار گرفت که نامه‌ای به او نوشت و رسما از هنرنمایی او در «برکینگ‌بد» تقدیر کرد.

2143424 703

«والتر وایت» دنیای «برکینگ‌بد» در میان طرفداران نیز محبوبیت زیادی دارد و کاملاً مشخص است که چشم‌انتظار حضور او در نسخه سینمایی این سریال نیز باشیم. اما شوربختانه باید گفت «نت‌فلیکس» تاکنون هیچ اشاره‌ای از حضور «برایان کرانستون» در «ال کامینو» نداشته است. اما این سکه روی دیگری نیز دارد و به‌رغم اینکه خبری از حضور «والتر وایت» در «برکینگ‌بد» نداریم، کاملاً مطمئن هستیم که «آرون پال» (Aaron Paul) در نقش «جسی پینکمن» (Jesse Pinkman)، را یک‌بار دیگر در «ال کامینو» مشاهده خواهیم کرد. «چارلز بِیکر» (Charles Baker)، دیگر هنرپیشه سریال «برکینگ‌بد» که در این سریال نقش «اسکینی پیت» (Skinny Pete) را بازی می‌کرد، نیز در تریلر «ال کامینو» حاضر شد و از حضور او در این سریال مطمئن هستیم. اگر خاطرتان باشد در بیشتر صحنه‌هایی که «اسکینی پیت» در سریال «برکینگ‌بد» حضور داشت، رفیقش «اسلَکِر بَجِر» (slacker Badger) با بازی «مت اِل جونز» (Matt L Jones) را نیز شاهد بودیم و چه بسا که این فرمول در «ال کامینو» نیز استفاده شود و «مت ال جونز» دیگر هنرپیشه‌ای باشد که چشم‌مان در نسخه سینمایی «برکینگ‌بد» به او روشن خواهد شد.

به‌غیر از غیبت «برایان کرانستون» که احتمالاً در «ال کامینو» حضور ندارد، از قرار معلوم در این فیلم خبری از شخصیت‌های دیگر «برکینگ‌بد» مانند «اسکایلار» (Skylar)، «والتر جونیور» (Walter Jr)، «ماری» (Marry) نیز در نسخه سینمایی «برکینگ‌بد» نخواهد بود. این‌گونه که پیدا است حتی شخصیت «ساول گودمن» نیز در «ال کامینو» حضور ندارد.

موشکافی اولین ال کامینو

هما‌ن‌گونه که در جریان هستید سلاطین سرگرمی، رسم دارند تا در تریلر‌هایی که از فیلم‌ها و سریال‌های جدید منتشر می‌کنند سرنخ‌هایی را از داستان فیلم قرار دهند. با این حساب شما هم احتمالاً همانند ما اولین تریلر «ال کامینو» را به‌دنبال پیدا کردن سرنخ‌هایی از داستان این فیلم چندین بار تماشا کرده‌اید. در نتیجه جالب است بدانید «نت‌فلیکس» حتی در خصوص اولین تریلر «ال کامینو» نیز حسابی رازداری کرد و اطلاعات چندانی از این تریلر دستگیرمان نشد.

2143425 669

این تریلر با صدایی که از بیرون اتاق بازپرسی به گوش می‌رسد آغاز می‌شود و اگر دقت کرده باشید در سمت چپِ دیوارِِ بیرونِ این اتاق، دو قاب عکس با تصاویر «هنک اِشریدِر» (Hank Schrader) و «استیو گومز» (Steve Gomez) آویزان شده است. داخل اتاق نیز مامورین پلیس در حال گرفتن اعتراف از «اسکینی پیت» هستند تا اطلاعاتی درخصوص «جسی پینکمن» بدست بیاورند. «اسکینی پیت» در صحبت‌های خود هیچ اطلاعاتی از «جسی پینکمن» به مامورین پلیس نمی‌گوید و کاملاً مشخص است که پلیس‌ها برای پیدا کردن «جسی پینکمن» حسابی به دردسر خواهند افتاد.

با این حساب می‌توان گفت موشکافی اولین تریلر «ال کامینو» نیز اطلاعات زیادی را درخصوص داستان این فیلم برملا نمی‌کند.

اطلاعاتی که آرون پال از داستان ال کامینو به‌اشتراک گذاشته است

«نت‌فلیکس» درخصوص داستان «ال کامینو» به این نکته اشاره کرده که «جسی پینکمن در پی فرار پرخطری که انجام داده، می‌خواهد با گذشته‌اش کنار بیاید تا از این طریق آینده‌اش را بسازد.

با این حساب می‌توان گفت اصل داستان «ال کامینو» حول محور فرار «جسی پینکمن» و تلاش او برای رسیدن به آزادی روایت می‌شود. در نتیجه از این تعریف «نت فلیکس» عملاً چیزی دستگیرمان نمی‌شود و نمی‌توانیم دید کلی در خصوص «ال کامینو» داشته باشیم.

در این بین چندی پیش «آرون پال» یک توییت رمزآلود برای هواداران «ال کامینو» منتشر کرد و در این توییت شاهد صحنه‌ای از سریال «برکینگ‌بد» بودیم که در زیر آن نوشته شده بود قسمتی از «بریکینگ‌بد» برای اینکه رفته‌رفته آماده تماشای «ال کامینو» شوید. عکسی که «آرون پال» توییت کرده است به اپیزود «یک دقیقه» (One Minute) از سومین فصل از سریال «برکینگ‌بد» اشاره دارد و اگر خاطرتان باشد در این قسمت «جسی پینکمن» از «هنک» (Hank)، حسابی کتک خورده بود و حالش داشت بهتر می‌شد، اما باز هم به‌رغم اینکه کتک مفصلی خورده بود حاضر نبود پیشنهاد «والتر وایت» را قبول کند. با این حساب می‌توان گفت داستان نسخه سینمایی «بریکینگ‌بد» به رابطه «جسی پینکمن» و «والتر وایت» اشاره دارد.

پوست ال کامینو فرار جسی پینکمن را نشان می‌دهد

2143426 836

اگر خبر‌های «ال کامینو» را دنبال کرده باشید احتمالاً در جریان هستید که پوستر این فیلم نیز منتشر شده است و طبق معلوم، «نت‌فلیکس» در پوستر این فیلم اشاره‌ای به داستان آن ندارد و به قول قدیمی‌ها نم پس نداده است.

در پوستر «ال کامینو» خودروی «جسی پینکمن» را می‌بینیم که از دست اسیرکننده‌هایش در «کامینو» (Camino) با تمام سرعت در حال فرار است و در پشت خودروی او چیزی به‌غیر از گرد و خاک به‌چشم نمی‌خورد. در همین‌جا باید به لحاظ هنری به طراح پوستر «ال کامینو» تبریک بگوییم چرا که حال و هوای تبلیغات سریال «برکینگ‌بد» در پوستر این فیلم کاملاً به‌چشم می‌خورد. در این بین با توجه به پوستر منتشر شده از «ال کامینو» و همچنین تریلری که از این فیلم دیدیم، شاید بتوان پیش‌بینی کرد که قسمت‌های زیادی از این فیلم به تعقیب‌و‌گریز «جسی پینکمن» و ماموران پلیس اختصاص دارد. اما باز هم باید اعتراف کرد که پوستر «ال کامینو» اطلاعات بیشتری از این فیلم برملا نمی‌کند و داستان آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در مجموع باید گفت از آنجایی که «وینس گیلگان»، (Vince Gilligan)، خالق سریال «بریکینگ‌بد»، نویسندگی و کارگردانی فیلم «ال کامینو» را بر عهده دارد، انتظار داریم این فیلم همان حال و هوای سریال را داشته باشد و خاطره‌های خوش «برکینگ‌بد» را در ذهن هواداران زنده کند. از طرف دیگر از آنجایی که مطمئن هستیم «جسی پینکمن» با بازی «آرون پال» در این فیلم نقش مهمی دارد، بدون شک «ال کامینو» فیلمی است که طرفداران «آرون پال» برای تماشای آن لحظه شماری می‌کنند. به‌رغم اینکه بعید به‌نظر می‌رسد «والتر وایت» را در «ال کامینو» شاهد باشیم باز هم به‌احتمال زیاد آوازه او در این فیلم تکرار خواهد شد و به‌نوعی سایه «والتر وایت» بر روی «ال کامینو» خواهد افتاد. در نتیجه با توجه به انتظار‌های زیادی که از «ال کامینو» داریم، امیدواریم این فیلم هوادران را راضی نگه دارد.


مطالبی که مطالعه آنها توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

بازیگران « بریکینگ بد » با تصویر خرهای خندان طرفدارانشان را سرکار گذاشتند!

عنوان سریال بریکینگ بد ( Breaking Bad ) چه معنایی دارد؟

دو ستاره « بریکینگ بد » تصویری مبهم منتشر کردند / آیا دنباله این سریال در دست ساخت است؟

آیزاک کاپی، بازیگر سریال « بریکینگ بد » و فیلم « ثور » خودکشی کرد

ویدئویی جالب از سکانس های سریال « بریکینگ بد » که از « پالپ فیکشن » کپی شده است!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها