صفحه اصلی > رپرتاژ : تاریخچه و کاربرد انواع سنگ ها

تاریخچه و کاربرد انواع سنگ ها

T 800 Term353352

 تاریخچه سنگها

از سالیان دور، سنگ ها کاربرد بسیاری در صنعت ساخت و ساز داشتند. البته نوع سنگ های بکار رفته در سالیان دور تا امروز تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. معادن سنگ بسیاری در کشور به چشم می خورد که هر یک از این معادن سنگ های متفاوتی نسبت به یکدیگر خواهند داشت. از جمله پرکاربردترین انواع سنگ ها می توان به: سنگ تراورتن، سنگ ترا اونیکس و سنگ اسلب اشاره نمود. هر یک از این سنگ ها برای بخش های مختلفی از ساختمان کاربرد خواهند داشت و حتما باید سنگ مناسب را برای استفاده انتخاب کرده باشید تا بتوانید به مدت طولانی سنگ را مورد استفاده قرار دهید. برای خرید سنگ راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و حتما باید مرکز معتبر را برای خرید سنگ انتخاب نمایید تا بتوانید سنگ باکیفیت را خریداری کنید. سنگ ها از نظر سختی و ظاهر به انواع مختلف دسته بندی می شوند و سنگ هایی که سختی بالاتری داشته باشند میزان وقت و هزینه بیشتری برای تبدیل شدن به سنگ قابل استفاده نیاز خواهد بود و به همین دلیل میزان قیمت آن بالاتر خواهد بود. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

 

سنگ تراورتن

تراورتن یکی از سنگ های پرکاربرد و مهم به شمار می روند. تراورتن را می توانید در انواع مدل ها و رنگ های مختلف مشاهده نمایید. یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید را می توان تخلخل بالای سنگ تراورتن دانست. این سنگ به دلیل تخلخلی که دارد مقاومت کمتری خواهد داشت و به دلیل وزن پایین سنگ تراورتن از آن در بخش های مختلفی از منزل استفاده می شود. توجه داشته باشید که سنگ های تراورتن را می توانید در انواع رنگ ها و مدل های مختلف مشاهده نمایید. تراورتن سنگی لایه لایه می باشد و این سنگ ها در دو مدل برش داده می شوند و برخی از سنگ ها به صورت لایه لایه جلوه کرده و برخی از سنگ ها که به صورت افقی برش داده شده اند رگه هایی بر روی سنگ خواهند داشت. سنگ های تراورتن بر حسب معدنی که از آن استخراج می شوند اندازه های متفاوتی خواهند داشت و می توانید آن را در اندازه های بزرگ نیز مشاهده کنید. اصلی ترین استفاده از سنگ تراورتن را می توان هب عنوان سنگ نما دانست چرا که این سنگ ها به دلیل وزن پایینی که دارند به خوبی بر روی دیوار باقی مانده و میزان وزن وارده به ستون ها کاهش خواهد یافت.

سنگ ترا اونیکس

ترا اونیکس یکی دیگر از انواع سنگ های پرکاربرد می باشد. سنگ ترا اونیکس یکی از سنگ های وارداتی کشور می باشد که میزان قیمت آن بالاتر از سایر انواع سنگ ها می باشد. سنگ ترا اونیکس ظاهری بسیار زیبا داشته و به همین دلیل در بخش هایی مورد استفاده قرار می گیرند که زیبایی آن حائز اهمیت می باشد. توجه داشته باشید که سنگ های ترا اونیکس ظاهری نزدیک به تراورتن دارند اما نمی توان آن را کاملا شبیه به تراورتن دانست. سنگ ترا اونیکس ظاهری بسیار آراسته داشته و نقوشی بسیار زیبا بر روی آن وجود دارد که این نقوش به زیبایی هرچه تمام تر سنگ افزوده است. سنگ ترا اونیکس را می توانید در انواع رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده نمایید و به همین دلیل قدرت انتخاب با شما بوده و می توانید بهترین مورد را متناسب با خواسته خود خریداری نمایید. سنگ های ترا اونیکس نیز درجه بندی های مختلفی دارند و سنگ هایی که کیفیت نامناسبی دارند به دلیل رگه هایی که دارند امکان ترک برداشتن خواهند داشت و به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما کیفیت بالای سنگ ترا اونیکس را خریداری نمایید.

 کاربرد سنگ ها

خرید سنگ

برای خرید سنگ های مختلف راه های بسیاری پیش رو خواهید داشت. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب مرکز معتبر است که می توانید بهترین سنگ ها را برای استفاده خریداری نمایید. برای خرید سنگ می توانید از فروشگاه های سطح شهر نیز اقدام نمایید اما این روش کمتر مورد توجه قرار گرفته و جای خود را به مراکز اینترنتی داده است. لازم به ذکر است که فروشگاه های متعددی در سطح فضای مجازی فعالیت می کنند که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فردی داشته و خدمات متفاوتی نسبت به یکدیگر ارائه خواهند کرد. انتخاب مرکز معتبر برای خرید سنگ سبب خواهد شد که بتوانید بهترین و با کیفیت ترین سنگ را خریداری نمایید. شرکت ما اقدام به ارائه انواع اقسام سنگ های مختلف نموده است و با مراجعه به وب سایت این شرکت می توانید نسبت به خرید اقدام نمایید. برای خرید از این شرکت تنها کافی است که به وب سایت شرکت مراجعه کرده و پس از بررسی انواع سنگ ها، نسبت به خرید اقدام نمایید. پس از انجام عملیات خرید، سنگ خریداری شده را در کمترین زمان ممکن جلوی درب منزل خود تحویل خواهید گرفت.

سنگ اسلب

اسلب به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای اشخاصی به شمار می رود که تمایل دارند سنگی با ارزش بالا و زیبا خریداری کنند. اصلی ترین ویژگی سنگ اسلب را می توان بزرگ بودن دانست و آن را می توانید در بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که کوچکترین اندازه برای سنگ اسلب 120*220 سانتی متر می باشد. این سنگ از جمله سنگ های باکیفیت و با مقاومت بالا به شمار می رود که آن را می توانید در انواع طرح ها و رنگ های مختلف خریداری نمایید. سنگ اسلب به عنوان یکی از مهمترین سنگ های صادراتی ایران به شمار می رود و قیمت آن بالاتر از دیگر انواع سنگ ها خواهد بود. این سنگ به دلیل اندازه بزرگی که دارد امکان نصب در مدت زمان کوتاه تری خواهد داشت و می توانید بدون اتلاف وقت اقدام به نصب این سنگ نمایید. این سنگ باید حتما با دقت کامل برش داده شود چرا که نحوه برش سنگ بر کیفیت سنگ تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. سنگ اسلب در ضخامت 2 سانتی متر برش داده می شود و به دلیل خطوط ریزی که در بخش پشتی آن وجود
دارد قدرت چسبندگی آن به سیمان و ملات بالا بوده و به همین دلیل امکان شکستن و از بین رفتن آن بسیار پایین خواهد بود.

 کاربرد سنگ ها

کیفیت سنگ

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید حتما باید به آن توجه داشته باشید را می توان کیفیت دانست. طبیعتا سنگ هایی که کیفیت بالاتری داشته باشند امکان استفاده به مدت طولانی تری را خواهند داشت. سنگ هایی که کیفیت مطلوب را نداشته باشند طبیعتا هم دوام کمتری داشته و هم امکان آسیب پذیری در آنها بالا خواهد بود. رگه های سنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و در صورتی که میزان رگه سنگ بالا باشد امکان ترک خوردن سنگ وجود خواهد داشت. سنگ های مختلف کیفیت متفاوتی خواهند داشت و حتما باید به نوع سنگ و کیفیت آن دقت کامل داشته باشید. شرکت ما اقدام به ارائه سنگ با کیفیت بسیار بالا نموده و می توانید بهترین ها را از وب سایت این شرکت خریداری نمایید. توجه داشته باشید که هر چه میزان رگه در سنگ کمتر باشد کیفیت سنگ بالاتر خواهد بود چرا که امکان شکستن و از بین رفتن سنگ در این صورت پایین تر خواهد بود. البته کیفیت سنگ های گرانیت به رنگ و شفافیت آن بستگی خواهد داشت. سنگ اسلب و ترا اونیکس نیز با زیبایی هایشان شناخته می شوند.

برگرفته از وب سایت فروشگاه آنلاین صنایع سنگ وزین به آدرس اینترنتی https://sangevazin.com/

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها