صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : زرین هفته ( شماره 3 )

زرین هفته ( شماره 3 )

3245245

 


658465لوح زرین هفته : مریل استریپ کسی هست که این هفته لوح زرین سایت مووی مگ را دریافت می کند. استریپ در هفته ای که گذشت با ارسال نامه ای به اصغر فرهادی ( البته تاریخ دقیق زمان نگارش این نامه را نمی دانیم اما این خبر در این هفته در رسانه ها منعکس شد ) به تعریف و تمجید از فیلم « جدایی نادر ازسیمین » پرداخت و در میانه کلامش هم از فرهادی تشکر کرد ک باعث نزدیکی مردم ایران با دیگر نقاط جهان شده است. او در بخشی از نامه خود چنین اورده که : « نمي‌دانم آيا اصغر فرهادي زماني كه فيلمش را مي‌ساخته آگاه بوده كه بر خلاف نام فيلم، تاثير جهاني «يك جدايي» مردم را به هم نزديك خواهد كرد؟! نزديك كردن ما و مردم ايران، تا از طريق داستان خانواده‌اي در حال گسست و پيچيدگي‌هاي اخلاقي و عاطفي‌شان، خانواده‌هاي ما و ايرانيان را به هم نزديك كند » نامه مریل استریپ سراسر احترام به ایرانیان است و از معدود مواردی هم در هالیوود است که یک هنرمند خانم برجسته درباره ایران چنین اظهار نظر زیبایی ارائه کرده است! متن کامل نامه مریل استریپ به اصغر فرهادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

 

68466زرشک زرین هفته : زرشک زرین این هفته را باید متاسفانه تقدیم کنیم به جامعه سینمایی ایران که در روزهای آخر زندگی ایرج قادری معلوم نبود کجا می توانستیم آنها را پیدا کنیم تا به عیادت قادری در بیمارستان بفرستیمشان! همه ما می دانستیم که بیماری مهلک سرطان ریه که قادری مدتها به آن مبتلا بوده به مرحله حساسی رسیده و هر لحظه امکان چشم از جهان فرو بستن وی وجود دارد، اما حتی در این مرحله هم کمتر کسانی پیدا شدند که به عیادت ایرج قادری بروند و این دلگرمی را به او بدهند که در این شرایط تنها نیست. نمی دانم ما را چه شده که هر روز در حال پسرفت های فرهنگی در کشورمان هستیم. متاسفانه اینگونه رفتارهای عجیب و غریب، برای ما که ادعای فرهنگ چند هزار ساله داریم به هیچوجه قابل قبول نیست و با عرض معذرت باید بگویم که با اینگونه رفتارها ما در برابر هر تمدن کمتری ، کمتر هستیم!

ایرج قادری رفت، اما ای کاش این رفتن تا بدین حد زجر آور نمی بود. می شد تمام کسانی که روزی قادری برای آنها زحمت های زیادی کشیده بود در رزوهای پایانی زندگی اش در کنارش قرار می گرفتند و غم این رفتن برای وی و خانواده اش اندکی کاسته می شد اما قادری رفت بی آنکه به جز خانواده اش کسی بر بالینش باشد.

651465816

کپی برداری از مطالب مووی مگ تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها