صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از هوش مصنوعی دردسرساز تا لغو اکران مردمی به دلیل حضور بازیگر زن! / زرین سینمایی هفته (243)

از هوش مصنوعی دردسرساز تا لغو اکران مردمی به دلیل حضور بازیگر زن! / زرین سینمایی هفته (243)

نائومی واتس

Zarinدر هفته ای که گذشت خبر رسید که سرکار خانم نائومی واتس و آقای بیلی کروداپ ازدواج کردن و رفتن سر خونه و زندگیشون.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که «خانه بخت رفتن بازیگر جماعت» می نامیم، لوح زرینی را به این دو بازیگر تقدیم می کنیم و امیدواریم که ماه عسل خوش بگذرونن و از اینجور حرفها دیگه.

سینما ماندانا

68466آقا تو این مدتی که نبودیم و این ستون رو آپدیت نمی کردیم، سینمای ایران کلا همه چیز بود جز سینما!

گاهی سینما تعطیل می شد، گاهی احضاریه و شکایت می شد، گاهی تهدید به قطع همکاری و خلاصه این که، این سینما در حال حاضر شبیه همه چیز هست به جز سینما.

به همین جهت، بدون این که بخواهیم قضیه را کِش بدیم، به دلیل آنچه که «وضعیت شالام شوربایی» می نامیم، تمشک زرینی را به پدید آورندگان این وضعیت تقدیم کرده و از همین جا اعلام می کنیم که این وضعیت در نهایت اصلاً به نفع سینما و مخاطبش نیست؛ البته اگر سینما این وسط اصلاً مهم باشد!

نازنین بیاتی

68466در روزهای گذشته قرار بود تا اکران مردمی فیلم «عروسی مردم» با حضور عوامل و بازیگران فیلم در مشهد انجام بشه اما ناگهان خبر رسید که این اکران مردمی کنسل شده و زمانی که پیگیر ماجرا شدن متوجه شدن که به دلیل حضور نازنین بیاتی (بازیگر فیلم)، این اکران مردمی کنسل شده است!

بعد هم که ظاهراً پیگیر شدن که ببینن اصلا چرا باید فیلمی که مجوز اکران داره، اکرانش به دلیل حضور بازیگر زن فیلم متوقف بشه هیچکس گردن نگرفت و در واقع، من نبودم، تو نبودی، کی بود پس؟ بود!

از این رو، به دلیل آنچه که «قوانین نانوشته مملکت» می نامیم، تمشک زرینی را به مسئولینی تقدیم می کنیم که حتی وقتی یک فیلم همه مجوزهای لازم رو گرفته، اینچنین جلوش سنگ اندازی انجام میشه تا اون دو تا تهیه کننده بدبختی که می خوان وارد این سیستم بشن هم عطاش رو به لقاش ببخشن و برن سمت سرمایه گذاری تو املاک کشورهای همسایه!

الیور استون

68466در هفته ای که گذشت، استاد الیور استون که معرف حضور عزیزان وطنی هم هست و واسه جشنواره فیلم فجر هم آورده بودیمش اینجا و چایی نبات بهش داده بودیم، آمد و درباره موفقیت فیلم «جان ویک 4» گفت:«این چه خزعبل تهوع آوریه که ملت نگاه میکنن! انگار برداشتی سی دی انداختی تو پلی استیشن و داری بازی انجام میدی و دسته خرابه هم دادی دست داداشت…اینم شد فیلم؟»

والا ما آخرش نفهمیدیم که چرا باید یه آش رو این قدر شورش کنین که دیگه حتی طرفداران سینما هم روشون نشه از شما دفاع کنند! این که «جان ویک» فروخته ربطی به فیلم های دیگه و موفقیت هاشون نداره و هر محصول خوبی مورد ستایش قرار می گیره. مگه «نهنگ» آرونفسکی امثال فیلم موفقی نبود؟ چه وضعیتیه که دارین سینما رو دو قطبی می کنین که آخرش هیچکس نتونه از سینما لذت ببره.

به هر روی، ما این جا به دلیل آنچه که «سیاه و سفید کردن سینما» می نامیم، تمشک زرینی را به الیور استون تقدیم می کنیم و معتقدیم که استاد باید یکم ترمز دستی رو محکم تر بکشه و اجازه بده که سینما و مخاطب ارتباطشون مستحکم باقی بمونه. انشالله سروقت یه بار دیگه که ایران اومدین، این بار می بریمتون رستورن «سیروس سگ دست» یه کباب مشتی بزنین که دیگه اینجور حرف ها از ذهنتون بپره!

شبکه خانگی

68466آقا چند سالی بود که یه اختلاف قدیمی برای نظارت روی شبکه خانگی بود.

توی تمام این سال ها صدا و سیما و وزارت ارشاد هرکدومشون معتقد بودند که باید این فضا رو مدیریت کنند که بالاخره هیچوقت به نتیجه نرسیدن و حالا خبر رسید که وظیفه نظارت به این مجموعه به عهده صدا و سیما گذاشته شده! در واقع نهادی که خودش به نوعی رقیب شبکه نمایش خانگی محسوب میشه، وظیفه نظارت بر شبکه نمایش رو از این به بعد عهده دار خواهد شد!

لازم به ذکر است که صدا و سیما سابقه بسیار درخشانی در استفاده از پتانسیل برنامه های محبوبش داره. از جمله برنامه ایی مثل «کتاب باز» و «90» و «فوتبال 120» که در همه رو تخته کرده و به جاش برنامه هایی رو روی آنتن می بره که هنوز که هنوزه توان رقابت با «راز بقا» ده سال پیش رو نداره!

به هر روی، ما این جا به دلیل آنچه که «نابودی شبکه نمایش خانگی» می نامیم، تمشک زرینی را بار دیگر به مسئولین تقدیم می کنیم که پتانسیل های رقابت و بازار رو به درستی نمیشناسن و یه تصمیمی میگیرن که در نهایت منجر به نابودی اون حوزه میشه که فکر می کنیم با این وضعیت، برای شبکه نمایش خانگی هم دور از ذهن نیست.

Secret Invasion

68466آقا چند وقتیه که نویسنده ها و عوامل هالیوود زدن تو کار اعتصاب و دنبال حق و حقوشون از منابع مالی فیلم و سریال ها هستند. یکی از مواردی هم که بهش اعتراض دارن، به رسمیت شناخته شدن هوش مصنوعی برای نگارش فیلمنامه و ایناست که باعث میشه خیلی هاشون بیکار بشن.

حالا تو این وضعیت، سریال «Secret Invasion» مارول پخش شده که تو همین قسمت اول سازنده ها اومدن با ذوق گفتن:«آی ملت! تیزر سریال رو با کمک هوش مصنوعی ساختیم و ببینین چقدر باحال شده!» همین باعث شد ملت بریزن سر اینا که شما وسط هاگیر و واگیر، برداشتی نمک رو زخم عوامل فنی می پاشی؟!

از این جهت، به دلیل آنچه که «گند زدن هوش مصنوعی به شغل اصناف» می نامیم، تمشک زرینی را به سازندگان «Secret Invasion» تقدیم می کنیم و معتقدیم که برای استفاده از این ابزار باید یه ساز و کاری در نظر گرفته بشه که در عین حال که بشه توسعه اش داد، نان ملت رو آجر نکنه.

 

ذره بین

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quentin tarantino
Quentin tarantino
2 ماه قبل

دلیل لغو اکران عروسی مردم یکی از استوریای نازنین بیاتی بوده ظاهراً که بی حجاب بوده
البته فیلمش یه آشغال بود فکر کنم فیلم نامه نویس بانویی در آب رو استخدام کردن واسه این فیلم