صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم صاحبان ( The Owners )

نقد و بررسی فیلم صاحبان ( The Owners )

صاحبان (The Owners)

 

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

میسی ویلیامز، بازیگر سریال « بازی تاج و تخت » که نقش آریا استارک را ایفا می کرد، تنها بازیگر مشهور فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

چند جوان بدبخت تصمیم می گیرند از یک خانه دزدی کنند اما خیلی زود متوجه می شوند که صاحب خانه بدتر از آنها، بالا خانه را اجاره داده و…

کارگردان کیست ؟        

ژولیوس برگ که پیش از این چند سریال نه چندان مشهور تلویزیونی ساخته و « صاحبان » نخستین فیلم بلند سینمایی او محسوب می شوند.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

در فیلم خشونت نسبی وجود دارد و چندتایی هم صحنه جنسی به چشم می خورد. در مجموع « صاحبان » گزینه مناسبی برای افراد کم سن و سال نیست.

صاحبان (The Owners)

نکات مثبت فیلم ؟

اینکه متوجه شوید در جهان هم فیلمسازانی هستند که در ساخت یک اثر بلند سینمایی حرفه ای، اندازه نسبت تصاویر را هر زمان که دلشان بخواهد تنگ و گشاد می کنند!

نکات منفی فیلم ؟

قصه زمانی که مسیر داستان تغییر می کند و صاحب خانه کنترل وضعیت را به دست می گیرد، به پایان می رسد. از آن به بعد هرچه که می بینیم، صحبت های تکراری و کنش و واکنش های حماقت آمیز شخصیت هاست.

فیلمنامه « صاحبان » به حدی عجیب و غریب است که گاهی اتفاقات بامزه در آن رخ می دهد. مانند اینکه در بخشی از فیلم، قاتلین روانی از کادر خارج می شوند تا ما چند دقیقه دیالوگ های بی ثمر مری و تری را بشنویم!

بازی بازیگران ضعیف است. میسی ویلیامز در نقش مری، یک ناامیدی بزرگ به شمار می رود و دیگر بازیگران از جمله سیلوستر مک کوی نیز وضعیت بهتری از ویلیامز ندارند. « صاحبان » یک بازیگر به شدت بد به نام اندرو الیس هم دارد که نقش تری را ایفا کرده.

« صاحبان » از به تصویر کشیدن جزئیات قصه ناتوان است و به همین دلیل، از اواسط داستان سعی می کند آنچه که در گذشته، حال و احتمالاً آینده رخ خواهد داد را از  زبان دکتر بازگو نماید. در واقع دکتر راوای غیر مستقیم قصه برای تماشاگر است!

پایان بندی ابهام برانگیز فیلم نه تماشاگر را شوکه می کند و نه غافلگیر. اجرای این پایان بندی به حدی بد و سطحی است که واکنش به آن احتمالاً فقط یک لبخند باشد.

صاحبان (The Owners)

حرف آخر :

« صاحبان » ضعیف و کلیشه ای است. اثری که قصد داشته یک کپی از فیلم « نفس نکش » باشد اما نه در اجرا توانسته به پای آن اثر برسد و نه حتی پایان بندی ابهام برانگیزش تماشاگر را در فکر فرو می برد. « صاحبان » یک اثر ضعیف در کارنامه تمام عواملش محسوب می شود و البته بعید است که حتی خود سازندگان اثرشان را جدی بگیرند!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

صاحبان (The Owners)صاحبان (The Owners)

کارگردان : Julius Berg

فیلمنامه : Mathieu Gompel, Julius Berg

بازیگران :

Maisie Williams…Mary / Jane

Sylvester McCoy…Richard Huggins

Rita Tushingham…Ellen Huggins

Jake Curran…Gaz

ژانر : اکشن

زمان : 92 دقیقه

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها