صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیوید فینچر: من یک پست فطرت خسته هستم و هالیوود عاشق فیلمهای فست فودی!

دیوید فینچر: من یک پست فطرت خسته هستم و هالیوود عاشق فیلمهای فست فودی!

دیوید فینچر

فینچر می‌گوید هالیوود تنها دو فصل برای سینما خلق کرده: «تابستان [شخصیت‌هایی با لباس‌های] اسپندکس» و «زمستان محنت‌بار.»

«دیوید فینچر» در مصاحبه‌ی تازه‌ای با مجله‌ی «توتال فیلم» وضعیت هالیوود در سال ۲۰۲۰ را بی‌پرده توضیح داده و می‌گوید: «تا وقتی فیلم پرخرجی که مثل [فست‌فود] «هپی میل» باشد نسازید، هیچ‌کس علاقه نشان نمی‌دهد.» آخرین فیلم فینچر «منک»  است که هیچ شباهتی به یک پروژه‌ی پرخرج هالیوودی فست‌فود-گونه ندارد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، داستان این فیلم در مورد چالش‌های «هرمان جی. منکویتس» نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی «شهروند کین» (Citizen Kane) است که به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده و برای صدابرداری آن هم تجهیزات قدیمی به کار گرفته شده تا ظاهری مانند فیلم‌های کلاسیک دهه‌ی ۱۹۳۰ پیدا کند و این چیزی نیست که امروز استودیوهای هالیوود را به هیجان آورد.

فینچر «منک» را از طریق نت‌فلیکس منتشر خواهد کرد، پلتفرمی که «شکارچی ذهن» (Mindhunter) و «خانه‌ی پوشالی» (House of Cards) او را هم پخش کرده است. این کارگردان به «توتال فیلم» می‌گوید که از همکاری با این شبکه لذت می‌برد زیرا به این ترتیب فشار یک افتتاحیه‌ی پرفروش از روی دوشش برداشته می‌شود. «منک» از نت‌فلیکس پخش خواهد شد و برای همیشه در آن باقی خواهد ماند. این کارگردان اضافه می‌کند:‌ «ساختن فیلمی که نامه‌ای عاشقانه است به فیلمی دیگر که آن هم در شبکه‌ی [رقیب] اچ‌بی‌او مکس وجود دارد، یک طرح تجاری هوشمندانه نیست… اما، اگر می‌خواستیم فقط آن کار هوشمندانه را انجام دهیم، احتمالاً فقط فیلم‌های مارول و «جنگ ستارگان» و «پارک ژوراسیک» وجود می‌داشت.»

«منک» ۴ دسامبر (۱۴ آذر ماه ۱۳۹۹) پخش خواهد شد و انتظار می‌رود در چند شاخه نامزد اسکار شود. فینچر از اینکه چگونه افتتاحیه فیلم‌ها در هالیوود فصل اکران عناوین و پرخرج و فصل اهدای جوایز را تعریف کرده‌اند اظهار تأسف می‌کند و می‌گوید اگر فیلمی در یکی از این دو فصل اکران نشود شکست خواهد خورد.

فینچر می‌گوید: «ببینید، تنها دلیل وجود این بحث‌ها عدم وجود ابتکار در نزد افرادی است که انتظارات مخاطبین را تغییر می‌دهند. در واقع فقط دو فصل برای فیلم‌ها وجود دارد. فصل «تابستان [شخصیت‌هایی با لباس‌های] اسپندکس» و «زمستان محنت‌بار». فیلم خودت را باید برای این دو فصل بسازی. و اگر این دو فصل را از دست بدهی، به آن دو فصل دیگر می‌افتی که نامشان زباله‌دان است. حرف‌هایم منطقی هست؟» او به شوخی اضافه می‌کند: «من فقط یک پست فطرت خسته نیستم. من یک پست فطرت خسته [و بی‌اشتها] و آگاهم.»


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

تیزر فیلم مورد انتظار « Mank » به کارگردانی دیوید فینچر منتشر شد

دیوید فینچر از بازیگر فیلم « شبکه اجتماعی » عذرخواهی کرد

بهترین فیلمهای دیوید فینچر به انتخاب ایندی وایر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها