صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)

نقد و بررسی سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)

خانم میزل شگفت انگیز - The Marvelous Mrs. Maisel

کسی در سریال حضور دارد  که من بشناسم؟

بازیگران « The Marvelous Mrs. Maisel » اغلب با این سریال برای مخاطبین شناخته شدند. میچل برازناهان ستاره سریال است که برای بازی در این سریال  برنده گلدن گلوب شد و همینطور الکس بورستین که برای بازی در این سریال نامزد دریافت گلدن گلوب شده است.

داستان سریال درباره چیست ؟

این سریال داستان زنی به نام میریام ( میچ ) میزل را روایت می کند که زنی خانه دار و دارای 2 فرزند است. زمانی که همسر میریام ناگهان او را ترک می کند، میریام وارد زندگی جدیدی می شود که مسیر او را برای همیشه تغییر می دهد.

خالق سریال کیست ؟

خانم امی شرمن – پالادینو که چند سریال در کارنامه هنری اش دارد اما شهرت عمده او به خاطر ساخت « The Marvelous Mrs. Maisel » بدست آمده است. خانم شرمن-پالادینو برای ساخت این سریال موفق به کسب جایزه Emmy شد.

The Marvelous Mrs. Maisel

نکات مثبت سریال ؟

طراحی صحنه و لباس با توجه به حال و هوای داستان که در دهه 60 رخ می دهد، ستایش برانگیز است. دقت و ظرافت به کار رفته در طراحی صحنه و لباس از امتیازات ویژه « خانم میزل شگفت انگیز است »

شخصیت پردازی خانم میزل می تواند الهام بخش مخاطبین باشد. شخصیتی که از شکست برای رسیدن به موفقیت پله می سازد و سریال به خوبی این روند را به تصویر کشیده است.

« خانم میزل شگفت انگیز » بازی های بسیار خوبی دارد که آن را مدیون تیم بازیگری تئاتری اش است. بازیگران این سریال برخلاف رویه معمول، از بین هنرمندان تئاتر انتخاب شده اند و به همین دلیل بازی های بسیار خوبی را در سریال شاهد هستیم.

خانم میزل شگفت انگیز - The Marvelous Mrs. Maisel

نکات منفی سریال ؟

برخی المان های فمینیستی در سریال پر رنگ تر از آنچه که باید باشند، هستند. گاهی حواشی سریال به حدی از متن اصلی پررنگ تر می شود که مسیر اصلی به بیراهه می رود.

داستان های فرعی « خانم میزل شگفت انگیز » می توانند انگیزه تماشاگر را برای دنبال کردن سریال از بین ببرند. اگر کمی صبور باشیم و به سازندگان سریال فرصت بیشتری بدهیم، می توانیم با این کم کاری در بخش داستان های فرعی کنار بیاییم!

خالقین « The Marvelous Mrs. Maisel » به برخی جزئیات فرهنگی در دهه شصت توجهی نداشته اند. به عنوان مثال روابط جامعه سیاه پوستان با افراد سفید پوست چالش های زیادی را در آن مقطع ایجاد می کرد اما سریال چندان به این واقعیت ها وفادار نمانده است.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

Amazon

عامل تاثیرگذار برای تماشای سریال؟

به نظر می رسد جامعه زنان اقبال بیشتری به این سریال نشان دهد چراکه سریال تاکید زیادی بر رویه فمینیستی دارد.

خانم میزل شگفت انگیز - The Marvelous Mrs. Maisel

حرف آخر :

« The Marvelous Mrs. Maisel » یکی از موفق ترین محصولات Amazon است که مخصوصاً در میان خانم ها طرفداران فراوانی کسب کرده است. « خانم میزل شگفت انگیز » گاهی از مسیر اصلی اش منحرف شده و به موضوعات فرعی نه چندان پر اهمیت می پردازد اما خیلی زود مسیر اصلی اش را باز می یابد. تماشای « The Marvelous Mrs. Maisel » می تواند برای بسیاری از تماشاگران الهام بخش باشد.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها