صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم محافظ (The Protege)

نقد و بررسی فیلم محافظ (The Protege)

محافظ (The Protege)

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

مگی کیو که بسیاری او را با سریال «نیکیتا» به یاد می‌آورند، بازیگر نقش اصلی فیلم است. ساموئل ال جکسون که تقریباً در تمام فیلم‌های هالیوود حضور دارد، دیگر بازیگر فیلم است. مایکل کیتون، بازیگر سابق نقش بتمن نیز در فیلم حضور دارد. رابرت پاتریک هم که تنها کار قابل‌احترامش در دوران بازیگری بازی در نقش مرد جیوه‌ای در فیلم «ترمیناتور 2» بود، حضور کوتاهی در فیلم دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

مودی (ساموئل ال جکسون) و آنا (مگی کیو) تیمی هستند که کارشان حذف آدم‌های بد از صحنه روزگار است. اما پرونده جدید آن ها مشکلاتی به وجود می‌آورد که …

کارگردان کیست؟  

مارتین کمپل که یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان سینمای اکشن در دهه 90 بود که ساخت دو قسمت از سری فیلم‌های جیمزباند تحت عنوان «چشم طلایی» و «کازینو رویال» در کارنامه‌اش ثبت شده است. بااین‌حال، ساخت فیلم «فانوس سبز» در سال 2011 و شکست سخت آن در گیشه باعث شد تا فعالیت‌های کمپل در سال‌های بعد محدودتر شود.  

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«The Protege» پر از خون و خشونت است و ابداً مناسب افراد کم‌سن‌وسال نیست.

محافظ (The Protege)

نکات مثبت فیلم؟

بازی مگی کیو در نقش اصلی پذیرفتنی است. بازیگری که از ابتدای دوران بازیگری‌اش در نقش‌های اکشن حضور داشت و می‌توان از او به‌عنوان ستاره زن سینمای اکشن نام برد.

اگر اغراق‌های گاه مضحک در کارگردانی صحنه‌های اکشن را نادیده بگیریم، باید گفت که اکشن فیلم «محافظ» تماشایی است.

نکات منفی فیلم؟

فیلمنامه ملغمه‌ای از فیلم‌های مختلف از «جان ویک» گرفته تا یک دوجین از اکشن‌های دهه نودی را شامل می‌شود. فیلمنامه‌ای که هیچ‌چیز از خودش ندارد.

خیلی نباید دنبال منطق در فیلم باشید. اینکه این آدم‌ها از کجا می‌آیند و به کجا می‌روند و چرا نمی‌میرند یا لباس مجلسی را از کجا می‌آورند خیلی مسئله سازندگان نبوده!

برخی شخصیت‌های مکمل گویی از دهه هفتاد میلادی به فیلم پرتاب شده‌اند. مثلاً شخصیت داکت که به سبک و سیاق شخصیت‌های بد ذات دهه‌های هفتاد، همواره سیگار بر لب دارد تا نشان دهد چقدر بد است!

این یکی از دیالوگ‌های فیلم است: «یا منو بکش یا منو …»

محافظ (The Protege)

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

بازیگران مشهوری که در فیلم حضور دارند.

حرف آخر:           

«The Protege» اثری کلیشه‌ای است که به لطف بازیگرانش تا حدی می‌تواند فیلم را سرپا نگه دارد. «محافظ» برای یک‌بار تماشا اثر قابل قبولی است اما بعید است که پس از تماشا حتی یک‌بار دیگر به آن فکر کنید!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها