صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال هاکای (Hawkeye)

نقد و بررسی سریال هاکای (Hawkeye)

هاکای (Hawkeye) نقد سریال

 

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

جرمی رینر، ستاره سری فیلم های «انتقام جویان» بازیگر نقش اصلی سریال است. هیلی استنفیلد، ستاره فیلم «True Grit» و « The Edge of Seventeen» نیز در سریال حضور دارد. فلورنس پیو هم که اخیراً او در  دیگر فیلم مارول یعنی «بیوه سیاه» دیده بودیم نیز بازیگر سریال است.

داستان سریال درباره چیست؟

پس از وقایع «انتقام جویان: پایان بازی»، کلیف بارتون (جرمی رینر) برای مبارزه با دشمنان قدیمی اش با کیت بیشاپ (هیلی استنفیلد) که کلیف را الهام بخش خود می داند همکاری می کند اما…

خالق سریال کیست؟

جانات ایگلا (Jonathan Igla) که پیش از این تهیه کنندگی سریال «بریجرتون» را نیز برعهده داشته است. ایگلا نویسنده ارشد سریال «هاکای» نیز محسوب می شود.

نکات مثبت سریال؟

روابط شخصیت ها نقطه قوت سریال « Hawkeye» محسوب می شود. رابطه بین هاکایو کیت و بده بستان های کلامی شان سرگرم کننده است.

وجود شخصیت دارای نقض عضو در سریال و معرفی آن به دنیا تحسین برانگیز است و می تواند الهام بخش بسیاری از افراد مشابه در دنیای واقعی باشد.

پرداخت شخصیت منفی در سریال « Hawkeye» نسبت به سایر آثار اَبَرقهرمانی بهتر است. در این جا تماشاگر می تواند درباره انگیزه هایی که باعث شکل گیری پلیدی شده بیشتر بداند.

هاکای (Hawkeye) نقد سریال

 نکات منفی سریال؟

« Hawkeye» همان طور که انتظار می رفت در مقایسه با دیگر سریال های مارول ضعیف تر است و فیلمنامه پُر کششی ندارد.

اکشن سریال نیز در مقایسه با دیگر آثار مارول محدودتر شده است. این محدودیت با در نظر گرفتن ویژگی های هاکای قابل درک است اما حتی در مقایسه با ویژگی های انسانی این شخصیت نیز موقعیت های اکشن مناسبی در نظر گرفته نشده است.

عجیب است اما باید گفت که بازی جرمی رینر در نقش اصلی سریال چنگی به دل نمی زند!

این سریال محصول کدام شبکه است؟

دیزنی +

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

علاقه به دنیای سینمایی مارول

هاکای (Hawkeye) نقد سریال

حرف آخر:

« Hawkeye» احتمالاً به دلیل اینکه یکی از حاشیه ای ترین شخصیت های انتقام جویان است، نمی تواند موفقیت آثاری همچون «لوکی» را کسب کند. با توجه به محدودیت های هاکای، اکشن سریال نیز محدودتر شده و تمرکز سازندگان بر روابط بین شخصیت ها و بلوغ و رشد اَبَرقهرمانان تازه دنیای سینمایی مارول بوده است. با این حال در مجموع می توان گفت که تماشای « Hawkeye» می تواند برای طرفداران دنیای سینمایی مارول جالب باشد، مخصوصاً به دلیل وجود شخصیتی ناشنوا در سریال که می تواند الهام بخش بسیاری از مردم جهان باشد.

 

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها