صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کاهش فروش شدید «دکتر استرنج 2 » در باکس آفیس

کاهش فروش شدید «دکتر استرنج 2 » در باکس آفیس

دکتر استرنج 2

«دکتر استرنج ۲» در پس از «بیوه سیاه» و «راهی به خانه نیست» و «هالک» (Hulk) سال ۲۰۰۳ با ۷۰ درصد، در رده دوم بیشترین کاهش فروش در میان عناوین مارول قرار می‌گیرد. علت کاهش فروش این دنباله بازخوردهای منفی پس از افتتاحیه ذکر شده است. این فیلم از «سینمااسکور» نمره B+ دریافت کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کاهش فروش «بیوه سیاه» در ماه ژوئیه سال گذشته ارتباط مستقیمی داشت با پخش آن از دیزنی+ همزمان با اکران در سالن‌های سینما و در پی آن در دسترس قرار گرفتن نسخه‌های قاچاق. اما «دکتر استرنج ۲» در حالی که ۱۸۷.۴ میلیون دلار در افتتاحیه فروخته بود و در پلتفرم‌های دیجیتال در دسترس نبود با چنین کاهش فروشی روبرو شد. در مورد «راهی به خانه نیست»، علت کاهش فروش این بود که آن فیلم در روزهای میانی هفته در ایام کریسمس پرفروش بود در حالی که افت «دکتر استرنج ۲» هیچ ارتباطی با فروش در روزهای میانی هفته ندارد.

«بتمن علیه سوپرمن» (Batman v. Superman) که از سینماروها نمره مشابه B دریافت کرده بود، در دومین هفته اکران به دلیل بازخوردهای منفی با کاهش فروش ۶۹ درصدی مواجه شد. هواداران مارول در صورتی که شنیده باشند فیلم هیجان‌انگیزی در انتظارشان است، از پیش اقدام به خریداری بلیت می‌کنند و در صف می‌ایستند. اما در مورد «دکتر استرنج ۲» شنیده‌ها حاکی از آن بود که فیلم ارزش به زحمت افتادن را ندارد.

برخی از هواداران مارول «دکتر استرنج ۲» را در واقع یک اپیزود دو ساعته پایانی برای سریال «وانداویژن» (WandaVision) می‌دانند و انتظار بیشتری از «سم ریمی» داشته‌اند. یکی از سالن‌داران کنتاکی-دلاور به «ددلاین» می‌گوید: «فیلم به اندازه کافی لذت‌بخش و دوست‌داشتنی باشد تا دو مرتبه دیده شود. سینماروها در اینجا احساس می‌کنند که «دکتر استرنج ۲» به اندازه کافی خوب نیست تا دوباره آن را ببینند.»

«اینت‌تلیجنس» گزارش داده است که این هفته ۴.۵ میلیون بلیت برای «دکتر استرنج ۲» به فروش رسیده در حالی که در افتتاحیه ۱۳.۵ میلیون بلیت فروخته شده بود. در گزارش «پست‌ترک» آمده است که حدود ۲۷ درصد خریداران بلیت تمایل دارند فیلم را دوباره ببینند، ۳۶ درصد می‌گویند «راهی به خانه نیست»‌ را دو مرتبه دیده‌اند، و ۳۴ درصد «شانگ-چی» (Shang-Chi) مارول را دو بار تماشا کرده‌اند.

مارول از فیلم «جاودانگان» (Eternals) به این سو گاهی در تکرار موفقیت‌های شکوهمندش ناکام مانده است. سریال «شوالیه ماه» (Moon Knight) در دیزنی+ عملکرد درخشانی نداشت و آمار بینندگان قسمت پایانی آن هنوز گزارش نشده است. یکی از علت‌های به هدف نخوردن تیر مارول ممکن است بی‌نظمی‌های ناشی از پاندمی و اخلالی باشد که در نگارش فیلمنامه عناوین به هم پیوسته «دنیای سینمایی مارول» پدید آورده است. «مایکل والدرون» نویسنده «دکتر استرنج ۲» اخیراً گفته بود که در مقطعی منتظر اکران این دنباله پیش از «راهی به خانه نیست» بوده است. «سم ریمی» نیز فاش کرده است که سریال «وانداویژن» را به صورت کامل ندیده است. از سوی دیگر انتشار فیلم‌های مارول در دیزنی+ پس از ۴۵ روز اکران ممکن است برخی از سینماروها را به خریداری نکردن بلیت‌های سینما تشویق کند.

فیلم «آتش‌افروز» (Firestarter) یونیورسال با بازی «زک افران» که با بودجه ۱۲ میلیون دلاری تولید شده، آخر هفته گذشته در افتتاحیه ۳.۸ میلیون دلار فروخت. این در حالی است که نسخه اول فیلم با بازی «درو بریمور» با احتساب تورم ۴.۷ میلیون دلار در هفته اول فروش کرده بود. نسخه جدید از سینماروها نمره ضعیف C– دریافت کرد.

این فیلم از مخاطبین امتیاز ۵۰ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده و ۲۷ درصد دیدن آن را توصیه می‌کنند. حدود ۵۴ درصد از خریداران بلیت مرد، ۷۱ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، ۶۹ درصد ۱۸ تا ۴۴ ساله، ۴۲ درصد اروپایی تبار، ۲۲ درصد لاتین تبار، ۲۲ درصد آفریقایی تبار و ۱۴ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند.

«همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All at Once) با بازی «میشل یو» در هشتمین هفته اکران با ۳.۳ میلیون دلار از فروش داخلی ۴۷ میلیون دلاری عبور کرد و در رتبه پنجم ایستاد. این فیلم به کارگردانی «دنیل‌ها»، در حال حاضر پس از «جواهر تراش‌نخورده» (Uncut Gems) با ۵۰ میلیون دلار و «لیدی برد» (Lady Bird) با ۴۹ میلیون دلار، سومین فیلم پرفروش استودیوی ای-۲۴ است.

فیلم دینی «کمپ خانوادگی» (Family Camp) این هفته پس از اکران در ۸۵۴ سالن سینما به فروش ۱.۴۲ میلیون دلاری رسید. در مجموع، آخر هفته گذشته فیلم‌ها در آمریکای شمالی ۹۳ میلیون دلار فروختند و ۳۸ درصد کاهش را نسبت به آخر هفته مشابه در سال ۲۰۱۹ نشان دادند.

در بازارهای بین‌المللی فیلم «دکتر استرنج ۲» از فروش ۶۸۸ میلیون دلاری گذر کرد و انتظار می‌رود بدون بازار چین و روسیه به فروش نهایی ۹۰۰ میلیون دلاری برسد. پرفروش‌ترین کشورهایی که این دنباله را اکران کرده‌اند کره جنوبی با ۴۱.۴ میلیون دلار، بریتانیا با ۳۶.۹ میلیون دلار، مکزیک، با ۳۱.۱ میلیون دلار، برزیل با ۲۵.۱ میلیون دلار، و استرالیا با ۱۹.۴ میلیون دلار بوده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها