صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال خاتون

نقد و بررسی سریال خاتون

نقد سریال خاتون

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

اشکان خطیبی که سال‌هاست در عرصه تئاتر فعالیت می‌کند، بازیگر نقش اصلی مرد سریال است. نگار جواهریان که یکی از بازیگران پرکار سینما در سال‌های اخیر بوده نیز بازیگر نقش اصلی سریال «خاتون» است. پژمان بازغی که این روزها هم‌زمان «قبله عالم» را هم در حال پخش از شبکه خانگی دارد، دیگر بازیگر این سریال است. شبنم مقدمی هم که جزو پرکارترین بازیگران چند سال اخیر محسوب می‌شود، در سریال حضور دارد. مهران مدیری، کارگردان و بازیگر معروف ایرانی نیز در میان بازیگران فیلم قرار دارد. دیگر بازیگران مشهوری که در سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند عبارت‌اند از بابک حمیدیان، مهران غفوریان، پیام دهکردی، بهناز جعفری و ستاره پسیانی.

داستان سریال درباره چیست؟

در زمان جنگ جهانی دوم و در شرایطی که ایران در این جنگ اعلام بی‌طرفی کرده، شرایط به‌گونه‌ای دیگر پیش می‌رود و کشور مورد حمله قرار می‌گیرد و سرگرد ملک (اشکان خطیبی) در تلاش برای حفظ کشور است اما …

خالق سریال کیست؟

تینا پاکروان. آخرین فیلمی که از این کارگردان در سینما به نمایش درآمد «لس‌آنجلس تهران» نام داشت که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته بود.

نقد سریال خاتون

نکات مثبت سریال؟

طراحی صحنه و لباس سریال «خاتون» قابل‌توجه است.

فیلم‌برداری هومن بهمنش تحسین‌برانگیز است.

پرداخت به برهه‌ای از تاریخ ایران که پتانسیل‌های زیادی برای فیلمسازان دارد.

موسیقی سریال که ساخت کیهان کلهر است عالی است.

نکات منفی سریال؟

علی‌رغم زرق‌وبرق زیادی که در این سریال وجود دارد، فیلمنامه دچار ایراداتی است که مخصوصاً زمانی که افراد در حال صحبت درباره سیاست هستند بیشتر عیان می‌شود. دیالوگ‌هایی که گاهی می‌توان ردپای سفارشی بودن را در آن دید.

انتخاب برخی از بازیگران برای بازی در نقش شخصیت‌های نظامی چندان قابل‌قبول نیست. پژمان بازغی یکی از این بازیگران است که هیچ ویژگی از افراد نظامی در او دیده نمی‌شود.

برخی از دیالوگ‌های سریال «خاتون» فارغ از اینکه شعاری و برای برانگیختن حس ملی در مخاطب بیان می‌شوند، اجرای بسیار بدی هم دارند. در بخشی از سریال این دیالوگ درباره حضور روس‌ها در ایران گفته می‌شود: «دوست ندارم بچه هام روسی حرف بزنند!» که اشاره به جمله معروف ایرانیان در مورد حمله صدام به ایران و مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس است.

نقد سریال خاتون

این سریال محصول کدام شبکه است؟

شبکه خانگی

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

ستاره‌های پرتعداد سریال و اینکه طبق گفته سازندگان، داستان بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است.

حرف آخر:

سریال «خاتون» احتمالاً یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ شبکه نمایش خانگی است که تمام فاکتورهای لازم برای اینکه محبوب دل تماشاگران شود را دارد. عاشقانه بین خاتون و ملک، جنگ جهانی دوم و مشکلات زندگی مردم در آن مقطع و بسیاری از موضوعات جذاب دیگر می‌تواند محبوبیت این سریال را دوچندان کند اما باید دید که آیا روند شعارزده سریال پابرجا خواهد ماند یا خیر.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

 

نام سریال: خاتوندانلود سریال خاتون

ژانر: درام

شبکه نمایش‌دهنده: شبکه خانگی

بازیگران:

اشکان خطیبی

نگار جواهریان

پژمان بازغی

مهران مدیری

و…

کشور: ایران

زبان: فارسی

مدت‌زمان هر اپیزود: 50 دقیقه

تاریخ آغاز پخش سریال: مرداد 1400

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باربد
باربد
7 ماه قبل

سریال ضعیف مخصوصا بازیگر نقش خاتون خیلی بد بود

Amirali
Amirali
7 ماه قبل

یکی از بهترین سریالهای ایرانی که دیدم بازیهای عالی داستان جذاب و پرکشش و موضوعی که مهم ترین جنگ ایران و دلاوران این جنگو نشون داد همه دلیل یه سریال خیلی خوب هست واقعا دم تینا پاکروان گرم