صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد سریال پریفرال (The Peripheral)

نقد سریال پریفرال (The Peripheral)

نقد سریال پریفرال (The Peripheral)

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

کلویی گریس مورتز، ستاره سری فیلم های «گرتا» و «Let Me In» ستاره اصلی سریال « The Peripheral» است. جک رینور که احتمالاً او را با « Midsommar» به یاد دارید، دیگر بازیگر شناخته شده سریال است.

داستان سریال درباره چیست؟

در زمان آینده که تکنولوژی در شرایطی قرار گرفته که می تواند اطلاعات را از طریق اینترنت به گذشته بفرستد تا…

خالق سریال کیست؟

اسکات بی اسمیت که در سابقه هنری اش نویسندگی فیلم هایی نظیر « Siberia» و « The Burnt Orange Heresy» دیده می شود.

خلاصه منتقدانی که نظر مثبتی درباره سریال دارند:

لوسی منگان (گاردین): می توانیم بگوییم که این سریال بازخوانی شجاعانه ای از «قصه گیبسون» است که با قدرت توسط افرادی ساخته شده که شاکله طرح اصلی را حفظ کرده اند و منطق درونی را – هر چه که باشد – ثابت نگه داشته اند که برای تماشاگرانی که به صورت عمیق تر آثار را دنبال می کنند می تواند رضایت بخش باشد.

نیت ریچارد (کالیدر): سریال «The Peripheral» گره گشایی زیادی دارد و زمانی که این گره ها باز می شوند، این سریال به یکی از جذاب ترین سریال‎‌های حال حاضر تبدیل می‌شود. با این حال مشکلاتی هم وجود دارند که جلوی موفقیت اثر را گرفته است.

نقد سریال پریفرال (The Peripheral)

خلاصه نظر منتقدانی که نظر منفی درباره سریال دارند:

دن فینبرگ (هالیوود ریپورتر): ایده های بزرگی در لایه های زیرین سریال «The Peripheral» وجود دارند که به دلیل پیچیدگی های پر پیچ و خم، نمی توانند به درستی در سریال مطرح شوند. با این حال، به عنوان سریالی مشابه « Westworld»، با جاه طلبی کمتر و فرمی ساده تر، می توان گفت که اثر ناامید کننده است.

دنیل داداریو (واریتی): این مجموعه که بر اساس رمانی از یکی از پیشگامان سایبرپانک یعنی ویلیام گیبسون ساخته شده ، دارای سکانس های اکشن با کارگردانی ماهرانه ای است که به طرز ناراحت کننده ای زمان بندی اجرای آن ها ناامید کننده است. این اصرار بر نگه داشتن مخاطبان به طور مداوم منجر به ایجاد بینش نمی شود. علیرغم زمان زیادی که با ستاره اصلی سریال می گذرانیم و علی رغم تلاش مورتز برای ارائه بازی مناسب، این سریال چیزی بیش از تکراری فرمول های قدیمی نیست.

نیک آلن (راجر ایبرت): روایت این سریال بسیار آشفته است و به همین جهت، همراهی با قصه کار بسیار دشواری است. بدتر از همه اینکه این سریال علی رغم این که به روابط برادر و خواهر می پردازد، نتوانسته عواطف انسانی را به خوبی به تماشاگر منتقل کند.

برایان تالریکو (پلی لیست): پس از گذشت شش ساعت، مخاطرات و جهان‌های “The Peripheral” ، این سریال به سختی به بیشتر از آنچه که درباره آن تعریف شده بود می رسد چراکه فیلمنامه این کار را تنها کسانی دوست خواهند داشت که آن را نوشته اند! 

نقد سریال پریفرال (The Peripheral)

این سریال محصول کدام شبکه است؟

Amazon Prime Video

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

احتمالاً حضور کلویی گریس مورتز در نقش اصلی می تواند اصلی ترین دلیل تماشای سریال باشد. با این حال، سوژه علمی و تخیلی سریال و مخصوصاً این که براساس رمانی از ویلیام گیبسون اقتباس شده می تواند طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

 

 

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها