صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نگاهی به قسمت آخر فصل دوم سریال زخم کاری: بازگشت

نگاهی به قسمت آخر فصل دوم سریال زخم کاری: بازگشت

قسمت آخر سریال زخم کاری: بازگشت

فصل دوم سریال زخم کاری به نام «زخم کاری: بازگشت» به انتهای خط رسید.

سریالی که فصل اول آن تبدیل به یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین سریال های شبکه نمایش خانگی شد و خبر ساخت فصل دوم آن، شور و هیجان و همچنین، تردیدهای زیادی را در دل مخاطبین این سریال ایجاد کرد. تردیدهایی از بابت این که آیا فصل دوم خواهد توانست جذابیت های فصل اول را تکرار کند یا خیر.

با توجه به انتشار قسمت آخر از فصل دوم سریال «زخم کاری: بازگشت»، باید گفت که پاسخ به این سوال با قاطعیت، «خیر» است. فصل دوم «زخم کاری» نه تنها نتوانست قصه ای جذاب را برای مخاطبین خود روایت کند، بلکه با ایرادات ریز و درشت و کِش دادن بی جهت قصه، فصل دوم را به سریالی ضعیف در شبکه نمایش خانگی تبدیل کرد.

یکی از بزرگترین ایرادات فصل دوم بدون شک، حضور بسیار کمرنگ جواد عزتی بود. جواد عزتی در نقش مالک، مهم ترین دلیل موفقیت فصل اول این سریال محسوب می شد و علی رغم بازگشت این شخصیت در فصل دوم، شاید تنها کمتر از یک ساعت در فصل دوم از این بازیگر در مقابل دوربین استفاده شد. این اتفاق در حالی رخ داد که در تبلیغات پیش از آغاز سریال، تصویر جواد عزتی سهم پررنگی در پوسترها داشت و گمان می رفت که او در فصل دوم نیز ستاره سریال باشد

با این حال، این اتفاق رخ نداد و به جای او، شخصیت پسر مالک با بازی مرتضی امینی تبار، تبدیل به شخصیت اصلی و محوری داستان شد. شخصیتی که ضعف در شخصیت پردازی و رفتارهای عجیب او در طول قصه، با انتقادات تماشاگران در فضای مجازی مواجه شد. میثم علی رغم این که در فصل اول بیشتر شخصیتی حاشیه ای محسوب می شد، در فصل دوم به عنوان شخصیت اصلی داستان برگزیده شد و جز تکرار برخی از دیالوگ های آزار دهنده مانند «من پسر مالکم!» نتوانست تاثیر مهمی بر پیشبرد داستان داشته باشد.

متاسفانه سریال «زخم کاری: بازگشت» حتی در پرداخت به سوژه هایش نیز فراز و نشیب فراوانی را تجربه کرد. ماجرای پول نروژی ها اگرچه چندین قسمت از فصل دوم را به خودش اختصاص داد اما در نهایت سربسته باقی ماند و حتی قتل دو فامیل میثم در ترکیه نیز بدون این که توجهی به آن شود، به عنوان یک اتفاق عادی به سرعت فراموش شد! متاسفانه چند قسمت آخر فصل دوم نیز به تکرار دیالوگ های کینه توزانه بین میثم و مالکی گذشت و در این بین حتی قتل شخصیت های داستان نیز نتوانست سریال را از بحران منطق که در آن گرفتار شده بود نجات دهد.

با این حال، محمدحسین مهدویان تصمیم گرفته تا «زخم کاری 3» را هم بسازد و باید دید که آیا مهدویان خواهد توانست تا این کشتی شکسته را بار دیگر تعمیر کرده و به آب بیندازد یا باز هم باید شاهد سقوط هرچه بیشتر این سریال در افکار طرفدارانش باشیم؛ سریالی که در اوج بود اما در فصل دوم به مخاطب زخم کاری زد!

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب
مهتاب
4 ماه قبل

چه حالی داد میثم سگ کش شد. عشق کردم

پیمان
پیمان
4 ماه قبل

تحلیل قشنگی بود به نظر من هم فصل دوم زخم کاری بجز عدم حضور آقای عزتی که به جرات میشه گفت تقطه قوت فصل اول بود،از لحاظ فیلمنامه و بازی برخی از چهره ها نیزخیلی ضعیف عمل کرد و اصلا قابل مقایسه با فصل اول نبود.

ساکن
ساکن
4 ماه قبل

خداوکیلی یکشم مالی نبود

باربد
باربد
4 ماه قبل

خدا رو شکر نقش میثم مرد افتضاح بازی میکرد ایکاش نقش سمیرا هم میمرد