صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : آرون سورکین دچار سکته مغزی شد

آرون سورکین دچار سکته مغزی شد

آرون سورکین

«آرون سورکین» پیش از افتتاحیه نمایش «کملات» (Camelot) در برادوی، در مصاحبه با «نیویورک تایمز» فاش کرده است که پاییز گذشته دچار سکته مغزی شده است. این اتفاق دو ماه پیش از برگزاری جلسات تمرین «کملات» پیش می‌آید و فشار خون سورکین به حدی بالا می‌رود که پزشکان به او می‌گویند:‌ «باید مرده باشی.»

در گزارش «نیویورک تایمز»‌ آمده است: «تا حدود یک ماه بعد، [سورکین] لکنت زبان پیدا می‌کند. در تایپ کردن با مشکل مواجه می‌شود؛ به او توصیه می‌کنند که تا چند هفته با هواپیما سفر نکند؛ و تا این اواخر، نمی‌توانسته امضای خودش را بنویسد. او به تازگی و به لطف کسای که برای «کملات» امضاء می‌خواستند کشف می‌کند که این مشکل در حال برطرف شدن است. مشکلات حالا از بین رفته‌اند و تأثیر اصلی آن که هنوز باقی مانده این است که نمی‌تواند طعم غذا را حس کند.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، سورکین می‌گوید: «بیشتر یک هشدار بیدار-باش بلند بود. فکر می‌کردم یکی از آن آدم‌هایی هستم که هرچه می‌خواهند می‌خورند، هرچه می‌خواهند سیگار می‌کشند، و قرار نیست تأثیری روی من داشته باشد. پسر جان، اشتباه می‌کردم.»

سورکین اضافه می‌کند: «در لحظه‌ای نگران شدم که دیگر هرگز نمی‌توانم بنویسم، و نگرانی کوتاه-مدتی داشتم که نتوانم «کملات» را بنویسم.»

نویسنده «شبکه اجتماعی»‌ (The Social Network) و کارگردان «دادگاه شیکاگو ۷» (The Trial of the Chicago 7) در ابتدا تمایلی برای فاش کردن سکته مغزی خود نداشته اما سرانجام تصمیم می‌گیرد در مصاحبه با «نیویورک تایمز» در موردش حرف بزند: «اگر باعث شود که یک نفر سیگار کشیدن را کنار بگذارد، مفید خواهد بود.»

او می‌گوید مدت‌ها روزی دو پاکت سیگار می‌کشیده است: «اجازه دهید خیلی خیلی واضح بگویم. مشکلی ندارم. نمی‌خواهم کسی فکر کند که نمی‌توانم کار کنم. حالم خوب است.»

سورکین در سال ۲۰۱۸ با نمایش «کشتن مرغ مقلد» (To Kill a Mockingbird)‌ نامزد ۹ جایزه تونی شده بود. نمایش «کملات»‌ از ۱۳ آوریل آغاز خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
رامین
1 سال قبل

استاد تصویر و دیالوگ
سازنده سریال های
بال غربی و اتاق خبر
و نویسنده و کارگردان شاهکار دادگاه شیکاگو و نویسنده شبکه اجتماعی
یک برند و اعتبار
مث چارلی کافمن و جان لوگان و اریک راث

امین
امین
1 سال قبل

درد و بلات تو سر اول تا آخر هالییوود

یکی از بزرگترین نویسنده های تاریخه امیدوارم کارای جدیدشو ببینیم.