صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیوید فینچر: یکی از 18 نادانی بودم که برای کارگردانی «مرد عنکبوتی» مذاکره کردم!

دیوید فینچر: یکی از 18 نادانی بودم که برای کارگردانی «مرد عنکبوتی» مذاکره کردم!

دیوید فینچر

«دیوید فینچر» در سال ۱۹۹۹ کارگردانی فیلم «مرد-عنکبوتی» (Spider-Man) را نپذیرفت و در سال ۲۰۱۱ وقتی فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» (Girl with the Dragon Tattoo) را در آستانه اکران داشت، به «گیزمودو» گفت: «درک من از آنچه «مرد-عنکبوتی» می‌تواند باشد با آنچه سم [ریمی] ساخته بسیار متفاوت است. فکر می‌کنم آن فیلم را کارگردانی کرد چون می‌خواست ابرقهرمان کامیک مارول را به تصویر بکشد. من هیچ‌وقت به پیشینه آن داستان علاقه‌ای نداشته‌ام. نمی‌توانستم قبول کنم که یک عنکبوت آبی یا قرمز کسی را نیش زده باشد. یک ایراد بود… مسئله‌ای نبود که برای من مضحک نباشد. می‌خواستم با «گوئن استیسی» شروع کنم… و می‌خواستم او را به قتل برسانم.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، فینچر در مصاحبه جدیدی با «کانال پلوس» فرانسه اضافه می‌کند:‌ ««مرد-عنکبوتی» جالب بود. به داستان «گوئن استیسی» علاقه‌مند بودم. تقریباً همین بود و بس. از سیر آن تراژدی خوشم آمد. یکی از آن ۱۸ نادانی بودم که در مورد کارگردانی «مرد-عنکبوتی» مذاکره کردند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل دارد فیلم ابرقهرمانی دیگری بسازد یا نه می‌گوید: «به نظر من میدانی نیست که فضای زیادی برای کشف در آن وجود داشته باشد.»

فینچر به فهرست طولانی فیلمسازانی می‌پیوندد که نسبت به کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی اظهار بی‌میلی و یا از آن‌ها انتقاد کرده‌اند. «فرانسیس فورد کاپولا»، «مارتین اسکورسیزی»، « دنی ویلنوو»، «تری گیلیام»، «جیمز کمپیون»، و «کن لوچ» از جمله این فیلمسازان‌اند.

فینچر به تازگی فیلمبرداری «قاتل» (The Killer) با بازی «مایکل فاسبندر» را به پایان رسانده است. این فیلم در ماه نوامبر آینده اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
1 سال قبل

من همه آثار مارول و ابرقهرمانی رو میبینم واسه سرگرمی عالیه منتها از خودم سوال میکنم چند سال که از فلان فیلم مارول بگذره آیا حاضرم دوباره تکرارشو ببینم یا چیزی ازش یادم مونده یا نه
جواب مشخصه فقط اون دسته از فیلمهاش که فیلمنامه درخوری داره به یاد میمونه ولی اکثرا یه بار مصرفن و فقط آدرنالین لحظه ای تولید میکنن و بعد چند سال جلوه های ویژه ش برات مسخره میشه و دوست نداری ببینی

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

به هر حال سرگرم کردن مخاطبان هم از وظایف سینماست.
خود من هم چند ساله که دیگه زیاد فیلم های ابرقهرمانی نگاه نمی‌کنم. به نظرم با گذر زمان نگاه انسان به زندگی عمیق تر و واقعی تر میشه و دوست داره حداقل آثاری ببینه که به زندگی واقعی نزدیکتره… مثلا چند ماه پیش یه فیلم درام و معمایی (به خاطر داستان و امتیاز بالا) نگاه کردم به نام ‘جایی که خرچنگ ها آواز می‌خوانند’…فوق العاده بود و با اینکه از آثار جدید سینما بود، ولی هنوز صحنه های زیبا و دیالوگ های عمیقش در خاطرم هست و از خیلی فیلم های قدیمی تر و مهم تر ‘مارول’ که قبلا نگاه میکردم و الان دیگه به یادم نمیاد، واسم مهم تر و ارزشمندتر بود.
به هر حال سینمای جهان همه جور اثری داره و انتخاب با مخاطبه که بنا به سلیقه و اعتقادش چه فیلمی نگاه کنه… .

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  فرزاد

قبول دارم اولین پارامتری که یه فیلم باید داشته باشه سرگرمیه ولی در همین حد میمونن و جلوتر نمیرن یعنی نیت کسی که میره سراغ این فیلما از اول جلوه های کامپیوتریه که حظ بصری ببره که خب این دیگ اسمش سینما نیست به قول اسکورسیزی شهربازیه😁

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

آخرین مرد عنکبوتی (۲۰۲۱)، ۱/۹ میلیارد دلار در کل دنیا فروخت!!!!!
هنوز هم معتقید سینمای ‘مارول’ طرفدار نداره؟!
این اظهار نظرها دیگه نخ نما و تکراری شده؛
هنوز مارول تولید میکنه، هنوز طرفدار داره و هنوز هم می‌فروشه…

مهرداد
مهرداد
1 سال قبل
پاسخ به  فرزاد

نه عزیز من دنیای مارول صرفا سرگرمیه … هزار بار دیگه هم آخرین سامورایی پخش بشه می بینمش .. ارباب حلقه ها پخش بشه می بینمش اواتار و هفت پخش بشه می بینمش فیلم مادر علی حاتمی و سریال هزاردستان پخش بشه بازم می بینمش حالا از خودت سوال کن چند بار حاضری بشینی مجدد دنیای مارول رو ببینی …. محبوب ترین قهرمان دنیای های دی سی و مارول بت منه چون انسان معمولیه نه نیش خورده نه اسلحه سازی بوده که چون بلا سر خودش اومده متحول شده نه از سیاره دیگه ای اومده … نمی دونم تونستم منظورم رو بگم … مارول اون شعارهای انسانی رو دیگه نداره و تمام جذابیتش با اند گیم تموم شد … البته سلیقه شما محترمه اما انگیزه ای که فیلم مثلاً رهایی از شائوشنگ به آدم میده هزار فیلم مارول نمی دن

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل
پاسخ به  مهرداد

درسته… من تا حدودی باهات موافقم؛ سینمای ‘مارول’ از نظر محتوا و مضامین انسانی و اخلاقی چیز زیادی واسه گفتن نداره. ولی هنوز معتقدم مرد عنکبوتی ۱، ۲ و ۳ تافته‌ی جدا بافته ای بود و داستان اون، هم به خاطر بازی زیبای ‘توبی مگوایر’ و هم محتوای درام و ترکیبش با فانتزی و اکشن، واقعا سرگرم کننده و ماندگار بود (سرگرمی هم لازمه‌ی سینماست).
با این حال فیلم هایی مانند: مسیر سبز، Cast away، گلادیاتور، رستگاری در شائوشنگ، پدرخوانده،…حتی ‘جوکر’، از نظر محتوا و فیلمنامه، فیلم های واقعا خوبی هستند که ارزش چند بار دیدن رو هم دارند!

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  مهرداد

داستان سه گانه بتمن نولان بی نظیره. هر قسمت کلی حرف برای گفتن داره

آتوسا
آتوسا
1 سال قبل

به نظرم هر ژانری طرفدار خودشو داره
اینکه هالیوود خالی شده از نخبگان عرصه نمایش دیگه تقصیر کامیک نیست

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  آتوسا

من الان یه چیزی میگم که هیچکس جرأت نداره بگه: قصه های ابرقهرمانی از نود و نه درصد قصه های مذهبی هم قشنگ ترن هم پند آموز تر!

رویا
رویا
1 سال قبل

منم از فیلم های ابرقهرمانی خوشم نمیاد
خیلی کلیشه ای اند

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  رویا

آره منم دوهفته پیش رئیسم گفت از چلو خورشت بدش میاد و منم همون موقع یادم اومد که از اون غذا خوشم نمیاد و بلند اعلامش کردم و کل اداره بهم لایک دادن و کلا الان هیت دادن به چلو خورشت یه چیز باحالی شده تو اداره‌ی ما!

Marvel Man
1 سال قبل

فینچر هم افتاد به پرت و پلا گویی! ابتدای دوران فیلمسازیش رو فراموش کرده که میخواست هرچه زودتر معروف بشه. بیگانه ۳ رو فراموش کرده! به هر حال سخته دیگه. آخرین فیلم خوبشو نه سال پیش داد بیرون!!
اما من به فیلمهای علاقه مند هستم و با نظرش مشکل ندارم. حق داره اینطوری فکر کنه همون‌طور که همه اونهایی که کارنامه ایشون رو از نظر فرم و محتوا لگدمال میکنن هم حق نظر دادن دارن ولی خب همه حق پاسخ شنیدن هم دارن!

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل
پاسخ به  Marvel Man

خطاب به ‘دیوید فینچر’ و همه افرادی که برای معروف شدن به ‘مارول’ حمله میکنند:
هر چه می‌گویم به قدر فهم توست
مُردم اندر حسرت فهم درست

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

منتظر کامنت اون دوست عزیزمون هستم که هر دفعه یکی کارگردان‌های هالیوودی اظهار انزجار می‌کنه از فیلم‌های ابر‌قهرمانی، میاد و به اینا می‌گه فسیل😂😂😹
#با افتخار_ طرفدار_ فیلم‌های_ فسیل‌ها_ هستم.

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

فینچر فسیل نیست (هنوز) و طرفدار بودن افتخار نداره. میتونی بگی خوشحالم که طرفدار فسیل ها هستم! افتخار برای دستاوردی هست که داشتی.

alireza123
alireza123
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

فقط از لحاظ سرگرمی می شه گفت بعضی کارها قشنگ هست اونم به لطف بلاک بستر اشون هست والا داستان درست حسابی نداره

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

نادان بودی که نپذیرفتی!!!
‘سم ریمی’ مرد عنکبوتی ۱، ۲ و ۳ را کارگردانی کرد و داستان و بازی خاطره انگیز ‘توبی مگوایر’ ، ‘کریستین دانست’ ، ‘ویلم دفو’ و…، تا سال های سال در ذهن دوستداران قدیمی و جدید سینما باقی خواهد ماند.

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  فرزاد

خوب شد که نپذیرفت. بجاش ریمی گل کاشت. همون‌طور که خوب شد بتمن رو به آرونوفسکی ندادن. هرکسی نمیتونه فیلم ابرقهرمانی رو خوب دربیاره. باید به دنیای کمیک بوک علاقه مند باشی و خرده فرهنگ و زبانشان رو بفهمی

سراج
سراج
1 سال قبل
پاسخ به  فرزاد

مارول هیچ چیز جز جمع یک سری آدم دنبال پول نیست

اهورا
اهورا
1 سال قبل
پاسخ به  سراج

کسی از تو نظر نخواست