صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بهترین سریال های نیمه ابتدایی سال 2023 را بشناسید + تصاویر

بهترین سریال های نیمه ابتدایی سال 2023 را بشناسید + تصاویر

abbott-elementary

پس از چند سالی که سریال‌های تلویزیونی در نیمه اول سال ازدحام می‌کردند، تلویزیون‌های آمریکا سال نسبتاً آرامی را سپری می‌کنند در حالی که اعضای «اتحادیه نویسندگان» (WGA) از ابتدای ماه مه اعتصاب کرده‌اند و به تحویل به موقع پروژه‌ها برای رقابت در امی اهمیتی نمی‌دهند. فصل جدید سریال‌هایی  تحسین‌شده‌ای چون «تد لسو» (Ted Lasso) و «یلوجکتس» (Yellowjackets) نیز انتظارات را برآورده نکردند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «پلی‌لیست» با فرارسیدن هفتمین ماه از سال فهرستی از بهترین‌های تلویزیون گردآوری کرده به ترتیب حروف الفبا در ادامه آمده است.

 

فصل دوم ابتدایی ابت (Abbott Elementary)

در این سریال با نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «کویینتا برانسون» برنده امی، گروهی از معلمان مشتاق در دبستانی در فیلادلفیا با چالش‌های روزانه آموزش روبرو می‌شوند. برانسون در سال ۲۰۲۲ با دریافت سه نامزدی امی برای بهترین سریال کمدی، بهترین بازیگر زن نقش اول در یک سریال کمدی و بهترین نویسندگی یک سریال کمدی، به اولین زن آفریقایی تباری تبدیل شد که سه نامزدی در بخش‌های کمدی در یک سال دریافت کرده است. «جنل جیمز»، «کریستی پرفتی»، «لیسا ان والتر» و «شریل لی رالف» دیگر بازیگران سریالند.

فصل چهارم بری (Barry)

فصل چهارم بری (Barry)

 

«بری» داستانی در مورد یک قاتل حرفه‌ای با بازی «بیل هیدر» روایت می‌کند که بر حسب اتفاق گذرش به یک کلاس بازیگری در لس‌آنجلس می‌افتد و انتخاب‌های زندگی‌اش را زیر سؤال می‌برد. «استیون روت»، «سارا گلدبرگ»، «آنتونی کاریگان»، و «هنری وینکر» دیگر بازیگران فصل جدید خواهند بود. «بری» در شبکه اچ‌بی‌او با فصل چهارم به پایان رسید.

خصومت (Beef)

خصومت (Beef)

این سریال عواقب درگیری دو غریبه در جاده و حادثه بزرگی که سبب می‌شوند را روایت می‌کند. پیمانکاری شکست‌خورده به نام «دنی چو» با بازی «استیون یئون» به دنبال این درگیری با کارآفرین بی‌نقصی به نام «امی لاو» با بازی «الی وونگ» برخورد می‌کند و ادامه دشمنی آن‌ها زندگی‌شان را به‌شدت تغییر می‌دهد. «دیوید چو»، «ماریا بلو»، «اشلی پارک»، «جوزف لی»، «یانگ مازینو» و «میاسرافینو» از جمله دیگر بازیگران سریال بودند. «خصومت» از «راتن تومیتوز» امتیاز کامل ۱۰۰ درصد منتقدین دریافت کرد.

کابوی کوپنهاگن (Copenhagen Cowboy)

کابوی کوپنهاگن (Copenhagen Cowboy)

این سریال نوآر شش اپیزودی به کارگردانی «نیکلاس ویندینگ رفن» داستانی پیرامون یک زن جوان به نام میو با بازی «انجلا باندالوویچ» روایت می‌کند که به سراسر دنیای زیرزمینی کوپنهاگن سرک می‌کشد. «لولا کورفیکسن»، «زلاتکو بوریچ»، «لی ای ژانگ»، «جیسون هندیل»، «آندریاس یورگنسن»، «میکلاییل برتلسن» و «مدس بروگر» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

دیزی جونز و گروه سیکس (Daisy Jones and The Six)

دیزی جونز و گروه سیکس (Daisy Jones and The Six)

این سریال ظهور و سقوط یک گروه راک خیالی در دهه ۱۹۷۰ را روایت می‌کند. «رایلی کیو» نوه «الویس پرسلی» در این مجموعه تلویزیونی که اقتباسی است از رمان پرفروش «تیلور جنکینز رید» نقش «دیزی جونز» را بازی می‌کند. او پس از اظهار تمایل «بیل دان» با بازی «سم کلافلین» به گروه «سیکس» می‌پیوندد. دیگر بازیگران سریال «سوکی واترهوس»، «سباستین چاکن»، «جاش وایتهوس»، «تیموتی الیفانت»، «تام رایت» و «ویل هریسون» بودند.

شباهت کامل (Dead Ringers)

شباهت کامل (Dead Ringers)

«ریچل وایس» در نسخه مدرن اثر کلاسیک «دیوید کراننبرگ» در مورد برادان دوقلوی متخصص بیماری‌های زنان که شباهت خود سوء استفاده می‌کنند نقش پزشکان دوقلو «الیوت منتل» و «بورلی منتل» را در اقتباس تلویزیونی بازی خواهد کرد در حالی که «جنیفر ال»، «امیلی مید»، «پاپی لیو»، «جرمی شیمس»، و «بریتنی اولدفورد» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

آخرین بازماندگان ما (The Last of Us)

آخرین بازماندگان ما (The Last of Us)

«آخرین بازماندگان ما» یک بازی اکشن و ماجراجویانه است که توسط «ناتی داگ» توسعه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۳ از طریق پلی‌استیشن منتشر شد. سریال داستانی در ۲۰ سال پس از نابودی تمدن امروز روایت می‌کند. «جوئل» با بازی «پدرو پاسکال» یک بازمانده است که برای قاچاق یک دختر ۱۴ ساله به نام «الی» با بازی «بلا رمزی» به خارج از منطقه قرنطینه‌شده استخدام می‌شود. «نیک آفرمن» در نقش بیل، «نیکو پارکر» در نقش سارا، «استورم رید» در نقش رایلی، «لامار جانسون» در نقش هنری، «ماری بارلت» در نقش فرانک، «آنا تورو» ستاره سریال «فرینج»، «گابریل لونا»، «جفری پیرس» و «مرل دندریج» دیگر بازیگران سریال در فصل اول بودند.

افلاطونی (Platonic)

افلاطونی (Platonic)

«سث روگن» و «رز بیرن» در این سریال نقش دوستان صمیمی سابق به نام‌های ویل و سیلویا را بازی می‌کنند که در حال نزدیک شدن به میان‌سالی‌اند و سعی می‌کنند رابطه قطع شده خود را احیا کنند. «تونی هیل»، «کارلا گالو» و «اندرو لوپز» دیگر بازیگران این سریال خواهند بود. «نیک استولر» و همسرش «فرانچسکا دلبانکو» نویسنده و کارگردانان «افلاطونی» برای استودیوی سونی بوده‌اند. روگن و بیرن در فیلم «همسایه‌ها» (Neighbors) همکاری کرده بودند.

پوکر فیس (Poker Face)

پوکر فیس (Poker Face)

«ناتاشا لیون» در این سریال نقش کارآگاهی را بازی می‌کند که با استفاده از توانایی بی‌نظیرش در دروغ‌سنجی اسرار جنایی را حل می‌کند. «لیل رل هاوری»، «آدرین برودی»، «ادری کورسا»، «بنجامین برات»، «برندن مایکل هال»، «چارلز ملتون»، «چلسی فری»، «چری جونز»، «کلوئی سوینی»، «کلیا دووال»، «کولتن رایان»، «دنیل مک‌دونالد»، «الن بارکین»، «هونگ چائو»، «جمیلا جمیل»، «جوزف گوردن لویت»، «ری پرلمن»، «ران پرلمن»«تیم بلیک نلسون»، «تیم مدوز»، «استفانی شو» و بسیاری دیگر در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

فصل دوم اشمیگادون (Schmigadoon)

فصل دوم اشمیگادون (Schmigadoon)

داستان «اشمیگادون» در مورد زوجی با بازی کی و استرانگ است که برای احیای رابطه خود سفر آغاز می‌کنند. آن‌ها در این راه به شهری جادویی برمی‌خورند که موزیکال‌های دهه ۱۹۴۰ همه اهالی‌اش را به تسخیر درآورده. عنوان سریال ارجاعی است به موزیکال «بریجادون» (Brigadoon) که در سال ۱۹۴۷ اجرا شد. «سسیلی استرانگ»، «کیگان مایکل-کی»، «آلن کامینگ»، «کریستین چنووث»، آرون تیویت»، «داو کامرون»، «آریانا دبوز»، «فرد آرمیسن»، «جیمی کمیل»، «جین کراکوفسکی»، و «آن هارادا» از جمله بازیگران این سریال در فصل اول بودند.

روان‌درمانی (Shrinking)

روان‌درمانی (Shrinking)

«روان‌درمانی» به تهیه‌کنندگی «برت گلدستین» و «بیل لورنس» داستانی در مورد یک روان‌پزشک با بازی سیگل روایت می‌کند که قوانین را زیر پا می‌گذارد و آنچه دقیقاً فکر می‌کند را به مراجعین می‌گوید. «هریسون فورد» که پس از مذاکرات طولانی به این سریال پیوسته، نقش «دکتر فیل رودز» بازی می‌کند، یک روان‌پزشک هشیار و منطقی و صریح که اخیراً به پارکینسون مبتلا شده است. دیگر بازیگران سریال «جیسون سیگل»، «کریستا میلر»، «جسیکا ویلیامز»، «مایکل اوری»، «لوک تنی» و «لوکیتا مکس‌ول» خواهند بود.

سیلو (Silo)

سیلو (Silo)

«سیلو» داستانی در مورد ده هزار انسان باقی مانده روی زمین را روایت می‌کند که برای بقا در دنیایی مرگبار سیلوهایی عظیم در زیر زمین احداث کرده‌اند اما هیچ‌کس نمی‌داند که چرا و چه زمانی این سیلوها ساخته شده‌اند. این سریال بر اساس رمان علمی-تخیلی محبوب «پشم» (Wool) اقتباس شده است. «ربکا فرگوسن»، «هریت والتر»، «کامن»، «اوی نش»، «دیوید اویلوو»، «رشیدا جونز» و «تیم رابینز» از جمله بازیگران سریال به نویسندگی «گراهام یوست» در فصل اول بودند. اپل تی‌وی+ سفارش ساخت فصل دوم «سیلو» را صادر کرده است.

یک نور کوچک (A Small Light)

یک نور کوچک (A Small Light)

این مینی‌سریال بیوگرافیکال به تهیه‌کنندگی «سوزانا فوگل» داستانی درباره «میپ خیس» روایت می‌کند که به «آن فرانک» و خانواده یهودی‌اش در خلال جنگ جهانی دوم پناه داد. «جو کول»، «امیره قصار»، «بیلی بوله»، «اشلی بروک» و «لیو شرایبر» دیگر بازیگران این سریال بودند.

فصل دوم کسی جایی (Somebody Somewhere)

فصل دوم کسی جایی (Somebody Somewhere)

داستان این سریال درباره زنی به نام سم است که در ظاهر یک کانزاسی واقعی است اما سعی می‌کند جایگاه خود را در زادگاهش پیدا کند. او با غم از دست دادن یکی از نزدیکانش دست به گریبان است و با گروهی از افراد شبیه به خودش آشنا می‌شود. «بریجت اورت» در نقش سم، «جف هیلر»، «ماری کاترین گریسون»، «دنی مک کارتی»، «مایک هاگرتی»، «مری هیل» و «جین دریک» از جمله بازیگران این سریال بوده‌اند.

فصل چهارم وراثت (Succession)

فصل چهارم وراثت (Succession)

در این فصل نبرد میان «لوگان روی» با بازی «برایان کاکس» و فرزندانش با بازی «جرمی استرانگ»، «سارا اسنوک»، «آلن راک» و «کیران کالکین» ادامه دارد اما به یک نقطه پایان رسید. «متیو مک‌فادین»، «نیکلاس بران»، «فییشر استیونز»، «هیام عباس»، «آرین مؤید»، «آنابل دکستر جونز»، «جولیانا کنفیلد»، «جینی برلین»، «الکساندر اسکارزگارد»، «هوپ دیویس»، «جاستین کرک»، «استیون روت»، «هریت والتر»، «جیمز کروم‌ول»، «ناتالی گلد»، «کیتلین فیتزجرالد»، «اشلی زاکرمن»، «لری پاین»، «مارک-لین بیکر» و «پیپ تورنس» نقش‌های قبلی خود را در این فصل تکرار کردند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها