صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : اولین واکنش منتقدان به فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) / تحسین‌برانگیز‌ترین کار نولان تا امروز!

اولین واکنش منتقدان به فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) / تحسین‌برانگیز‌ترین کار نولان تا امروز!

Oppenheimer

با اکران «اوپنهایمر» (Oppenheimer) یونیورسال در پاریس برای اولین بار، اولین واکنش‌ها به فیلم سه ساعته «کریستفر نولان» در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شدند. بینندگان «اوپنهایمر» در سینمای گران رکس پاریس که برای نولان خاطره‌انگیز است، این فیلم را «دستاوردی تماشایی» و بهترین اثر نولان تا امروز خوانده‌اند.

«کنت توران» منتقد سابق «لس‌آنجلس تایمز» این فیلم را «تحسین‌برانگیز‌ترین کار نولان تا امروز» می‌داند و اضافه می‌کند: «مهارت بصری تصدیق‌شده او را با یکی از عمیق‌ترین شخصیت‌ها در سینمای اخیر آمریکا ترکیب می‌کند.»

 

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، منتقد «توتال فیلم» می‌گوید آخرین ساخته نولان «خیره‌کننده» است: «فیلمی شخصیت-محور در بزرگ‌ترین مقیاس خود است، با نمایش مرکزی باشکوهی از «کیلین مورفی». یک درام تاریخی حماسی اما با حساسیت متمایز نولان: تنش، ساختار، حس عظمت، طراحی صدای تکان‌دهنده، و جلوه‌های بصری ستودنی.»

منتقد «آسوشیتد پرس» می‌نویسد: «[«اوپنهایمر»] دستاوردی تماشایی در اقتباس متعهدانه و موجز، داستان‌سرایی نوآورانه و نمایش‌های ظریف از «کیلین مورفی»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»، «مت دیمون»، و بسیاری دیگر از بازیگران است.»

 

منتقد «ساندی تایمز» می‌نویسد: «کاملاً در «اوپنهایمر» مستغرق شدم، یک فیلم متراکم، پردیالوگ و پرتنش که بخشی از آن درباره یک بمب است، اما بیشتر در مورد این است که چه سرنوشت محکوم به فنایی داریم. تابستان خوش بگذرد! مورفی خوب است، اما نقش‌های مکمل اساسی: دیمون، داونی جونیور و [آلدن] ارنرایک حتی طنزآمیزند. فیلمی پیچیده، نوآورانه و بی‌پروا برای برآشفتن ساختن مخاطب.»

 

«کیلین مورفی» در این فیلم نقش «رابرت اوپنهایمر» طراح اولین سلاح‌های هسته‌ای در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم را بازی می‌کند. «مت دیمون»، «امیلی بلانت» در نقش همسر اوپنهایمر، «رابرت داونی جونیور» رئیس کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده، «فلورنس پیو» در نقش «جین تدلاک» نویسنده و روان‌پزشک، «رامی مالک»، «جاش هارتنت»، «دیوید دستمالچیان»، «جک کویید»، «آلدن ارنرایک»، «اما دومونت»، «هریسون گیلبرتسون»، «جاش پک»، «دنی دفراری»، «گار برنت»، «جیمز دارسی»، «اسکات گرایمز»، «لوییس لمبارد»، «متیو مودین»، «دین دهان»، «بنی سفدی»، «کنت برانا»، «الکس ولف» و «کیسی افلک» به فیلم نولان ملحق شده‌اند.

 

یونیورسال «اوپنهایمر» را ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ماه ۱۴۰۲) اکران خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رکاف
رکاف
9 ماه قبل

هرکه بغض نولان دارد با مادرش در میان گذارد

جیزس کرایست
جیزس کرایست
9 ماه قبل

فقط یک خدا وجود داره و اسمش نولانه

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ
9 ماه قبل

کریس نولان یک وطن پرست و بهترین دوست منه. بخش هایی از فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد رو تو ساختمون خوشگل خودم فیلمبرداری کرده. خوب بلده با میلیون ها و میلیون ها دلار فیلم های زیبا و وطن پرستانه بسازه. اگر این فیلم ۱۱ تا اسکار نگیره، انتخابات ۲۰۲۴ هم میگم تقلب کردن تا طرفدارام بریزن کنگره و کاخ سفید رو ترامپیه کنن!!

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل

منتقد ساندی تایمز چی گفته اصلا متوجه نشدم.کاملا در اوپنهایمر استفراغ کردم؟!

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

نه گفت ….تو فیلم اسگوه‌سیزی

جویی
جویی
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

نمی دونم چرا “مووی مگ” کامنت ها و نام کاربری ها رو چک نمیکنه! واقعا این زشت هست این کلمات و کارها. ای کاش دیدن فیلم دنیا دیده ترمون کنه و روی ادب و فرهنگمون هم اثر بذاره.

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

البته با اینکه تهدید شورش جدیه ولی اگه اسکار هم نگرفت و آقای فسیل و بچه زرنگش جایزه حق نولان و مورفی رو بردن و خوردن، کارت «اسکار معتبر نیست» همیشه روی میز هست!
اگر هر فیلمی جز اوپنهایمر جایزه بگیره، مخصوصا فیلم قاتلین فسیل مون، اسکار یه جایزه سیاسی هست که توسط چپ ها و گلوبالیست های کثیف و منحرف برگزار میشه که به ترند های نژادی (موضوع فیلم قاتلان فسیل مون) بیشتر از هنر واقعی اهمیت میده و یه اینوایرمنتالیست ریاکار دخترباز (بچه باز درست تره با توجه به پنجاه سال سنش) رو ترجیح میده به یه ناسیونالیست باغیرت و با خانواده ایرلندی و تنها امید آینده هالیوود و کل سینما رو میفروشه به یه فسیل تموم شده که به پاش لب گوره!
ولی اگه اون شاخه هایی که گفتم ببره، اسکار معتبر ترین جایزه سینمایی بشریته و تمام مخالفانش یه مشت تروریست که از روسیه خط می‌گیرن هستند!!!

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

از تریلر معلوم بود چه شاهکاریه. سند جایزه اسکار بهترین فیلم سال، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول برای کیلین مورفی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای رابرت داونی جونیور، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فلورانس پیو، بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوه های ویژه و هردو بخش صدا رو به اسم این فیلم زدن. هرچه غیر از این بشه شورش میکنیم از دیوار های آکادمی میکشیم بالا!
یه جایزه نقش اول زن و طراحی لباس هم باربی می‌بره. جایزه پشم سال هم می‌مونه برای ….۴ ساعته و woke اسکورسیزی که بگیره دستش و بره بخوابه تو قبرستون 😏

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  فسیل

پسر دو سیخ کوبیده و یه سیخ گوجه هم واسه آقا بیار به حساب من
ولی جدا از شوخی من فقط با اسکار فلورنس پیو موافقم بخاطر اون سکانس طولانی نفسگیر😉

شارتین اسگوهسیزی
شارتین اسگوهسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

من کمرم هیچوقت بعد فیلمبرداری اون سکانس هواپیمای گرگ وال استریت مثل سابق نشد

میو
میو
9 ماه قبل

امیدوارم اسکار با کثافت کاری های سال های قبلش حق نولان و نخوره کارگردانی که باید تا الان دو تا اسکار حداقل داشت!

رضا
رضا
9 ماه قبل

دیگه گول نمیخوریم

Film God
Film God
9 ماه قبل
پاسخ به  رضا

حیف
تمام سالن های سینمای آی‌مکس و amc منتظر بودن شما گول بخوری بری بلیت بخری 😁

سینا
سینا
9 ماه قبل

پس با یه شاهکار طرفیم. بیصبرانه منتظرم و باز هم خوش به حال کسایی که در سینما میبینند.

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل

واکنشای اولیه ثور و عشق و تندر هم مثبت بود.فیلم در بهترین حالت یه زباله سفارشی شعاریه مثل دانکرک

Film God
Film God
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

تموم شد
اسکورسیزی سکته کرد.‌ اسکورسیزی مرد 😁

Film God
Film God
9 ماه قبل

آیا ایمان نمی آورید؟

جواد
جواد
9 ماه قبل

اوپنهایمر چیست دیگر
فقط باربی

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  جواد

آخر و عاقبت جفتشون سطل زباله است.فقط قاتلان ماه کامل بهترین فیلم سال،بهترین فیلم قرن 21 و یکی از بهترین فیلمای تاریخ سینما

Film God
Film God
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

😆😅