صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ماری فردریکسون، خواننده گروه موسیقی مشهور « Roxette » بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت

ماری فردریکسون، خواننده گروه موسیقی مشهور « Roxette » بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت

ماری فردریکسون

مدیر «ماری فردریکسون» خواننده معروف سوئدی سه‌شنبه 10 دسامبر 2019 اعلام کرد که ماری صبح روز نهم دسامبر در اثر بیماری سرطان در سن 61 سالگی درگذشت.

به گزارش رسانه‌های سوئدی، مدیر ماری فردریکسو گفت: «با غم و اندوه فراوان اعلام می‌کنیم که یکی از بزرگترین و محبوبترین هنرمندان ما دیگر در بین ما نیست». ماری فردریکسون خواننده پاپ، آهنگساز، پیانیست و نقاش معروف که عضو گروه «Roxette» نیز بود پس از نبرد طولانی 17 ساله با سرطان درگذشت.

او بیشتر بخاطر بنیانگذاری گروه پاپ / راک دونفره روکست در سال 1986 به همراه «پر گسله» شناخته می‌شود. فردریکسون و پر گسله به موفقیت‌های جهانی از اواخر دهه 80 میلادی تا اوایل دهه 90 رسیدند و با شش تک‌آهنگ در جدول ده ترانه برتر ایالات متحده نیز قرار گرفتند.

گروه «Roxette» که تاکنون بیش از 75 میلیون رکورد در سراسر جهان به فروش رسانده است، آهنگ‌های از قبیل «به قلبت گوش کن» و «باید عشق بود» این گروه به ترتیب در نوامبر 1989 و ژوئن 1990 در صدر لیست بهترین آهنگ‌های جهان قرار گرفت.

فردریکسون دارای یک تومور مغزی در پشت سرش بود، او چندین بار تحت عمل جراحی برای از میان برداشتن تومور قرار گرفت. او پس از ماه‌ها شیمی درمانی و پرتو درمانی، دچار آسیب‌های دائمی مغزی شد، از جمله اینکه توانایی خواندن و شمردن، دید چشم سمت راست و برخی حرکات در سمت راست بدنش را از دست داد. از او دو فرزند پسر باقی مانده است.


 

خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

موسیقی آثار مطرح سینمایی از اسکار 2020 بازماندند!

ستاره جوان و محبوب موسیقی پاپ کره جنوبی درگذشت

سولی ( sulli ) ستاره موسیقی K-pop در سن 25 سالگی درگذشت

خوانندگان مشهوری که در حال اجرای موسیقی لب زده اند! + تصاویر

5 فیلمی که موسیقی در آن به بهترین شکل مورد استفاده قرار گرفته

پل مک کارتنی سرانجام پس از سالها درباره فروپاشی گروه موسیقی افسانه ای « بیتلز» گفت

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها