صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از پول گرفتن منتقدان خارجی برای نوشتن نقد تا فحاشی ربات ها به مهران رجبی! / زرین سینمایی هفته (244)

از پول گرفتن منتقدان خارجی برای نوشتن نقد تا فحاشی ربات ها به مهران رجبی! / زرین سینمایی هفته (244)

وزارتخانه ارشاد و تمدن اسلامی

آقا ما یه مدت طولانی نبودیم. حقیقتش شما که غریبه نیستید، بهمون گفتن کرکره رو فعلا بکشید پایین و کمتر اینجا دنبال نخود سیاه بگردید! دیگه بابا ذره بینمون که اومد وساطتت کرد و به هرحال فعلا دوباره اینجا با ذره بین افتادیم دنبال موضوعات مختلف ببینیم که بالاخره میتونیم یه دو تا تمشک و لوح به این و اون بدیم و به تریش و قبای کسی برنخوره یا نه!

 

68466این چند هفته که نبودیم تا دلتون بخواد سوژه تمشکی داشتیم که دیگه قبل از ما، ملت به سوژه ها دادن اما از بس تعدادشون روزانه داره زیاد میشه دیگه نمیتونیم بی خیالشون بشیم. مثل همین جدیدترینشون که گفته شده قراره نام وزارتخانه «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» به «وزارت فرهنگ و تمدن اسلامی» تغییر کنه!

خب کارکرد این تغییر چه خواهد بود؟ آیا قراره اتفاق خاصی بیفته که ما در جریان نیستیم؟ قراره با اضافه شدن واژه «تمدن» رویکرد جدیدی رو تجربه خواهیم کرد و مشکلات هنرمندان حل خواهد شد؟ این ها سوالاتی است که هیچکس نیومده و بهش پاسخی نداده و فقط گفته شده که قراره اسم وزارتخانه عوض بشه!

از این جهت، به دلیل آنچه که «بیکاری مسئولین» می نامیم، تمشک زرینی را به مسئولان عزیز فرهنگی این کشور تقدیم می کنیم که به جای حل مشکل هنرمندان و وضعیت اقتصادی بدی که تجربه می کنند، یه نگاهی به سردر وزارت ارشاد کرده اند و گفته اند:«به نظرتون اینو بدیم عوضش کنن؟!»

مهران رجبی

68466در هفته ای که گذشت، مهران خان رجبی آمدند و در یک مصاحبه اعلام کردند که هرکسی که آمده و به ایشان انتقاد و فحاشی کرده یا ربات است یا از اینور و اونور پول گرفته!

والا ما که نفهمیدیم چطوری تونستن به این قاطعیت اعلام کنن که تمام این افراد پول گرفتن یا ربات هستند. وقتی کسی ادعایی می کنه باید اثباتش کنه دیگه! البته بزرگوار در این مصاحبه یه فکت شخصی هم که نه کسی دیده و نه شنیده و فقط خود استاد آن را بیان کرده آوردن و گفتن یکی دو نفر رو دیدن که وقتی باهاشون صحبت شده، گفتن که برای توهین به ایشون پول گرفته اند!

والا ما که ذره بینیم هیچ، خرجمون شیشه و دستگیره شیشه هست، این ورم که بچه های مووی مگ بنده های خدا پخش و پلا هستن و هرکدومشون دنبال زندگی شخصی شون که بتونن درآمد بیشتری در بیارن تو این وضعیت اقتصادی عجیب. اما نمیدونیم اینی که تو این وضعیت اقتصادی پا شده پولشو خرج فحش دادن به استاد رجبی کنه کیه! والا اگه بدونیم!

از این رو، به دلیل آنچه که «توهم بازیگر جماعت» می نامیم، تمشک زرینی ر به استاد مهران رجبی تقدیم می کنیم و کماکان دنبال اونی می گردیم که پاشده از جیب مبارک مایه گذاشته و گفته:«ملت! وجدانن 100 بابت فحش به مهران رجبی می دم هرکی پایه است بیاد جلو»

سعید روستایی

 

68466دو سه هفته پیش بود که خبر رسید برای سعید روستایی حکمی صادر شده و اونم حکمی که حتی صدای خود مسئولین رو هم درآورد. یکی از این حکم ها این بود که روستایی باید در صدا و سیمای قم دوره فیلمسازی بگذرونه و این وسط، با هیچکس از اهالی سینما هم صحبت نکند!

ما هم این جا به دلیل آنچه که «گذراندن دوره فیلمسازی در قم مگر مجازات است؟» می نامیم، تمشک زرینی را به این وضعیت تقدیم می کنیم که نمی دانیم چی به چی هست. فقط این که بعد از دادن این حکم به سعید روستایی، کلی آدم سرشناس از مارتین اسکورسیزی گرفته تا فرانسیس فورد کاپولا آمده اند و کمپین حمایت از روستایی راه انداخته اند و جشنواره فیلم ونیز هم بیکار ننشسته و کلی درباره این موضوع صحبت کرده و سینما و کشور ما را با چنین حال و هوایی به دنیا معرفی کرده اند.

Rotten Tomatoes

68466این تمشک آخری رو هم همین دقیقه آخری تقدیم عزیزان راتین تومیتوزی می کنیم که اخیراً یه گزارش منتشر شده و در اون اعلام شده که به منتقدان این سایت شیتیل پرداخته میشه تا نقدای مثبت انجام بدن و اینجوری یه فیلم رو بیارن بالا و از اون طرف بتونن یه سری امتیاز پخش و اینا بگیرن.

هیچی دیگه قشنگ گند زده شده به همه چیز. سینما که داره به قهقرا میره و توی یه سال دو سه تا فیلمی که بتونه ماندگار بشه هم نمی بینیم، اینم وضعیت نقد فیلمه که یه زمانی خیلی سفت و سخت بود و الان با یه چند دلار میتونن کلی آدم رو بخرن و نقد فیک بگیرن!

به هر روی، ما این این جا به دلیل آنچه که «وضعیت قاراشمیش سینما» می نامیم، تمشک زرینی را به سینمایی های اون ور آبی تقدیم می کنیم و امیدواریم که این روند یه جایی مدیریت بشه که به قول آقای اسکورسیزی، گند زده نشه به سینما و هنر.

 

ذره بین

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quentin tarantino
Quentin tarantino
5 ماه قبل

این همه گند کاری از سلبریتیا دیدیم.
نمی‌خواید قسمت جدیدش رو بزارید توی سایت؟!

رامین
رامین
10 ماه قبل

کار جالبی میکنید
اماطنزش رو بیشترو قوی تر کنید
گاهی شبیه یه گزارش معمولیه
و اینکه خدایی دوسه تا فیلم خوب دیگه توی سال در اون ور آب تولید می شه
اینقدر سیاهنمایی نکنید😁