صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم اکولایزر 3 (The Equalizer 3)

نقد و بررسی فیلم اکولایزر 3 (The Equalizer 3)

The Equalizer 3

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

دنزل واشنگتن، ستاره اصلی سری فیلم های «اکولایزر» است. داکوتا فنینگ هم که سال ها پیش و در زمان کودکی با دنزل واشنگتن در فیلم «Man on Fire» همکاری کرده بود، دیگر بازیگر مشهور فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست؟

رابرت مک کال (دنزل واشنگتن) که در جنوب ایتالیا به سر می برد و به نظر می رسد که بالاخره شهر ایده آل برای زندگی را یافته، ناگهان متوجه حضور تروریست ها در این منطقه می شود و…

کارگردان کیست؟ 

آنتوین فوکوآ که سازنده دو قسمت قبلی «اکولایزر» هم بوده است. از آثاری که فوکوآ کارگردانی کرده می توان به «هفت شگفت انگیز» و «Southpaw» اشاره کرد.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«The Equalizer 3» برای افراد کم سن و سال مناسب نیست و خشونت زیادی دارد.

The Equalizer 3

نکات مثبت فیلم؟

دنزل واشنگتن کماکان وزنه سنگینی برای فیلم محسوب می شود و حضور او در مقابل دوربین، خیال تماشاگر را از یک بازی خوب راحت می کند.

فیلمبرداری «اکولایزر 3 » قابل تحسین است.

نکات منفی فیلم؟

فیلمنامه به زور به قسمت سوم رسیده است. به نظر می رسد که سازندگان خیلی ایده قابل توجهی درباره ساخت قسمت سوم نداشته اند و به کلیشه ها روی آورده اند.

اکشن قسمت سوم بسیار کم است و این برای اثری که به هر حال، در دو قسمت قبلی فیلمی اکشن محسوب می شد، یک نکته عجیب محسوب می شود.

شخصیت های منفی داستان به طور کامل از مرحله پرت هستند و هیچ هویتی ندارند. سکانس های رئیس کارتل حتی پتانسیل تبدیل شدن به موقعیت کمیک را دارد!

بخش زیادی از فیلم به قهوه خوردن دنزل واشنگتن در کافه گذشته است که در نوع خودش عجیب است!

The Equalizer 3

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

حضور دنزل واشنگتن در فیلم.

حرف آخر:          

انتظار می رفت که «اکولایزر 3» بتواند حسن ختام مناسبی برای این سه گانه باشد اما با اختلاف، تبدیل به ضعیف ترین قسمت از این مجموعه فیلم ها شده است. فیلم هنوز به لطف حضور دنزل واشنگتن می تواند تماشاگر را راضی کند و معدود سکانس های اکشن فیلم هم کیفیت مناسبی دارند. با این حال، «اکولایزر 3» فیلمی نیست که تماشاگران این سری از فیلم ها منتظر آن بودند.

 

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
6 ماه قبل

اخر فیلم من تازه فک میکردم فیلم تازه جون گرفته که تموم شد!

امین
امین
6 ماه قبل

به نظر من فوق العاده بود