صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم مالک ( Possessor )

نقد و بررسی فیلم مالک ( Possessor )

Possessor - مالک

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

کریستوفر ابوت که احتمالاً بسیاری از شما مانند من، او را با کیت هرینگتون ( بازیگر نقش جان اسنو در « بازی تاج و تخت » ) اشتباه خواهید گرفت، بازیگر فیلم است! جنیفر جیسون لی که در سالهای گذشته به لطف حضور در « هشت نفرت انگیز » بار دیگر نامش بر سر زبانها افتاد، دیگر بازیگر فیلم است. آندره رایزبرو هم که او را با فیلمهای « Oblivion » و « بیردمن » به خاطر می آوریم، در فیلم حضور دارد. شان بین هم که از کهنه کاران سینماست و هیچ بازیگری نیست که به اندازه او در مقابل تصویر مرگ را تجربه کرده باشد، بازیگر « مالک » است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک سازمان مخفی به دانشی دست یافته که براساس آن برای ارتکاب جنایت، از راه دور به ذهن افراد متصل می شود تا اهداف خودش را عملی کند اما…

کارگردان کیست ؟        

براندون کراننبرگ که پسر دیوید کراننبرگ، کارگردان مشهور کانادایی است. براندون سابقه چندانی در فیلمسازی بلند ندارد و « مالک » دومین تجربه کارگردانی او محسوب می شود. فیلم قبلی او به نام « Antiviral » 8 سال پیش ساخته شد که منتقدان چندان آن را تحویل نگرفتند.

Possessor

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

به این نکته که این فیلم تحت هیچ شرایطی مناسب افراد کم سن و سال نیست و نباید به سراغ آن بروند!

نکات مثبت فیلم ؟

ایده فیلم کاملاً بکر و تازه است.

پایان بندی فیلم اگرچه مقدمه درستی برای آن شکل نمی گیرد اما تاثیرگذار و قابل ستایش است.

نکات منفی فیلم ؟

ضرباهنگ فیلم کُند است در حالی که دلیل قانع کننده ای برای این ضرباهنگ وجود ندارد.

علی رغم فیلمنامه جذاب که پتانسیل بالایی برای شکل گیری خرده روایت های مختلف در اختیار فیلمساز قرار می دهد، کراننبرگ ایده قصه را بسط نداده و از ظرفیت های آن استفاده نکرده است.

کراننبرگ در مجموع اعتقادی به پرداخت شخصیت اصلی داستانش نداشته است. ما از انگیزه های شخصی تسیا و اینکه چرا در چنین شرایطی حضور دارد هیچ نمی دانیم و همین موضوع باعث می شود بحرانی که تجربه می کند را هم چندان جدی نگیریم!

Possessor

حرف آخر :

« مالک » روی هم توانسته ایده ناب اما نه چندان پر جزئیات خودش را به سلامت به نقطه پایان برساند. البته فرصت های بسیاری برای تبدیل شدن دومین تجربه کارگردانی براندون کراننبرگ به یک فیلم تماشایی از دست رفته که می توانست وضعیت « مالک » را نسبت به آنچه که در طول فیلم می بینیم بهبود ببخشد. با اینحال، باید گفت که « مالک » همین حالا هم یکی از متفاوت ترین آثاری است که درباره قتل و تکنولوژی ساخته شده و ارزش یک بار تماشا کردن را دارد.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

مالک (Possessor)posessor

کارگردان : Brandon Cronenberg

فیلمنامه : Brandon Cronenberg

بازیگران :

Jennifer Jason Leigh…Girder

Andrea Riseborough…Tasya Vos

Sean Bean…John Parse

Christopher Abbott…Colin Tate

ژانر : تخیلی

زمان : 103 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها