صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیوید فینچر: خوشحالم که «World War Z 2» را نساختم

دیوید فینچر: خوشحالم که «World War Z 2» را نساختم

World war z

«دیوید فینچر» در مصاحبه جدیدی با مجله «جی‌کیو» بریتانیا پیش از اکران تازه‌ترین ساخته‌اش «قاتل» (The Killer) می‌گوید از اینکه قسمت دوم «جنگ جهانی زد» (World War Z) را کارگردانی نکرده خوشحال است. او فاش می‌کند که داستان آن دنباله شباهت زیادی به سریال «آخرین بازماندگان ما» (The Last of Us) اچ‌بی‌او داشته است.

فینچر می‌گوید: «خوب، کمی شبیه «آخرین بازماندگان ما» بود. خوشحالم که آن را نساختیم، چون «آخرین بازماندگان ما» گستردگی بیشتری برای بررسی آن مسائل دارد. در تیتراژ کوچک فیلم ما قرار بود از یک انگل کوچک استفاده شود… [سازندگان سریال «آخرین بازماندگان ما»] از همین ایده در تیتراژ استفاده کردند، و آن افتتاحیه شگفت‌انگیز که به برنامه‌های تلویزیونی «دیک کاوت» و «دیوید فراست» شباهت داشت.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، قسمت اول «جنگ جهانی زد» در سال ۲۰۱۱ بر اساس رمانی به همین نام نوشته «مکس بروکس» و با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری ساخته شد. آن فیلم داستانی درباره یک مأمور سازمان ملل با بازی «برد پیت» روایت کرد که به برای یافتن درمان پاندمی زامبی به سراسر دنیا سفر می‌کند. قسمت اول ۵۴۰ میلیون دلار فروخت در حالی که با بودجه ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته شد.

در سال ۲۰۱۹ تأیید شده بود که «جنگ جهانی زد ۲» با فینچر برای پارامونت ساخته خواهد شد، اما بازیگران هرگز جلوی دوربین نرفتند. در آن زمان گزارش شده بود که فینچر تمایل دارد این دنباله را با بودجه کمتر از ۱۹۰ میلیون دلاری بسازد.

پیت و فینچر پس از «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club) و «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) می‌توانستند در «جنگ جهانی زد ۲» همکاری دیگری داشته باشند. فینچر می‌گوید بیست سال است که «باشگاه مشت‌زنی» را ندیده است: «و نمی‌خواهم ببینم. مثل نگاه کردن به تصویر کودکی خود است: «بله، چنان وضعی داشتم.»»

فینچر در بخش دیگری از مصاحبه با «جی‌کیو» به اختلاف تهیه‌کنندگان هالیوود با هنرمندان پیرامون هوش مصنوعی می‌پردازد. او هوش مصنوعی را «ابزاری واقعاً قدرتمند» توصیف می‌کند اما می‌گوید تردید دارد که بتواند جایگزین هنر انسان‌ها شود: «ترانه‌ای از بیتلز که با هوش مصنوعی تولید شده باشد و بتوان آن را با «النور ریگبی» مقایسه کرد نشنیده‌ام. بنابراین تا وقتی یک نفر ترانه‌ای پخش نکند که با هوش مصنوعی ساخته شده باشد و من را شگفت‌زده نکند…»

این کارگردان می‌گوید از هوش مصنوعی در تولید «قاتل» با بازی «مایکل فاسبندر» استفاده کرده است: «ببینید، چند جمله دیالوگ داشتیم که تکرار می‌شد اما نمی‌توانستیم برای مایکل کامل کنیم، این بود که او آن‌ها را با آیفون و در فضایی که شباهتی با محیط دوبله نداشت ضبط کرد، و ما توانستیم آن را برداریم و با ساعت‌ها دوبله‌ای که داشتیم هماهنگ کنیم، تا تمیز شود و موسیقی صدای او را پیدا کند. و برخورداری از این تکنولوژی فوق‌العاده مفید بود.»

«قاتل» ۲۷ اکتبر در سالن‌های سینما و ۱۰ نوامبر از نتفلیکس پخش خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
FFFF
FFFF
6 ماه قبل

از معضلات این روزای سینما این کارگردان های تمام شده و اورریتدی هستند که خیال میکنن چون فیلم جدید برای اکران دارن و یه اندک توجهی داره بهشون میشه پس باید هرچرندی که میتونن بگن! با اسکورسیزی دیدیم این مسئله رو، با اسپایک لی و افراد دیگه هم دیدیم و ظاهرا الان دیوید فینچر هم شروع شده!