صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : الیور استون از اظهاراتش عقب نشینی کرد/ «باربی» فیلم با اصالتی است!

الیور استون از اظهاراتش عقب نشینی کرد/ «باربی» فیلم با اصالتی است!

oliver stone barbie jpg 80

الیور استون از اظهار نظر درباره فیلم «باربی» پیش از تماشای آن عذرخواهی و برای این فیلم در جوایز اسکار آرزو موفقیت کرد.

الیور استون به خاطر انتقادش از فیلم پرفروش «باربی» به کارگردانی گرتا گرویگ به عنوان اثری «مزخرف» و بخشی از روند کودکانه‌سازی هالیوود عذرخواهی کرد و گفت که اکنون از این فیلم به خاطر اصالت و مضامینش تمجید می‌کند.

استون در مصاحبه‌ای باروزنامه « City AM» در ژوئن ۲۰۲۳ و کمی قبل از اکران فیلم «باربی» گفته بود: «رایان گاسلینگ وقت خود را تلف می‌کند، اگر این کار را برای پول انجام می‌دهد. او باید فیلم های جدی‌تری بازی‌ کند، نباید بخشی از این کودکانه شدن هالیوود باشد.»

به گزارش ایسنا، با این حال استون در پستی در صفحه توئیتر خود گفت که «در آن زمان فیلم «باربی» را ندیده بود و در مورد این پروژه فراتر از عنوان آن اطلاعات کمی داشت».

او ادامه داد: من در ماه جولای توانستم باربی را در یک سالن سینما ببینم و از این فیلم به خاطر اصالت و مضامینش قدردانی کردم. به نظرم رویکرد فیلمسازان با آنچه انتظار داشتم متفاوت بود. عذرخواهی می‌کنم که ناآگاهانه صحبت کردم. موفقیت این فیلم در گیشه روحیه کسب و کار سینما را بسیار تقویت کرد که مورد استقبال قرار گرفت. برای گرتا گرویگ و کل تیم «باربی» در اسکار آرزوی موفقیت می‌کنم».

فیلم «باربی» در جوایز اسکار ۲۰۲۴ در ۸ شاخه از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه است.

الیور استون کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ضدجنگ است که به واسطه کارگردانی سری فیلم‌هایی که درباره جنگ ویتنام ساخته به شهرت رسید و تاکنون سه بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است.

«جوخه» (۱۹۸۶)، «متولد چهارم جولای» (۱۹۸۹) و «بهشت و زمین» (۱۹۹۳ )، سه‌گانه معروف اوست که هر یک جنبه‌های مختلفی از جنگ را به‌تصویر کشیده است، «وال استریت»، «پلیتون» و «قاتلین بالافطره» نیز از جمله دیگر آثار شاخص این کارگردان آمریکایی به شمار می‌رود.

او در سال ۱۹۷۸ برای فیلم «قطار سریع‌السیر نیمه‌شب» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و دو بار نیز برای فیلم‌های «پلیتون» (۱۹۸۶) و «متولد چهارم جولای» (۱۹۸۹) اسکار کارگردانی گرفته است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی
مرتضی
3 ماه قبل

بهروز افخمی آمریکایی ها

FFFF
FFFF
3 ماه قبل

فکت روز: الیور استون آدم با اصالتی نیست!

رامین
رامین
3 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

احتمالا تهدید شده به اینکه قرارداد هایی که داره لغو خواهند شد که البته فکر نکنم بخاطر یه توییت چنین کنند بعیده
اسکار واقعا در این گزینه خوب کار کرد البته اگر در لابی رایش به دادن هفت یا هشت جایزه نشه وگرنه کار خوبش بی ارزش می شه
ولی باهات موافقم الیور استون خیلی سالهاست اصالتی نداره
حتی زمانی که به ایران اومد و حرفای خوشایند حکومت زد حرفایی که سخنان قبل و بعدش درباره مفهوم های سیاسی کاملا در تناقضه
البته شماری از فیلم‌هاشن که بالامع فی شده تاریخ انقضاش مدت زیادیه سر رسیده

FFFF
FFFF
3 ماه قبل
پاسخ به  رامین

این آدم نزدیک سی ساله هیچ جایگاه درخوری در سینما نداره بعد من نمیدونم چرا هرشکری میخوره و میگه چمیدونم برکینگ بد فلانه، جان ویک فلانه، باربی فلان و… بازتاب رسانه‌ای می‌گیره!
فقط فعالیت های سیاسیش اسمشو زنده نگه داشته که اونم چیزی نیست که بشه بهش افتخار کرد؛ یه چپول روسوفیل و ابزار پروپاگاندای پوتین بود سالها، تو فیلمی حضور داشت که بعدا محتواش شد توجیه حمله به اوکراین که آقا بعدش فاز مخالف باهاش رو گرفت! بگذریم که همین چند وقت پیش گفت پوتین رهبر بزرگیه!!
یه بار از اوباما دفاع میکنه، بعدا میگه اوباما خیلی بد بود! می‌ره به بایدن که معاونش باشه رای میده، بعد میگه پشیمون شدم! یه بار از ترامپ دفاع میکنه و از دولت پنهان میگه، یه بار میگه ترامپ مگسه!
این آدم تموم شدست و هذیان گو؛ من واقعا از خیلی از طرفداران اسکورسیزی بیزارم ولی وقتی می‌خوام چیزی ضد خودش بگم تن و بدنم قبلش می‌لرزه چون اسکورسیزی کارگردان واقعا خوبی بوده حتی تا همین اواخر ولی استون اورریتد به معنای واقعی فقط یه زمانی تو دهه هشتاد و نود یه جایگاهی تو سینما داشته، فیلم های قابل تأمل ساخته و بازیگرانی مثل تام کروز رو به نامزدی اسکار رسونده. ولی قرن ۲۱ هیچی جز چندتا فیلم در بهترین حالت متوسط نبوده و باقیش هم باد خالی، ارزش پرداختن نداره.

فرزاد
فرزاد
3 ماه قبل

اثرات سن بالا همینه!
خرفت و مغرور…