صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : باسم یوسف به دلیل حمایت از فلسطین از «Superman: Legacy» اخراج شد!

باسم یوسف به دلیل حمایت از فلسطین از «Superman: Legacy» اخراج شد!

Bassem Youssef - بسام یوسف

باسم یوسف به دلیل انتقاد از اسرائیل از «سوپرمن: میراث» حذف شد.

«جیمز گان» نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده «سوپرمن: میراث» (Superman: Legacy) به دلیل انتقاد از «نسل‌کشی» اسرائیل و حمایت از فلسطین واکنش نشان داد. او که یکی از دو مدیر استودیوی دی‌سی است در شبکه اجتماعی ایکس گزارش «آی‌جی‌ان» را نقل قول می‌کند و می‌نویسد:‌ «این صحت دارد.» در این گزارش آمده است که یوسف پیش از برگزاری مصاحبه جنجالی با «پیرس مورگان» از پروژه کنار گذاشته شده و هیچ‌گاه به صورت رسمی نقشی به او پیشنهاد نمی‌شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «ددلاین» گزارش داده است که یوسف پیش از اعتصاب بازیگران برای یک شخصیت شرور دیکتاتور (Rumaan Harjavti) تست بازیگری داده و تا پایان سپتامبر و پیش از حملات ۷ اکتبر آن نقش را از فیلمنامه حذف می‌کند. یوسف ۱۷ اکتبر با «پیرس مورگان» به گفت‌وگو نشست و از کشتار شهروندان غزه با طنزی تلخ انتقاد کرد: «می‌گویند اسرائیل تنها نیروی نظامی دنیاست که پیش از بمباران به شهروندان هشدار می‌دهد. چقدر خوشگل! خیلی لطف می‌کنند چون با این منطق، اگر نیروهای روسیه پیش از بمباران خانه‌های اوکراینی‌ها به آن‌ها هشدار دهند، با پوتین مشکلی نداریم، نه؟»

یوسف این هفته در مصاحبه با «سالن» گفته بود که کناره گذاشته شدنش از «سوپرمن: میراث» را به گفت‌وگویش با مورگان مرتبط می‌داند: «به خاطر آن، وقتی برای فیلم «سوپرمن» انتخاب شده بودم، پس از مصاحبه «پیرس مورگان» به من گفتند: «فیلمنامه را تغییر دادیم.» می‌خواهم فرض را حسن نیت بگذارم.»

او اضافه می‌کند:‌ «کمی تلخ‌کام بودم و می‌خواستم بگویم: «گور پدر دی‌سی، گور پدر برادران وارنر.» اما بعد متوجه بار مسئولیت عاطفی آن آدم‌ها شدم. یعنی آن‌ها با اسرائیل در ارتباطند.»

یوسف ادامه می‌دهد:‌ «درک می‌کنم که شاید کسانی که مسئولیت دارند، و تصمیم‌گیری می‌کنند، به من نگاه کرده‌اند و نخواسته‌اند در فیلم باشم. شاید درک کنم. اگر من به عنوان یک عرب مسلمان رئیس برادران وارنر بودم، نمی‌خواستم یک حامی صهیونیست یا اسرائیل که از حمله به مردم من حمایت می‌کند در فیلم من باشد. درک می‌کنم. این موضوعی است که باید تشریح کنیم: وقتی به اسرائیل حمله می‌کنم، به سیاست‌هایش حمله می‌کنم نه یهودیان.»

فیلم «سوپرمن: میراث» در سال ۲۰۲۵ اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
FFFF
FFFF
2 ماه قبل

یه بار برای همیشه اینو میگم؛ من اگه فردا اسرائیل با خاک یکسان هم بشه ککم هم نمی‌گزه. بیا… گفتمش!
ولی دوست سایبری که با تاکتیک های جدید همون ابتذال سابق رو نشر میدی، تازگی هم خیلی دم از ایران و نژاد آریایی میزنی (باز دوباره نزدیک انتخابات شد) بشریت یه شانسی آورده که شماها با این سطح افکارتون مخالف توسعه هم هستید وگرنه با امکانات آمریکا و اسرائیل، جهان رو هزار بار جهنم تر از اینی که هست میکردید!
این که تو دنیا ۵۰ میلیون یهودی فقط داریم و دو میلیارد «جامعه صلح طلب» نشان از تفریط و افراط هست ولی شما خوشحال نباش! زندگی ای که همش بردگی و ترس ۲۴ ساعته هفت روز هفته و تحقیر و استثمار کردن ضعفا و مورد استثمار قرار گرفتن اگر ضعیف باشی و تقدس دادن به جهل باشه که نشد زندگی!

همش هم بقول این دوستمون whataboutism هست با شما!
هموطن عزیزی که سایبری نیستی و صرفا راحت گول می‌خوری با این حرفا، سیاست بازی خیر و شر نیست، بحث منافع ملی هست. هر ملتی (اگر آدم باشن) دنبال منافع خودشه و ذات انسان هم خرابه و تو به دست آوردن یه چیز ممکن هست دست به جنایت بزنه. اگر تو میدونی آمریکا جنایتی کرده در یه دوره‌ای از تاریخ برای اینه که خودشون اعلام کردن! آیا سمپات های مرگبار ترین رژیم های فاشیست و کمونیست تاریخ هنوز ده درصد اتهاماتی که علیه‌شان وجود داره رو قبول میکنند مگر اینکه که بخوان بگن کار درستی بوده؟!
الان یکی به غربی ها بگه رژیم های اونور دنیا با استفاده از آزادی بیان شما در گفتن حقایق در رسانه ها و کارزار های انتخاباتی و… دارن ازتون لولو میسازن قطعا از زور خنده روده به دلشون نمی‌مونه! رژیم اینجا اینهمه جنایت فجیع بهشون اتهام زده میشه، نه تکذیب میکنن نه تایید! فقط بعضی وقتها به مبتذل ترین و عوام فریبانه ترین اشکال ممکن توجیه میکنن! غرب هر گندی باشه این گند نیست. اینها کپی درجه ده جنگ طلبان فاسد اونور هم نیستند! آرزوشون تبدیل ایران به مستبد ترین نوع دیکتاتوری با الگو از آدمکش ترین دیکتاتوری های تاریخه. تو این وضعیت اسرائیل و تاریخ غرب برای من کوچکترین اهمیتی ندارند.

MMM
MMM
2 ماه قبل

باید تا الان فهمیده باشی که در سیستمی کار میکنی که تمام حرکات و سیاست ها مطابق با سیستم کل ئه و خود این بنگاه ها و استودیو ها شما رو حذف میکنند و فرصت به ارباب های بالا دستی نمیرسه که مثلا ازادی بیان حال بهم زنشون خدشه ای بهش وارد بشه اینجوری همیشه میدان برای ماله کشان بازه
سیستم جوری طراحی شده که همیشه جز پایین تر مخالفان رو حذف میکنه

خفاش شب
خفاش شب
2 ماه قبل

https://variety.com/2024/film/news/bassem-youssef-superman-legacy-james-gunn-palestine-1235914054/

این بشر هم قبل از اتفاق اکتبر 7 تصمیم به کنار گذاشتنش شده بود.

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

آزادی بیان یک جوکه. هیچ‌جا آزادی بیان نیست. اون ایلان ماسک و راستی‌های آمریکا که از چپ‌ها ایراد می‌گرفتند و کنسل کالچر رو مسخره می‌کردند خودشون الان تو صف اول سانسور و بایکوت وایسادن. باید براساس اون روایتی که می‌گند پیش بری. بخوای بر ضد روایت اصلی حرف بزنی کارت تمومه.
دوستان عزیز هم لطفا نیاید بگید ارزشی و این‌چیزا. دقت کنید که اول پیامم گفتم هیچ‌جا آزادی بیان وجود نداره. دموکراسی و آزادی بیان این‌‌چیزا همشون توهمی بیش نیستند.

خفاش شب
خفاش شب
2 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

آزادی بیان اینجا منظور عدم سرکوب فرد/افراد توسط دولت به علت ابراز یک عقیده یا طرز فکر هست.
حتی این فرد راست بگه(که دروغ گفته) باز هم نقض ازادی بیان نیست یک شرکت خصوصی بیاد یکی رو اخراج کنه ولی خب عزیزان ماله کشی مثل شما ابزار دیگری به غیر از whataboutism که ندارن.

هیوا
هیوا
2 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

ایلان ماسک کی رو سانسور کرده؟

رامین
رامین
2 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

اتفاقا حکومت هیچ مشکلی نداره با پیامتون چون همون اول پیامتو دوس داره
حالا مانمی گیم ارزشی نیستتی

خواهر جان تو رو میشناسم بهت میخوره دو تا بحث درست سینمایی کنی ولی نمی دونم چرا هی زیر این پست فلسطین میای رجز خونی میکنی.
خب می رفتی میجنگیدی
یه بار ندیدم با مردم خودمون همدردی کنی
خب یه فلسطینی با شرافت اصلا طرفداری تو براش توهینه چون تو آدم بغل دستتو درک نمی کنی
مورد بعدی اینه دختر خوب ازت معلومه تا اندازه ای مطالعه داری که دیگه عین ارزشی ها حرف نزنی
طرف اومده گفته گور بابای مارول
طرف اومده رک و راست اونا رو حامی صهیونیست و دوست اونا می دونه
یعنی سر عقیدش هستنه کشته شده نه جسدشو به خانوادش تحویل نمی دن نه..
خب همینه که مردم بهت میگن ارزشی
اگه قرار بود نبود آزادی بیان تو غرب مث اینجا باشه
که اونا هم حادثه متروپل داشتن
اونا هم باز کردن شیر آب روی مردم خوی تو سرما داشتن
بم و پل سر ذهاب داشتن
پراید داشتن
رود عطیمی و بی نظیری مث کارون داشتن که فاضلاب توش میریزه
فساد جنسی اونجا هست اما در کنارش زندگی کارگران و کارمندان و وضع اقتصادی و تولید و صنعت بالاست
اینجا فساد جنسی در چه صورتیه ؟
بخاطر دینت هم که شده فکرتو درست کن

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل
پاسخ به  رامین

خوشم میاد من فقط نوشتم آزادی بیان هیچ‌جا وجود نداره بعد برای من یک طومار نوشتی.😂
شما من رو می‌شناسی؟ چجوری دقیقا؟ کلا از چهارتا کامنت من تو سایت داری من رو قضاوت می‌کنی؟
” یه بار ندیدم با مردم خودمون همدردی کنی” جان؟😂 چی می‌گی خدایی؟ شما از کجا می‌دونی من با مردم خودمون همدردی نمی‌کنم؟ اینجا که اصلا سایت اخبار سینما هستش. راجع به مردم خودمون چی بگم؟
بعدش هم من اگه از فلسطین حمایت بکنم یعنی باید برم اونجا بجنگم؟ من از آتش‌بس تو اونجا حمایت می‌کنم. چرا باید برم بجنگم؟ اون روانی‌هایی که عاشق جنگ هستند و از جنگ سود می‌کنند برن بجنگن. خدا نکنه تو این سایت یک نفر بخواد از کشوری غیر از ایران انتقاد بکنه. تمومه کار آدم. همه عین این NPCها می‌ریزن سر آدم. یکم آدم تفکر انتقادی داشته باشه خوبه.

رامین
رامین
2 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

سایت سینمایی ولی هر چی ازت می خونیم
چیزای شبه علمیه مث آمارهات درباره گرایش جنسی و چند تا نظر درباره فلسطین
نخیر خانم شما در ایران زندگی میکنی
جایی که ثروت ما در برای حماس و فلان هرز می ره شما کجای کشورت به انگلیس و مراکش و دانمارک و…اینا می خوره که مث مردم اونا حرف می زنی
شما حرف حکومتو می زنی
اگه خیلی باانصاف بودی یه بار تو صحبتات طرف دیگر رو هم محکوم می کردی
شما در کشوری این حرفا رو می زنی که همه می دونیم شعار می ده در همه چیز اونم برای اینکه ابزاری برای حکومت کردن داشته باشه حالا یا شما شعار بده یا برو بجنگ
دلیل اینکه شما باید بری سر دختر سرباز اسراییلی رو بکوبی به تیرآهن خونه خراب شده
اما دانمارکیه نباید بکنه گفتم

FFFF
FFFF
2 ماه قبل

بهتر!
یه SJW از فیلم کمتر، فیلم غیر woke تر!!!

محمد جواد
محمد جواد
2 ماه قبل

الان وقتشه اون دوستمون که همیشه ماله کشی آزادی بیان برای غربی میکرد بیاد و خودی نشون بده و بگه نه داداش ببین اونجا باز طرف میتونه حرف بزنه اما اینجا لبای یارو رو با موکت بر میبرن و نمی تونه انتقاد کنه
پس هر چقدرم اونا آدم کش و ضدآزادی بیان باشن بازم از ما بهترن و ما باید مالمون رو بکشیم براشون

FFFF
FFFF
2 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

اینروزا «کرامت انسانی» رو میشه تو هایپرمارکت ها دید!!!

رامین
رامین
2 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

حتی موقع اتهامم ماله کشی میکنی
برو با همون مسعود فرصتی ضد ایران خوش باش

علی
علی
1 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

دمش گرم ادم باشرف
زنده باد فلسطین ازاد

Quentin tarantino
Quentin tarantino
2 ماه قبل

واکنش من به این پست:منطقیه!