صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از صحبت های عجیب سعید راد درباره بهروز وثوقی تا اعتراضات خیابانی علیه سریال « سرزمین کهن » / زرین سینمایی هفته ( شماره 23 )

از صحبت های عجیب سعید راد درباره بهروز وثوقی تا اعتراضات خیابانی علیه سریال « سرزمین کهن » / زرین سینمایی هفته ( شماره 23 )

6951

Zarinلوح زرین هفته : در هفته ای که اصولاً هیچ لوح زرین بگیری موجود نبود، تصمیم گرفتیم لوح زرین این هفته سایت مووی مگ را به رضا عطاران تقدیم کنیم به دلیل اینکه در مصاحبه ای اعلام کرد که سیمرغ بلورین اش را متعلق به بازیگر فیلم « عصبانی نیستم » می داند ، نه خودش!

خوشبختانه در آشفته بازار سینمای ایران که هرکس سودای سیمرغ دارد و طلبکار این سیمرغ نگون بخت هست ، رضا عطاران حرکت ارزشمند انجام داد و در حالی که همه افراد از جمله خودِ داوران سی و دومین جشنواره فیلم فجر اذعان کردند که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد متعلق به نوید محمدزاده بازیگر فیلم « عصبانی نیستم » بود، عطاران مصاحبه ای انجام داد و گفت که این سیمرغ را متعلق به خودش نمی داند و حق نوید محمدزاده است.

به همین دلیل لوح زرین این هفته سایت مووی مگ تعلق میگیرد به رضا عطاران که به یادمان انداخت که هنوز هم در سینمای این مرز و بوم می شود افرادی را پیدا کرد که سخن حقیقت بگویند و هنرمندانه رفتار کنند و باعث شوند ما در اینجا به آنها لوح زرین تقدیم کنیم!

 

00316l

 

68466تمشک زرین هفته : اما در هفته ای که کلی تمشک بگیر داشتیم، اولین تمشک زرین این هفته سایت مووی مگ تعلق میگیرد به آن دسته از هموطنانی که سریال « سرزمین کهن » را مشاهده کردند و فردای آن روز به هوای اینکه این سریال به قوم بختیاری توهین کرده، به خیابان ریختند و تظاهرات کردند و اینقدر شور این قضیه را درآورده اند که صدا و سیما هم متعاقباً اعلام کرد این سریال تا اطلاع ثانوی پخش نخواهد شد.

 

دوستان و هموطنان عزیزی که داد سر می دهید که آی به ما توهین شده و غیره، کجای دنیا را سراغ دارید که با پخش چند قسمت از یک سریال به ماهیت آن پی ببرند و بگویند این سریال به ما توهین کرده ؟ فکر نمیکنید بهتر می بود کمی صبر پیشه می کردید تا این سریال به قسمت های بعد برسد و اگر هم حرف اشتباهی زده شده، با قلم و جلسات نقد و بررسی از آن دفاع میکردید نه تظاهرات خیابانی ؟

 

بهرحال اولین تمشک زرین این هفته به جهت ناصبور بودن هموطنان شاکی سریال « سرزمین کهن »، تعلق می گیرد به این عزیزان و امیدواریم که در آینده صبوری بیشتری را از جانب مردم شاهد باشیم.

 

9798469

 

68466دومین تمشک زرین این هفته باز هم تعلق میگیرد به جناب سعید راد گرامی که به نظر می رسد یک دورخیز اساسی برای تمشک گرفتن متوالی از سایت مووی مگ کرده است!

 

قضیه از این قرار هست که جناب راد در یک مصاحبه جدید بار دیگر درباره بهروز وثوقی اظهار نظر کرده اند و گفته اند که : « من در افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر از این آقا حمایت نکردم و اتفاقاً بهروز وثوقی کلی فیلم مزخرف بازی کرده و… ». جناب راد گرامی! ما در ستون نه قصد این را داریم که بگوییم بازیگر مورد نظر شما بازیگر خوبی هست یا ضعیف، نه قصد مقایسه کارنامه بازیگری شما با ایشان را داریم.اما به نظرتان بهتر نیست که این قضیه را دیگر فیصله بدهید؟! حالا شما به قول خودتان در افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر ” جوگیر ” شدید و یک چیزی گفتید و عذرخواهی هم کردید، این دیگه چه جریانی هست که هرجا می روید مصاحبه کرده و درباره آن روز کذایی صحبت میکنید و میگویید من نبودم دستم بود، تقصیر آستینم بود…

 

دومین تمنشک زرین هفته سایت مووی مگ به دلیل ادامه روند ” جوگرفتگی ” جناب سعید راد ، تعلق میگیرد به ایشان و امیدواریم که در روزهای آینده ایشان در مصاحبه های جدیدشان کلا عرض نکنند که مهمترین بازیگر سینمای پیش از انقلاب درختان و لوکیشن های شهر بودند!

 

11143

 

68466سومین تمشک زرین هفته سایت مووی مگ هم بی برو و برگرد تعلق میگیرد به ابراهیم حاتمی کیا به دلیل اظهاراتش در دانشگاه تهران.

 

جریان از این قرار هست که در دانشگاه تهران و با حضور مهدی چمران و همسر شهید اصغر وصالی، فیلم « چ » ابراهیم حاتمی کیا به نمایش در آمد و تمام شد و همه ایستاده فیلم را تشویق کردند و جناب حاتمی کیا هم به پشت تریبون رفت تا کمی برای حضار سخنرانی کند اما سخنانی گفت که لایق یک تمشک زرین درست حسابی از سایت مووی مگ بود !

 

ابراهیم حاتمی کیا در ابتدای این سخنرانی برای اولین بار، به دلیل حاضر نشدن اش در اختتامیه جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و علناً گفت که به دلیل اعتراض به چیدمان آراء به مراسم اختتامیه نیامده و اصلاً جشنواره فیلم فجر کیلویی چند؟! اما جناب حاتمی کیا عنوان نکرد که اصلاً از کجا می دانست که قرار هست جایزه به چه کسی برسد؟! مگر آراء هیئت داوران در مراسم اختتامیه قرائت نمی شود؟!

 

ایشان در ادامه صحبتشان عنوان کردند که : « مدیران جشنواره فیلم فجر به جای انداختن رد کارپت به زیر پای هنرمندان افکارشان را تغییر دهند! » اما عنوان نکردند که ردکارپت چه ربطی به افکار دارد؟! و اینکه آیا اگر « چ » در همه رشته ها نامزد می شد و جایزه میگرفت آیا افکار این داوران خیلی افکار باحالی می بود یا خیر؟!

 

ابراهیم حاتمی کیا در پایان صحبت هایش هم اعلام کرد : « من از این شیشه های سیمرغی که به سینماگران می دهند زیاد دارم و حتی دیگر در طاقچه خانه خود جای یکی دیگر را ندارم. » اقا خیلی خوب و عالی! مگر کسی بر سیمرغ های دریافتی شما خرده گرفت ؟ اما این چه فخری هست که می فروشید و با اینکه فیلمتان پس از « رستاخیز » توانسته بیشترین نامزدی و دریافت سیمرغ بلورین را از جشنواره بدست بیارود، باز هم شاکی هستید و اینچنین به زمین و زمان می تازید ؟! با این وضع مدیران و داوران جشنواره فیلم فجر کلی شانس آوردند که تا این حد سیمرغ و نامزدی را نصیب فیلمتان کردند وگرنه جشنواره فیلم فجر را روی سرشان خراب کرده بودید!

 

سومین تمشک زرین هفته سایت مووی مگ به دلیل استمرار وضعیت طلبکارانه اهالی سینمای ایران که اینبار ابراهیم حاتمی کیا پرچمدار آن شده و می گوید که حق من بیشتر از اینهاست و کلا هیچکس « چ » را نمی فهمد که اگر بفهمد هرچی سیمرغ و تندیس و دیپلم و جایزه نقدی و غیرنقدی و ماشین و طلا و… به این فیلم می دهند، تعلق میگیرد به ابراهیم حاتمی کیا و امید هست که در روزهای آینده باز هم شاهد این موضوع نباشیم که کارگردانان دیگر هم افراد را به ” عدم درک فیلم ” متهم کنند و بگویند سیمرغ حقشان بوده و فلانی نمی فهمد که به این فیلم سیمرغ نداده!

 

                                                                                                     

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

 

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها