صفحه اصلی > پنج برتر : 5 سینماگری که تلفظ نام آنها بسیار سخت است!

5 سینماگری که تلفظ نام آنها بسیار سخت است!

matthew mcco

 

در اطراف ما همواره بوده اند افرادی که از نام و فامیل دشواری برخوردار باشند و به همین جهت هم در بین اطرافیان به شهرت رسیده باشند. اینبار در 5 برتر سعی کردیم تا به معرفی « 5 سینماگری که تلفظ اسمشان دشوار است » بپردازیم تا شما نیز با این افراد بیشتر آشنا شوید.

5-Matthew McConaughey (متیو مک‌کانهی ) : بازیگر مشهور سینما که برای فیلم « کلوب خریداران دالاس » موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر مرد شد، از آن دسته بازیگرانی است که تلفظ نامش برای غیر آمریکایی ها راحت تر از آمریکایی ها می باشد.

اصولا نام فامیلی ” مک ” دار در آمریکا زیاد وجود دارد و در زبانشان نیز به خوبی می چرخد اما زمانی که صحبت از دیگر نقاط جهان ( در اینجا ایران ) به میان می آید، تلفظ نام مک‌کانهی واقعا عذاب آور می شود! در رسانه های ایران نام متیو مک‌کانهی بصورت « مک کانی » ، « مکناهی » ، « مکانی » ، « مک نایی » و خیلی از موارد دیگر دیده شده است.

zach galifianaki

4- Zach Galifianakis ( زک گالیفیاناکیس ) : کمدین مشهور آمریکایی که با سری فیلمهای « خماری » به شهرت فراوان رسید، یکی از بازیگرانی است که تلفظ نامش بسیار سخت هست و اصلاً در زبان نمی چرخد. البته طرفداران زک نامهای مخففی مثل ” گالی ” یا موارد کوتاه تری را جایگزین این اسم کرده اند اما در ایران معمولاً یا اسم این بازیگر را اشتباهاً ” گالیفیانیکس ” یا ” گالیفیکس ” صدا می زنند یا ترجیح می دهند که بگویند : « این بازیگر هنگ اُوره ! »

mashah1

3- Ali Mahershalalhashbaz ( علی ماهرشالالهاسباز ) : بازیگر فیلمهای مطرحی چون « مورد عجیب بنجامین باتن » و « شکارچی » ، یکی دیگر از بازیگرانی است که تلفظ نامش واقعا عذاب آور و سخت است. البته امروزه نام این بازیگر را بصورت « علی ماهرشالا – Mahershala Ali » در همه رسانه ها یادداشت می کنند اما اگر کسی بخواهد نام کامل این بازیگر را بر زبان بیاورد احتمالاً به جای ذکر نامش، شروع به خواندن یک اواز خواهد کرد!

ADEWALE-AKINNU23113

2- Adewale Akinnuoye-Agbaje( ادوال آکنویه – آگباج ) : بازیگر مشهور سریال « گمشده / Lost » نیز نامی سخت دارد که ابدا ارتباط برقرار کردن با آن کار هرکسی نیست. البته این بازیگر هم اکنون در سینما با نام کوچکش یعنی آدوال شناخته می شود و کمتر کسی پیدا می شود که جرئت بر زبان آوردن نام کاملش را داشته باشد! نام این بازیگر همانطور که در تلفظ مشخص هست، مربوط به آفریقا و کشور نیجریه می باشد. البته ایرانی ها احتمالاً هنگامی که می خواهند این اسم را تلفظ کنند آن را به سبک هندی می خوانند!

pachi2258

1- Apichatpong Weerasethakul ( آپیچاتپونگ ویراستاکول ) : مستند ساز مشهور تایلندی احتمالاً می تواند از بابت سختی تلفظ نامش تا مدتها یکه تاز باشد چراکه تلفظ نامش واقعاً سخت هست و غیرممکن هست که بخواهیم این نام را 3 بار پشت سر هم تلفظ کنیم! تلفظ نام ویراستاکول به حدی سخت هست که حتی می تواند جایگزین مناسبی در بازی های اشتباه کلامی ایرانیان ( همان بازی معروف « سه شیشه شیر … » ) باشد.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها