صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم شوم 2 ( Sinister 2 )

نقد و بررسی فیلم شوم 2 ( Sinister 2 )

sini3r

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

« شوم 2 » بازیگران مطرحی ندارد. شاید جیمز رنسون را از قسمت اول همین فیلم به خاطر بیاورید.

داستان فیلم درباره چیست ؟

کورتنی ( شانین سوسامون ) برای دوری از شوهرش، به همراه پسران دوقلویش به خانه ای نقل مکان می کنند که در آنجا قتل های بی رحمانه ای اتفاق افتاده است و خیلی مکان خوش نامی نیست. پس از ورود به این منطقه عجیب و غریب، روح های بیکار و خرابکار سر و کله شان پیدا می شود تا یکم از بیکاری درآمده و آدم سلاخی کنند اما ..

کارگردان کیست ؟        

سیاران فوی که در سال 2012 یک درام – ترسناک نسبتا قابل قبول به نام « پایگاه » را کارگردانی کرده بود. « شوم 2 » دومین تجربه کارگردانی فوی ایرلندی می باشد.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/08/phoca_thumb_l_5-967.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

بهتر هست خانواده ها از خیر تماشای « شوم 2 » به همراه فرزندانشان بگذرند. در فیلم بچه ها قاتل بالفطره هستند و تماشای این حجم از جنون برای فرزندان شما ابدا نتایج مثبتی به همراه نخواهد آورد.

نکات مثبت فیلم ؟

هنوز کمی از المان های موفق قسمت نخست را می شود در اینجا پیدا کرد. موسیقی و فضای ترسناک فیلم اگرچه در قسمت دوم از نصف هم کمتر شده، اما بهرحال هنوز هم می توان رد پایش را یافت.

اسم شخصیت مامور سابق قانون در جریان فیلم گاهی می تواند لبخند را به لبان مخاطب بیاورد. این فرد را در فیلم « So & So » خطاب می کنند! شنیدن این اسم به تنهایی می تواند فضای روحی شما را عوض کند.

نکات منفی فیلم ؟

قسمت اول « شوم » اتمسفری وهم انگیز داشت که مهمترین وجه فیلم به شمار می رفت و استرس را به تماشاگر منتقل می کرد. اما در قسمت دوم این اتمسفر جایش را به لحظات اسلشری داده که فیلم را از حالت ترسناک به اثری ” سلاخ محور ” مبدل کرده است.

به تصویر کشیدن شدن این حجم از خشونت ها و سلاخی ها توسط کودکان به نظرم فاقد نکته مثبتی برای تماشاگران است. کسی از دیدن کودکانی که آدم سلاخی می کند لذت می برد؟!

لحظات معروف به « بوووو » که حاوی افکت صوتی با صدای بلند در یک لحظه ترسناک می باشند، در « شوم 2 » نمی ترساند. تمام این لحظات را قبلا در آثار دیگر دیده ایم و تماشای دوباره اش در « شوم 2 » ابدا نمی تواند بترساند. پریدن یک دفعه ای روح از عکس یا ظاهر شدن آن در مقابل چشم اعضای خانواده ( با کت و شلوار و موهای بلند! )، نشان از عدم خلاقیت ارواح فیلم بینِ « شوم 2 » دارد.

این یکی از دیالوگ های فیلم است: « اگر به کسی بگی، ما می کشیمت! بعد کل خانواده ات را می کشیم! بعدش هم میشینیم دور هم و فیلم این جریان رو کلی با هم نگاه میکنیم! »

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/08/phoca_thumb_l_6-d1d.jpg

حرف آخر :

« شوم 2 » یک اثر ضعیف و بی ارزش در ژانر ترسناک می باشد. فیلم نه ویژگی متمایزی دارد که بتواند بترساند نه قدرت این را دارد که خلاقیت جدیدی به نمایش بگذارد. قسمت اول « شوم » اثر موفقی با بازی اتان هاوک بود اما همانقدر که قسمت اول خوب بود، قسمت دوم بی هویت است!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به جامعه مجازی سینمایی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!            

 

شوم 2 (Sinister 2)sin2ne22

کارگردان : Ciarán Foy

فیلمنامه : Scott Derrickson, C. Robert Cargill

بازیگران :

James Ransone … Ex-Deputy So & So

Shannyn Sossamon …Courtney Collins

Robert Daniel Sloan …Dylan Collins

Dartanian Sloan …Zach Collins

و…

ژانر : ترسناک

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 97 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها