صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم حمله به محله ( Attack the Block )

نقد و بررسی فیلم حمله به محله ( Attack the Block )

1

1- کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟!

نیک فورست. فورست یکی از موفق ترین نویسندگان و بازیگران بریتانیایی است که به همراه دوست صمیمی اش ، سایمون پگ ، موفقیت های بسیار خوبی در عرصه بین الملل کسب کرده است و کمدی هایش هم معمولا خریدار دارد. البته در « حمله به محله » سایمون پگ حضور ندارد و نیک فورست تنها چهره مشهور فیلم است.

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

گروهی از لاتهای خیابانی در یک شب هنگام ایجاد مزاحمت برای یک پرستار ، متوجه اتفاقاتی در آسمان می شوند و سپس یک شی از آسمان به شدت به سقف ماشین برخورد می کند. لاتهای خیابان هم برای پی بردن به موضوع به محل می روند و مشاهده می کنند که درون ماشین یک موجود فضایی مرده است! بنابراین آنها تصمیم می گیرند تا لاشه این موجود را به عنوان یادگاری پیش خود نگه دارند اما بزودی تعدادی دیگری از فضایی ها به آنجا می آیند و…

2

3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

Nick Frost ، Jodie Whittaker ، Luke Treadaway، John Boyega

4- کارگردان کیست ؟

جوی کارنیش که پیش از این تنها به واسطه نویسندگی مجموعه فیلمهای تلویزیونی « آدام و جویی » او را می شناختند. « حمله به محله » اولین فیلم بلند سینمایی کارنیش و مهمترین اثر او تا به امروز است.

5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

«حمله به محله »مملوء از صحنه های خشن با دیالوگ های تند بریتانیایی است. بنابراین به خانواده ها توصیه می کنم که به هیچ عنوان این فیلم را برای افراد کم سن و سال به نمایش نگذارند زیرا بد آموزی های فراوانی دارد!

6- نکات مثبت فیلم ؟

بازیهای خوب بازیگران ، معمولا شخصیت پردازی مناسب در یک فیلم تخیلی کمتر دیده می شود اما « حمله به محله » شخصیت هایش را بی شناسنامه رها نکرده است، جلوه های ویژه فیلم با توجه به کم بودجه بودن فیلم در حد بسیار بالایی قرار دارد. فیلمبرداری فیلم عالی است.3

7- نکات منفی فیلم ؟

زبان فیلم بیش از اندازه بی پرواست. بهتر بود خشونت موجود در فیلم با توجه به کم سن و سال بودن شخصیت های اصلی داستان کمی تنزل می یافت.

8- ارزش دیدن دارد ؟

« حمله به محله » یکی از بهترین فیلمهایی است که در این چند سال اخیر از بریتانیا اکران شده است. جذابیت روایت داستان قدیمی مقابله با بیگانگان فضایی با زبان تند انگلیسی!، تجربه بسیار تازه و نابی را رقم زده است. « حمله به بلوک » را از دست ندهید.

میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع هواداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید{jcomments on}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها