صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم شب کوسه ای ( Shark Night 3D )

نقد و بررسی فیلم شب کوسه ای ( Shark Night 3D )

1

1- کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟!

در جلوی دوربین خیر اما در پشت آن دیوید اِلیسِ کارگردان حضور دارد که پیش از این 2 قسمت از سری فیلمهای « مقصد نهایی » را کارگردانی کرده است. البته احتمالاً او را هم نخواهید شناخت!

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

چند جوان خوشحال و بی غم که زندگی بسیار خوبی دارند و همه چیزشان بر وفق مراد پیش می رود ، تصمیم می گیرند تا به منطقه ایی خوش آب و هوا بروند تا تنی به آب بزنند. اما از شانس بد آنها در این محل کوسه ایی زندگی می کند که خیلی گرسنه هست و غذای محبوبش هم چیزی نیست جز دختر و پسرهای جوان!

3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

2Sara Paxton ، Dustin Milligan ، Chris Carmack ، Katharine McPhee ، Chris Zylka

4-کارگردان کیست ؟

دیوید اِلیس که اگرچه بیشتر او را به عنوان بدلکار می شناسند اما چند تایی هم فیلم کارگردانی کرده که شناخته شده ترین آنها « مقصد نهایی » و « تیمارستان » و « مارها در هواپیما » بوده است.

5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

یک کوسه آرام به خودیِ خود ترسناک هست چه برسد به اینکه عصبانی هم شود و هوس آدمخواری به سرش بزند!. خانواده ها باید توجه داشته باشند که حضور کوسه خشمگین شاید باعث ترس بچه هایشان شود. بعلاوه این باید به نکته اشاره کنم که بازیگران این فیلم در اغلب اوقات لباس ندارند و… در کل بهتر است حواستان باشد!

6- نکات مثبت فیلم ؟3

فیلمبرداری فیلم قابل ستایش است ، صحنه های زیر آب هیجان انگیز است و استرس فراوانی برای تماشاگر ایجاد می کند، کوسه داستان در نهایت می تواند تماشاگر را بترساند ، فیلم در قالب 3 بعدی اکران شده و تماشای آن در این حالت بدک نیست.

7- نکات منفی فیلم ؟

نحوه ورود کوسه به داستان هیچ تفاوتی با فیلمهای مشابه گذشته ندارد. کماکان یکدفعه سر و کله اش پیدا می شود و همه شروع به جیغ و فریاد می کنند ، در « شب کوسه » فرق چندانی بین خانه و محل شنا نیست؛ در هر حال شخصیت ها عریان هستند! ، درجه PG-13 بدجوری دست سازندگان را برای خلق تصاویر ترسناک بسته است و نتیجه اش هم یک فیلم کوسه ایی با خشونت کم است که قبلا کمتر دیده شده ، ترسهای غلو شده بازیگران فیلم تماشاگر را به خنده می اندازد، انتظار ندارید که پایان بندی فیلم کلیشه ایی نباشد؟!

8- ارزش دیدن دارد ؟

این نوع فیلمها را در ژانر ” کوسه ایی ” دسته بندی می کنند چون پایبند به هیچکدام از قوانین ژانر نیستند و همیشه سبک خاص خود را دنبال می کند. نیازمند ساخت چنین فیلمی در این ژانر چند جوان خوش بر و رو ، یک عدد مکان دلباز و زیبا ، کلی مشروب و جشن و در نهایت یک عدد کوسه خشمگین است که البته هیچ وقت هم مشخص نیست در آن نزدیکی چه کار می کند و یا اینکه چرا مسئولین در این محل تابلوئی با عنوان ” محل عبور کوسه! ” نصب نمی کنند تا این جوانان هم به این شکل قلع و قم نشوند. اگر عطشتان از تماشای چند ده داستان ” کوسه ایی ” که پیش از این فیلم دیده اید سیراب نشده است، بنشینید و « شب کوسه » را تماشا کنید.

میثم کریمی

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها