صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگر مشهوری که از دنیای ورزش قهرمانی به سینما آمدند

5 بازیگر مشهوری که از دنیای ورزش قهرمانی به سینما آمدند

Eric1na 2860892

 هالیوود از بازیگران مختلفی تشکیل شده که بسیاری از آنان از حوزه های دیگر نظیر سیاست یا ورزش به بازیگری روی آورده اند. اینبار در 5 برتر به سراغ معرفی « 5 بازیگر مشهوری که از دنیای ورزش قهرمانی به سینما آمدند» رفته ایم تا تعدادی از آنان را معرفی نمائیم. لازم به ذکر است که معیار انتخاب این لیست شهرت افراد در دوران ورزشی شان بوده از این جهت شخصیت های برجسته ای نظیر بروس لی که در مسابقات قهرمانی ورزشی حضور نداشته اند ، از این لیست حذف شده اند.

5- اریک کانتونا ( Eric Cantona ) : او برخلاف اکثر افراد این لیست، در دوران ورزشی اش یکی از مشهورترین چهره های ورزشی در جهان به شمار می رفت. خشونت غیرقابل کنترل کانتونا و لگد معروفش به یکی از تماشاگران بازی تیم فوتبال منچستر، شاید از تمام فیلمهایی که تاکنون در آن به ایفای نقش کرده معروف تر باشد! با اینحال کانتونا سالهاست که در سینما و تلویزیون به بازیگری روی آورده و به خوبی هم از عهده انجام آن برآمده است.

 Jason Statham De00

4- جیسون استاتم (Jason Statham) : وی پیش از آنکه به بازیگر فیلمهای اکشن تبدیل شود، سالها در تیم ملی شیرجه انگلستان عضویت داشت و در مسابقات جهانی این رشته نیز شرکت کرده بود. وی همچنین در رشته های رزمی فراوانی از جمله کونگ فو و کیک بوکسینگ به فعالیت پرداخته است. به همین جهت هم اغلب در فیلمهایش خودش بدلکاری هایش را برعهده دارد و خیلی راحت هم از پس آن بر می آید! جیسون استاتم اگرچه ورزشکاری حرفه ای بود، اما در سینما به موفقیت های بیشتری دست یافت.

  jean claude va00

3- ژان کلود ون دام (Jean-Claude Van Damme) : وی یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ کشور بلژیک به شمار می رود که در سه روز متوالی موفق به شکست 25 حریف در مسابقات فول ‌کنتاکت شده که یک رکورد هم محسوب می شود. ون دام خوش شانس بود که توانست در سینما هم همانند دوران ورزشی، موفقیت هایش را تکرار کند و تبدیل به ستاره سینمای رزمی شود. البته ون دام بعدها درگیر اعتیاد شد و دوران زندگی حرفه ایش در سینما بطور کامل نابود شد.

 3c636eaca5315786a7dd1d851276e9b01

2 – دواین جانسون (Dwayne Johnson ) : تقریبا تمام اعضای خانواده و فامیل او در مسابقات کشتی کج حضور داشتند و به همین جهت خیلی هم تعجب برانگیز نبود که او هم وارد این راه شود. قهرمان محبوب مسابقات کشتی کج همانقدر که در این رشته توانسته بود به موفقیت دست یابد، در عالم سینما نیز مسیر پیشرفت را پله پله طی کرد و هم اکنون نیز تبدیل به پولسازترین بازیگر هالیوود شده است.

 m0417 cover a 96c6801b 55fe 4af5 a0

1- آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) : او حرف جالبی درباره دوران ورزشی اش زده و گفته که در زندگی خیلی طعم شکست را نچشیده و دقیقاً هم همینطور است! وی در مسابقات جهانی پرورش اندام که « مستر المپیا » نام دارد، 7 بار به مقام اول دست یافته و در مجموع تنها 2 مسابقه را با رده دومی به پایان رسانده! آرنولد بعدها در سینما موفقیتی مشابه دوران ورزشی بدست آورد و تبدیل به ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن در دهه های 80 و 90 شد. به نظر می رسد شوارتزنگر موفق ترین ورزشکاری است که در سینما نیز به اندازه دوران ورزشی، افتخار و موفقیت کسب کرده باشد.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها