صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : توضیحات اسکورسیزی درباره مخالفتش با مارول / راز آلود بودن سینما در حال نابودی است!

توضیحات اسکورسیزی درباره مخالفتش با مارول / راز آلود بودن سینما در حال نابودی است!

3286036120

مارتین اسکورسیزی در مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده، به شکل تفصیلی دلیل مخالفتش با فیلم‌های دنباله‌دار مارول را توضیح داده و بار دیگر تاکید کرده که سینما را به عنوان یک شکل هنری ترجیح می‌دهد و نه محصولی برای مصرف فوری.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، او که باب انتقاد از تولیدات پرهزینه و دنباله‌‌دار مارول را باز کرد و باعث شد چهره‌های دیگری مانند فرانسیس فورد کاپولا و کن لوچ هم با ادبیات تندتری این فیلم‌های تجاری و تسلط آنها بر گیشه را به باد انتقاد بگیرند، در این مقاله توضیح داده که از نظر او خیلی از فرانشیزهای سینمایی را افراد مستعد و هنرمند می‌سازند اما سلیقه شخصی او این فیلم‌ها را نمی‌پسندد: «می‌دانم اگر جوان‌تر بودم، اگر دیرتر پایه سن می‌گذاشتم، شاید این فیلم‌ها من را به هیجان می‌آوردند و شاید حتی دلم می‌خواست یکی از همین فیلم‌ها بسازم.»

او در ادامه فیلم‌هایی مانند «انتقامجویان» را بار دیگر زیر سوال برده و آنها را داستان‌های خط تولیدی نامیده که «بر اساس تحقیقات بازاریابی و سلیقه تماشاگر شکل می‌گیرند، تغییر شکل می‌دهند، تعدیل می‌شوند و برای مصرف آماده می‌شوند.»

سازنده «مرد ایرلندی» این تولیدات عظیم را این گونه توصیف کرده: «آنها کاملا معکوس فیلم‌های پل توماس اندرسن یا کلر دنی یا اسپایک لی یا اری استر یا کاترین بیگلو یا وس اندرسن هستند. وقتی فیلمی از یکی از این کارگردان‌ها را تماشا می‌کنم می‌دانم قرار است چیزی کاملا جدید ببینم که به حیطه‌ تجربه‌های غیرمنتظره یا حتی شاید غیر قابل نامگذاری کشیده می‌شوند.»

این کارگردان برنده اسکار فیلم‌های مارول را فاقد «رمزگشایی، رازآلودی یا عواطف اصیل» دانسته و تاکید کرده که «هیچ ریسکی در کار نیست.» این قضاوت اسکورسیزی شبیه اظهار نظر چند روز پیش کاپولا است که مشابه این ایراد را به فرانشیزهای مارول وارد دانسته بود.

اسکورسیزی در ادامه تاکید کرده ایرادی به مارول وارد نیست که فیلم‌هایش تماشاگران زیادی دارد یا به موفقیت‌های تجاری بی‌سابقه می‌رسند. در عوض او نوک پیکان انتقاد را به سمت هالیوود گرفته که دچار وسواس ذهنی به سودآوری و شباهت شده و ذات دوقطبی هنر را فراموش کرده است.

کارگردان برجسته آمریکایی در توضیح بیشتر نوشته: «شوم‌ترین تغییر به شکل  مخفیانه و زیر پوست شب رخ داده: حذف تدریجی اما پیوسته ریسک کردن. بسیاری از فیلم‌ها امروزه تولیداتی به دقت طراحی شده برای مصرف فوری هستند.»

او که فیلم جدیدش «مرد ایرلندی» قرار است توسط نتفلیکس به شکل آنلاین عرصه شود و سینماهای محدودی آن را روی پرده می‌فرستند، به مسأله اکران هم اشاره‌ای کرده و از کم شدن سالن‌های سینمای مستقل ابراز نگرانی کرده است.

اختلاف نتفلیکس و کمپانی‌های صاحب سینماهای زنجیره‌ای باعث شده امکان اکران گسترده این فیلم فراهم می‌آید. چون صاحبان سینماهای زنجیره‌ای با شیوه عرصه نتفلیکس که فیلم‌های خود را بلافاصله به شکل آنلاین همزمان با اکران عرصه می‌کند، مشکل دارند.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

واکنش مدیرعامل دیزنی به صحبت های اسکورسیزی علیه مارول / فکر نمیکنم حتی یکی از این فیلمها را دیده باشد!

فرانسیس فورد کاپولا : فیلمهای مارول مانند کسی است که بدون رابطه جنسی بچه دار می شود!

یک کارگردان سرشناس دیگر هم به آثار اَبَرقهرمانی حمله کرد! / فیلمهای مارول شبیه همبرگر هستند!

حمله مجدد اسکورسیزی به مارول : نباید اجازه دهیم سینما را تصرف کنند! / هرچه که هست سینما نیست!

جنیفر آنیستون هم به مارول حمله کرد / آنها سطح سینما را تنزل داده اند!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها