صفحه اصلی > رپرتاژ : 10 نکته ای که عمر تلویزیون را افزایش می دهد

10 نکته ای که عمر تلویزیون را افزایش می دهد

مراقبت از تلویزیون

تلویزیون یکی از لوازمی است که بدون توجه به مکان یا فرهنگ یا جغرافیای مکانی هر فردی، در انواع و نکنولوژی های مختلف همنشین تمام مردم دنیا شده است. از تلویزیون های سیاه و سفید و لامپ تصویردار قدیمی تا تلویزیون های هوشمند امروزی که قابلیت نصب اپلیکیشن‌ها، ضبط فیلم و برنامه از روی پخش زنده روی حافظه های داخلی دستگاه ها را دارند. هر قدر میزان استفاده از تکنولوژی در این دستگاه ها بیشتر می شود حساسیت دستگاه را برای استفاده درست و نگهداری از آن بالاتر می برد. در این مطلب به 10 نکته مفید در نگهداری از تلویزیون اشاره می کنیم.

جای مناسب برای گذاشتن تلویزیون کجاست؟

بهتر است تلویزیون را در جایی از منزل یا محل کارتان قرار بدهید که از گرمای دستگاه هایی مثل بخاری یا شوفاژ دورباشد، همچنین تابش نور آفاتاب روی دستگاه باعث ضعیف شدن آن خواهد شد، البته هوای سرد هم به همین اندازه برای تلویزیون مضر است.

اتصالات دیوار را به خوبی محکم کنید

اگر تلویزیون را روی دیوار نصب می کنید، حتما از محکم بودن اتصالات آن مطمین شوید، در صورتی که این اتصالات و بست ها شل باشند حتی ممکن است با عبور افراد و لرزش کوتاه زمین هم تلویزیون شما از روی دیوار پرت شود.

تلویزیون را از آشپزخانه دور کنید

در صورت امکان تلویزیون را دورتر از محیط آشپزخانه نصب کنید تا چربی و بخار هوای خارج شده از آشپزخانه از طریق منافذ تلویزیون وارد آن نشود.

گردگیری تلویزیون را فراموش نکنید

 گرد و خاک دشمن تلویزیون شماست، بهترین جا برای تلویزیون شما جاییست که کمترین میزان گردو غبار و خاک را دارد. هر از گاهی با دستمال های میکروفایبر خشک، تلویزیون و قاب آن را گردگیری کنید. گاهی اوقات همین گرد و غبارها وقتی به اندازه بیش از حد خود برسند اتصالات دستگاه را ضعیف می کنند و در نتیجه دستگاههای متصل به آن هم به درستی کار نمی کنند. مشکل نخواندن دی وی دی یکی از مشکلاتی است که می تواند به این دلیل به وجود آمده باشد.

256664643242114

نوسان برق، دشمن شماره یک تلویزیون شماست

میزان جریان برق ورودی به تلویزیون را حتما کنترل کنید. اگر ولتاژ برق وروی به تلویزیون دچار نوسان شود قطعات حساس آن سوخته یا دچار اختلال خواهند شد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از محافظ برق است.

به تلویزیون استراحت روزانه بدهید

همچنین در زمانهایی که تلویزیون را استفاده نمی کنید و دستگاه خاموش است سعی کنید دو شاخه آن را از برق خارج کنید، چرا که بعضی از قطعات آن در زمان خاموشی هم فعال هستند وبه مرور مستهلک می شوند. در صورتی که در زمان های قطع و وصل شدن برق یا نوسان شدید برق، از تلویزیون بوی سوختگی استشمام کردید، تلویزیون را از دو شاخه خارج کرده و با متخصص تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.

نصب اپلیکیشن های مخصوص تلویزیون های هوشمند

چند سالی است که تلویزیون های هوشمند، مثل گوشی های هوشمند به لوازم خانگی ما اضافه شده اند. با آمدن این تلویزیون ها اتصال به اینترنت بسیار راحت شده است و به راحتی می توانید فیلم ها یا برنامه های مورد نظرتان را بدون نیاز به دستگاه جانبی دیگری روی خود تلویزیون تماشا کنید. همچنین می توانید اپلیکیشن هایی متنوعی را روی تلویزیون های خود نصب کنید و از امکانات گوشی های هوشمند روی تلویزیون استفاده کنید. اما بهتر است برای انکه فشار کمتری به تلویزیون وارد شود از نسخه های مخصوص تلویزیون استفاده کنید.

25666464324211484

تلویزیون را نشویید!!

بیشتر ما عادت کرده ایم که تا با دستمال خیس و کمی کف دار دستگاه های مختلف را تمیز نکنیم احساس تمیز بودن دستگاه به ما دست نمی دهد. این دستمال خیس قاتل صفحه نمایش تلویزیون شماست و به مرور پیکسل های سوخته را روی تلویزیون شما به وجود می آورند. برای تمیز کردن تلویزیون حتما دستورالعمل راهنمای تلویزیون را بخوانید و از دستمالهای میکروفایبر برای این کار استفاده کنید.

نور تلویزیون را با حال و هوای خانه همگام کنید

بیشتر تلویزیون های جدید دارای قابلیت تنظیم نور و شفافیت را دارند. به جای آنکه نور تلویزیون را روی بیشترین مقدار قرار بدهید، امکان انتخاب میزان روشنایی به صورت اتوماتیک را به تلویزیون خودتان بدهید، تا خودش بهینه ترین حالت را برای شما انتخاب کند.

ویروس کشی تلویزیون های هوشمند

همانطور که رد بخش های قبلی گفتیم، تلویزیون های هوشمند قابلیت نصب اپلیکیشن ها و همچنین اتصال به اینترنت را دارند. پس مانند لپ تاپ یا شوی شما که ویروسی می شود، تلویزیون هوشمند هم به این درد مبتلا خواهد شد. برا یجلوگیری از این اتفاق، در ابتدا باید بدانید که از نصب نرم افزارهای مشکوک و غیر استاندارد روی تلویزیون خودداری کنید. در صورتی که برای جلوگیری دیر شده و تلویزیون هوشمندتان ویروسی شده است بهتر است تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

برای اینکه بدانید تلویزیون شما ویروسی شده است این مراحل را دنبال کنید:

وارد بخش تنظیمات یا setting دستگاه شوید.

در تب عمومی یا general وارد بخش system manager یا مدیریت سیستم شوید.

وارد بخش smart security شده و گزینه scan را انتخاب کنید.

در صورتی که دستگاه شما دارای ویروس باشد در این قسمت به شما پیغام مورد نظر نمایش داده خواهد شد. برای بررسی این مورد می توانید از متخصصین تعمیر و سرویس تلویزیون آچارباز هم استفاده کنید، برای این کار اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید و در بخش ثبت تیکت درخواست بررسی دستگاه خود را ثبت کنید.

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها