صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : زرین هفته ( شماره 2 )

زرین هفته ( شماره 2 )

3356

 

658465لوح زرین هفته :

لوح زرین این هفته متعلق به عباس کیارستمی است چراکه ظاهراً تنها ایرانی است که قرار هست در شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن حضور داشته باشد! کیارستمی قرار است با فیلم « مثل یک عاشق » که تولید مشترک فرانسه و ژاپن می باشد، در این جشنواره حضور داشته باشد و با 22 فیلم سرشناس دیگر به رقابت بپردازد. البته من هم مثل شما از اینکه کیارستمی با فیلمی غیر ایرانی وارد این جشنواره می شود ( و اگر هم جایزه ای بگیرد آن جایزه اصلاً ربطی به کشورمان نخواهد داشت! ) چندان خوشحال نیستم اما بهرحال به عنوان یک ایرانی دوست دارم که او همیشه سرافراز باشد. در زمان برگزاری جشنواره از فیلم جدید او اطلاعات بیشتری منتشر خواهم کرد.

 

68466زرشک زرین هفته:

خبرگزاری ایسنا به تازگی مصاحبه ای با تهیه کننده برنامه « صبحی دیگر » انجام داده که ما را مجاب کرد تا زرشک زرین این هفته را به ایشان اهدا کنیم!

جریان از این قرار هست که آقای سید رامین موسوی ملکی در این مصاحبه عنوان کردند که :« باید در برنامه های صدا و سیما تفکیک جنسیتی صورت بگیرد و مجری و میهمان هر دو باید از یک جنسیت باشند! » ایشان این اظهار نظر را اینچنین توجیه کردند: « چون ما در مملکتی اسلامی زندگی می کنیم، می بایستی رسانه ملی ما هم اسلامی باشد! » در اینکه ما در یک مملکت اسلامی زندگی می کنیم هیچ شکی نیست و ارزشهای عمومی جامعه باید حفظ شود هم حرفی نیست، اما جناب آقای ملکی فکر نمی کنید این تصمیمات های شتاب زده ای که شما پیشنهاد کرده اید، تنها دستاوردش این است که مخاطبان با سرعتی باور نکردنی از رسانه ملی کوچ کنند!؟

مطمئنا اهل فن بهتر از من می دانند که نیاز اولیه یک رسانه این است که برنامه هایی جذاب با توجه به سلیقه های مخاطبش تولید کند. حالا چه بخواهیم و چه نخواهیم ، مردم این روزها به رسانه های دیگر دسترسی دارند و به خوبی هم با زیر و بم آنها آشنا هستند. حالا برادر محترم شما بجای اینکه این مخاطبین از دست رفته رسانه ملی را با استفاده از برنامه جذاب به سوی خودتان بازگردانید، حرف از یک تصمیم عجیب می زنید که در این گیتی پهناور تنها در ایران مشاهده شده است! آیا شما تنها به تولید این نوع برنامه ها اقدام می کنید و بازخوردی که از مخاطبین دریافت خواهید کرد برایتان ارزشی ندارد؟

منظور من در این مورد این نیست که بیاییم و از برنامه های رسانه های خارجی الگوبرداری کنیم، بلکه بیشتر تاکید من بر این است که بیایید و کمی هم فضای بازتری در اختیار برنامه ها قرار دهید تا آنها بتوانند جای خودشان را در دل مردم باز کنند.

نگرانم آخرش کاری کنید که مردم از رسانه ملی فقط فوتبال اروپا و 90 را نگاه کنند!

651451

میثم کریمی

کپی برداری از مطالب مووی مگ تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها