صفحه اصلی > گزارش ویژه : از سامورایی های طرد شده تا تقابل انسان با وحشت! / پیشنهاد فیلم و سریال برای آخر هفته ( شماره 7 )

از سامورایی های طرد شده تا تقابل انسان با وحشت! / پیشنهاد فیلم و سریال برای آخر هفته ( شماره 7 )

مه (The Mist):

 

مه (The Mist): شاید « مه » در میان آثار فرانک دارابونت اثر ممتازی به شمار نرود اما هنوز هم می توان از تماشای فیلم که براساس یکی از قصه های استفن کینگ ساخته شده لذت برد.

قصه فیلم درباره مه ناگهانی است که شهر را احاطه می کند و موجودات ترسناکی که به یکباره ظاهر می شوند. با شروع این وضعیت افراد در یک فروشگاه جمع می شوند و سعی می کنند بر ترس و وحشت شان غلبه کنند اما همه چیز تغییر می کند و…

« مه » توصیفی از وضعیت انسان در شرایط ترس است. انسان متمدنی که ظاهراً می داند باید چطور رفتار کند اما به وقت ترس و استیصال به باور ریشه ای خود می رسد که با مذهب گره خورده. تماشای « مه » می تواند یه تلنگر به همه ما باشد و برای آخر هفته گزینه خوبی به نظر می رسد.

نمره آی ام دبی بی: 7.1

نمره متاکریتیک: 58

هاراگیری (Harakiri):

هاراگیری (Harakiri): بسیاری از کارشناسان « هاراگیری » را بهترین فیلم ماساکی کوبایاشی می دانند. فیلمی درباره سامورایی های طرد یا بیکار شده که اربابی ندارند.

قصه فیلم درباره سامورایی است که نزد اربابی آمده و درخواست می کند تا اجازه دهد نزد او هاراگیری ( خودکشی به سبک ژاپنی ها ) انجام دهد تا با افتخار از دنیا برود. اما به زودی حقایق تازه ای برملا می شود و…

« هاراگیری » برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن بوده و یکی از ستایش شده ترین آثار سینمای ژاپن است که به فرهنگ سامورایی ها و تقابلشان با جامعه جدید ژاپن می پردازد. جامعه ای که در آن ارزش های اخلاقی از بین رفته و حتی سامورایی ها هم دیگر مرامشان را فراموش کرده اند و با شرایط روزگار وفق پیدا کرده اند. تماشای « هاراگیری » در آخر هفته می تواند حال سینمایی تان را خوب کند!

نمره آی ام دبی بی: 8.6

نمره متاکریتیک: 85

طرد شدگان (The

طرد شدگان (The Intouchables): آخرین فیلم این هفته که پیشنهاد می کنیم بعد از تماشای دو اثر قبلی آن را ببینید، فیلم فرانسوی « طرد شدگان » است که حسابی حالتان را عوض خواهد کرد!

قصه فیلم درباره مرد ثروتمندی است که بر اثر یک حادثه فلج می شود و باید برای مراقبت از خودش یک پرستار استخدام کند. او افراد زیادی را در مصاحبه رد می کند تا اینکه یک خلافکار برای مصاحبه نزد او می آید و نظرش را جلب می کند!

فیلم کمدی « طرد شدگان » یکی از محبوب ترین فیلمهای فرانسوی نزد تماشاگران در سالهای اخیر بوده است. فیلمی که ارزش دوستی و امید به زندگی را یادآور می شود و به انسان درباره قضاوت درباره افراد هشداز می دهد. تماشای « طرد شدگان » بی شک می تواند از شما انسان بهتری بسازد و حالتان را خوب کند. پس تماشای این فیلم را از دست ندهید!

نمره آی ام دبی بی: 8.5

نمره متاکریتیک: 57

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها