صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : نقد بازی بازگشت (Returnal)؛ شلیک کن و نمیر!

نقد بازی بازگشت (Returnal)؛ شلیک کن و نمیر!

بازگشت (Returnal)؛

داستان این بازی درباره چیست ؟

زمانی که سفینه یک فضانورد به نام Selene در سیاره ای ناشناخته و عجیب به نامAtropos  سقوط می کند، سلین به گشت و گذار در این سیاره می پردازد و به دلیل ضعف سلاح هایش کشته می شود. اما پس از مرگ سلین، او بار دیگر خود را در سفینه در حال سقوطش می بیند و متوجه می شود که در یک چرخه زمانی گرفتار شده و…

این بازی بر روی چه کنسول هایی منتشر شده؟

بازگشت (Returnal) به طور انحصاری برای کنسول PlayStation 5 منتشر شده و به نظر نمی رسد که راهی برای عرضه به سایر کنسول ها داشته باشد.

سبک این بازی چیست؟

شاید خیلی به گوشتون آشنا نباشه اما این بازی به سبک روگ لایک (Rogue Like) که یکی از قدیمی ترین سبک ها در میان بازی های کامپیوتری است عرضه شده. اغلب بازی های این سبک، گیمپلی به سبک ایزومتریک دارند اما Returnal در سبک سوم شخص به بازار عرضه شده و توانایی و حوصله شما را حسابی به چالش خواهد کشید!

بازگشت (Returnal)؛

ناشر این بازی کدام کمپانی است؟        

Sony Interactive Entertainment

این بازی مناسب کدام رده سنی است؟

« Returnal » دارای درجه بندی سنی T است که به معنای مناسب برای افراد نوجوان است.

نکات مثبت بازی ؟

« Returnal » بر پایه توانایی گیمر در جا خالی دادن و کشتن دشمنان بنا شده که سبکی آشنا در روگ لایک محسوب می شود. اما امتیاز مثبت بازی ارائه داستانی جذاب و پر تعلیق در کنار گیم پلی اعتیاد آورش است که گیمر را کنجکاو نگه می دارد و حتی او را متاثر خواهد کرد.

گیم پلی « Returnal » روان و یکدست است و با پیشرفت بازی آیتم های متنوعی نیز در اختیار گیمرها قرار می گیرد تا کشتن دشمنان جذاب تر باشد. خسته کننده نبودن بازی در سبک روگ لایک امتیاز بزرگی محسوب می شود که خوشبختانه این بازی از آن برخوردار است.

محیط های بازی بزرگ و پردازش آن بی نقص است. خوشبختانه « Returnal » باگ های عجیب ندارد و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است.

بازگشت (Returnal)؛

نکات منفی بازی ؟

گرافیک « Returnal » برای یک بازی نسل نهمی انحصاری جای کار بیشتری داشت. با اینکه ابداً کیفیت تکسچرها پایین نیست و انیمیشن های بازی هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اما باز هم گرافیک کلی بازی برای کنسول های نسل جدید خیلی راضی کننده نیست.

می توانم با اطمینان بگویم که گیمرها در هنگام انجام بازی خسته نخواهند شد اما اگر بخواهیم کمی به بازی سخت بگیریم، باید گفت که تکرار برخی از المان های بازی در مراحل بالاتر می تواند حس ناخوشایندی ایجاد کند. این تکرار البته با ترکیب آیتم های جدید چندان آزار دهنده نیست اما بهرحال، برخی مکانیزم ها تکرار می شوند که به طور سختگیرانه می توان از آن به عنوان نکته منفی یاد کرد.

با توجه به سبک روگ لایک، این مورد نقطه ضعف بازی محسوب نمی شود اما احتمالا حسابی اعصاب گیمرها را خرد خواهد کرد و آن اینکه سیو بازی بسیار دیر انجام می شود و راهی جز اینکه به مدت طولانی بازی رو انجام بدید تا به سلامت به منطقه سیو برسید وجود ندارد! به احتمال زیاد این مورد بسیاری از گیمرها را می رنجاند.

آیا این بازی ارزش خرید دارد؟

« Returnal » گیم پلی اعتیاد آور دارد و توانایی گیمرها را به چالش می کشد. تنوع مناسب سلاح ها به همراه آیتم های فراوانی که نصیب گیمرها خواهد شد، تجربه ای ناب برای دارندگان کنسول پلی استیشن 5 به همراه خواهد داشت. برای لذت بردن از انجام این بازی باید به گیم پلی دیوانه وار و سریع علاقه مند باشید. پس اگر از این دسته گیمرها هستید، بازی انحصاری کنسول محبوب تان را از دست ندهید!

تریلر بازی را در یوتیوب ببینید:

 تریلر بازی را در آپارات ببینید:

 

 

ایلیا آرمانی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها