صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جین پاول (Jane Powell) ستاره سینمای موزیکال درگذشت

جین پاول (Jane Powell) ستاره سینمای موزیکال درگذشت

Jane Powell9797

«جین پاول» که در سنین جوانی در موزیکال‌های «ازدواج سلطنتی» (Royal Wedding) و «هفت عروس برای هفت برادر» (Seven Brides for Seven Brothers) استودیوی ام‌جی‌ام در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۵۰ در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

پاول در سال ۱۹۴۳ قراردادی هفت ساله با ام‌جی‌ام منعقد کرده بود و اولین فیلمش «نغمه راه باز» (Song of the Open Road) در سال ۱۹۴۴ اکران شد. در فیلم «تعطیلات در مکزیک» (Holiday in Mexico) در نقش یک پیانیست ظاهر شد و در فیلم «سه دختر جسور» (Three Daring Daughters) تنش با مادرش را به تصویر کشید.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، پس از چند موزیکال شبیه به هم با محوریت شخصیت نوجوان، پاول در سال ۱۹۵۱ در «ازدواج سلطنتی» نقش زنی را بازی کرد که به همراه برادرش در سال ۱۹۴۷ همزمان با ازدواج «پرنسس الیزابت» به لندن سفر می‌کند. فیلم بعدی پاول «هفت عروس برای هفت برادر» در سال ۱۹۵۴ بود که در بخش بهترین فیلم نامزد اسکار شد. در این فیلم پاول در مقابل «هاوارد کیل» نقش‌آفرینی کرد.

در سال ۱۹۵۸ او در فیلم ملودرام «جانوار ماده» (The Female Animal) نقش یک دختر الکلی را بازی کرد و سپس به سمت تلویزیون گرایش پیدا کرد و در چند سریال آنتولوژی و برنامه ترکیبی ظاهر شد. پاول در سال ۱۹۷۴ در نمایش «آیرین» (Irene) برادوی دیده شد و به همراه کیل در نسخه تئاتر «هفت عروس برای هفت برادر» بازی کرد.

پاول آخرین بار در اپیزودی از سریال «نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه» (Law and Order: Special Victims Unit) مقابل دوربین رفت. این بازیگر در سال‌های بعد در شبکه TCM به عنوان مهمان حاضر می‌شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها