صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : کارگردان Moon Knight: چرا مصر را در «زن شگفت انگیز» مثل قرون وسطی نشان می دهید؟

کارگردان Moon Knight: چرا مصر را در «زن شگفت انگیز» مثل قرون وسطی نشان می دهید؟

زن شگفت انگیز 1984

 

«محمد دیاب» فیلمساز مصری که چهار اپیزود از شش اپیزود سریال «شوالیه ماه» (Moon Knight) مارول را کارگردانی کرده، اولین فیلم بلندش را تحت عنوان «قاهره ۶۷۸» (Cairo 678) ساخت. داستان سریال ابرقهرمانی «شوالیه ماه» با بعضی از عناصر اساطیر مصر باستان درهم‌آمیخته و سرگذشت مردی به نام «مارک اسپکتور» با بازی «اسکار آیزاک» را روایت می‌کند که به خدمت خدای ماه مصر «خونس» درمی‌آید. دیاب می‌گوید برای او اهمیت داشته است که مصر را به درستی به تصویر بکشد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، دیاب به مجله «اس‌اف‌اکس» می‌گوید: «در ایده‌ای که مطرح کردم، بخش مهمی در مورد مصر بود، و اینکه چگونه در سراسر تاریخ هالیوود به شکلی نادرست نشان داده شده. همیشه اگزاتیک است – اسمش را شرق‌شناسی می‌گذاریم. ما را از صفات انسانی تهی می‌کند. همیشه برهنه‌ایم، همیشه شهوت‌آلودیم، همیشه شروریم، همیشه غیرعادی هستیم.»

این کارگردان از فیلم «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) به کارگردانی «پتی جنکینز» و بازی «گل گدوت» به عنوان یکی از ناکامی‌های هالیوود در به تصویر کشیدن صحیح مصر نام می‌برد. این دنباله دسامبر سال ۲۰۲۰ به دلیل نحوه نمایش این کشور با انتقادات زیادی مواجه شد.

دیاب می‌گوید: «هیچ‌وقت قاهره را نمی‌بینید. همیشه برای قاهره نمایی از اردن، مراکش و گاهی اسپانیا را می‌بینید. این موضوع واقعاً ما را خشمگین می‌کند. به یاد می‌آورم که «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» را می‌دیدم که سکانس مهمی در مصر داشت اما به نظر ما یک رسوایی بود. یک شیخ را داشتیم که منطقی نبود. مصر مثل کشوری از قرون وسطا به نظر می‌آمد. مثل کویر بود.»

دیاب می‌گوید رابطه میان «شوالیه ماه» و مصر «بخشی از سریال است چرا که بخشی از کتاب‌های مصور بوده است. نحوه به دست آوردن قدرت‌هایش را نشان می‌دهد.» این کارگردان اضافه می‌کند: «بدون شک فضا برای تغییر وجود داشت اما تا جایی که امکان داشت قابل استناد نگه داشته شد. حتی در کتاب‌های مصور مارول تحقیقات بسیاری انجام شده تا مصر صحیح نشان داده شود.»

سریال «شوالیه ماه» ۳۰ مارس از دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها