صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : نقد،تحلیل و بررسی گوشی Galaxy S23 Ultra | پرچمدار همه کاره سامسونگ!

نقد،تحلیل و بررسی گوشی Galaxy S23 Ultra | پرچمدار همه کاره سامسونگ!

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra

 سرانجام سامسونگ جدیدترین گوشی پرچمدار خود یعنی S23 Ultra را معرفی کرد. گوشی که با امکانات سخت افزار جذابی روانه بازار شده و احتمالاً دوربین آن نیز تجربه جدیدی در زمینه عکاسی در شب در اختیار کاربران قرار خواهد داد

طراحی و صفحه نمایش گوشی  Galaxy S23 Ultra:

گلکسی Galaxy S23 Ultra از بابت طراحی تفاوت چندانی در مقایسه با برادر بزرگتر خودش ندارد و سامسونگ تقریباً از همان شکل و شمایل برای معرفی پرچمدار جدید خودش استفاده کرده است. شاید مهم ترین تفاوت در طراحی مربوط به جایگاه سنسورهای دوربین باشد که اندازه آن کمی بزرگ تر شده است

سامسونگ برای پرچمدار جدیدش بار دیگر از گواهی IP68 استفاده کرده است و این وعده را به کاربرانش داده که این گوشی به خوبی در برابر نفوذ آب از خود محافظت می کند.

صفحه نمایشگر Galaxy S23 Ultra، 6.8  اینچی از نوع Dynamic AMOLED X2 با رزولیشن QHD است که نرخ نوسازی آن 120 هرتز است. باید گفت که صفحه نمایشگر سامسونگ در حال حاضر یکی از بهترین نمایشگرهای تولید شده در دنیای موبایل است که می تواند تلفیقی از روشنایی و وضوح فوق العاده بالا را در اختیار کاربران قرار دهد. این گوشی همچنین از حداکثر روشنایی 1700 نیت نیز پشتیبانی می کند که همین امر باعث می شود در محیط هایی که نور خورشید به صورت مستقیم بر روی گوشی تابیده می شود، صفحه نمایشگر این گوشی به خوبی از خود مراقبت و محتوای نمایشگر را به کاربر نمایش دهد.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra

سخت افزار و باتری  Galaxy S23 Ultra:

گلکسی S23 اولترا از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با معماری 4 نانومتری استفاده کرده است. تراشه ای قدرتمند که تازه وارد دنیای موبایل محسوب می شود و هنوز گوشی های زیادی به آن مجهز نشده اند. این پردازنده از یک هسته X3 با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند کورتکس A715 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند کورتکس A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل شده است. با توجه به وجود این پردازنده در گلکسی اس 23 اولترا می توان با قاطعیت گفت که این گوشی برای اجرای بازی های موبایلی کوچک ترین لگ و کُندی را تجربه نخواهد کرد.

برای این گوشی، سامسونگ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته که پیشرفتی در مقایسه با سری قبل محسوب نمی شود. با توجه به بهینه بودن پردازنده این گوشی، به نظر می رسد که باتری این گوشی بتواند عملکرد مناسبی در شارژ نگه داشتن گوشی داشته باشد.

لازم به ذکر است که این گوشی با یک آداپتور 45 واتی شارژ می شود که می تواند در عرض کمتر از یک ساعت گوشی شما را به شارژ کامل برساند.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra

دوربین Galaxy S23 Ultra:

سامسونگ مدتهاست در حال تبلیغ گوشی Galaxy S23 Ultra است و بیش از هرچیز بر روی قابلیت عکاسی در شب این گوشی در بخش دوربین تاکید کرده است.  اس 23 اولترا از لنز 200 مگاپیکسلی بهره برده که با استفاده از ترکیب پیکسل ها قادر به ثبت تصاویر بسیار با کیفیتی است که می تواند شما را به وجد بیاورد. تصاویر این لنز علاوه بر حجم بالایی که دارند، از جزئیات بسیار زیادی نیز برخوردارند که کمتر نمونه آن را در گوشی های هوشمند شاهد بوده ایم. با این حال، تاکید این گوشی بر روی حالت جدیدی به نام «نایتوگرافی» است که در نور کم، عکس های گرم و شارپی ثبت می کند و می تواند یکی از قدیمی ترین چالش های کاربران دنیای موبایل که عکاسی در نور کم است را برطرف یا حداقل تا حد زیادی، از بین ببرد. البته دنیای موبایل راه طولانی برای چیره شدن به جزئیات دوربین در زمان تاریکی شب دارد اما با این حال، حالت «نایتوگرافی» یک پیشرفت رو به جلو در این زمینه محسوب می شود

اس 23 اولترا در کنار دوربین 200 مگاپیکسلی، به لنزهای 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو لنز تله فوتوی 10 مگاپیکسلی نیز مجهز شده است. که کارکردهای مختلفی مخصوصاً زوم بدون افت کیفیت دارند. به لطف حالت  Space Zoom، شما می توانید تا 100 برابر بزرگنمایی داشته باشد و در آسمان شب به تماشای ماه بنشینید! (البته زوم 100 برابری اپتیکال نیست و با افت کیفیت همراه است اما می تواند یک چالش جذاب باشد.)

گلکسی S23 اولترا قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد که از کیفیت عالی برخوردار است.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra

آیا Galaxy S23 Ultra ارزش خرید دارد؟

پرچمدار جدید سامسونگ می تواند نیاز هر کاربر دنیای موبایل را به طور کامل برطرف کند. تجربه عکاسی با گلکسی S23 Ultra یکی از لذت بخش ترین هاست و در عین حال، شما می توانید با این گوشی به تجربه بی نقص انواع بازی های اندروید بپردازید. بنابراین، باید گفت که این گوشی در رده ارزشمندترین موبایل های بازار قرار می گیرد.

 

علی برزگر

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها