صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال میدان سرخ

نقد و بررسی سریال میدان سرخ

نقد سریال میدان سرخ

 

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

حمید فرخ‌نژاد، بازیگر مشهور فیلم‌های کمدی چند سال اخیر سینمای ایران در سریال حضور دارد. علی مصفا که اخیراً فیلم محبوب «جهان با من برقص» را از او دیده بودیم نیز بازیگر سریال است. مهتاب کرامتی، بازیگر قدیمی سینمای ایران هم در سریال «میدان سرخ» به ایفای نقش پرداخته است. بهرام افشاری، ستاره سریال «پایتخت» نیز یکی از بازیگران سریال است. امیرحسین آرمان، ستاره سریال «مانکن» هم در لیست بازیگران حضور دارد.

داستان سریال درباره چیست؟

پاپ (حمید فرخ‌نژاد)، عبد (سعید داخ) و تورج (علی مصفا) به دنبال کسی که به آن‌ها خیانت کرده و پولشان را دزدیده هستند اما متوجه می‌شوند که با یک باند مخوف جنایتکار مواجه شده‌اند که …

خالق سریال کیست؟

ابراهیم ابراهیمیان که پیش‌ازاین ساخت فیلم‌های «پیلوت» و «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» را در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده است.

نکات مثبت سریال؟

احتمالاً همان تیتراژ ابتدایی که درست و اصولی ساخته شده است.

نقد سریال میدان سرخ

نکات منفی سریال؟

«میدان سرخ» تلاش کرده تا شبیه تریلرهای آمریکایی باشد اما در کپی‌برداری به حدی ضعیف عمل کرده که تماشاگر خیلی زود از دنبال‌کردن قصه ناامید می‌شود.

سوتی‌های سریال به شکل عجیبی زیاد است. در اغلب سکانس‌هایی که لپ‌تاپ در صحنه وجود دارد، آدم‌ها بدون دلیل در حال تایپ هستند بدون اینکه اتفاقی بر روی صفحه مانیتور رخ دهد!

منطق رفتار شخصیت‌ها در سریال «میدان سرخ» آزاردهنده است. اغلب اتفاقات سریال بر پایه مسائلی شکل‌گرفته که از لحاظ منطقی می‌شد راه‌حل بسیار ساده‌تری برای آن‌ها یافت!

بازی تکراری حمید فرخ‌نژاد یکی از ضعف‌های سریال به شمار می‌رود به‌طوری‌که احساس می‌کنید شخصیتش را مستقیماً از فیلم «گشت ارشاد» به «میدان سرخ» منتقل کرده!

شخصیت‌پردازی‌های سریال ضعیف و همگی تیپ‌های کلیشه‌ای هستند.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

شبکه نمایش خانگی

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

بازیگران مطرحی که در سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نقد سریال میدان سرخ

حرف آخر:

متأسفانه سریال «میدان سرخ» کپی‌برداری ناشیانه‌ای از سریال‌های آمریکایی بدون ارائه هرگونه خلاقیتی است. کپی‌برداری که حتی لحظه‌به‌لحظه آن با ضعف و کلیشه همراه بوده و مخصوصاً دیالوگ‌های عجیب سریال توی ذوق مخاطب می‌زند.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

 

 

میدان سرخنقد میدان سرخ

کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان

بازیگران:

حمید فرخ نژاد

علی مصفا

مهتاب کرامتی

امیرحسین آرمان

ژانر: اجتماعی

شبکه نمایش‌دهنده: شبکه نمایش خانگی

کشور: ایران

زبان: فارسی

مدت‌زمان هر اپیزود: 50 دقیقه

تاریخ آغاز پخش سریال: شهریور 1400

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها