صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال 1923

نقد و بررسی سریال 1923

1923

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

هریسود فورد، ستاره مشهور تاریخ هالیوود که اکثراً با فیلم های «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» شناخته می شود، بازیگر نقش اصلی این سریال است. هلن میرن نیز که با بازی در نقش ملکه انگلستان به اسکار دست یافته بود، بازیگر نقش اصلی زن است.

داستان سریال درباره چیست؟

این سریال داستان خانواده دالتون در سال 1923 را روایت می کند که با مشکلات فراوانی از جمله ممنوعیت الکل و بحران اقتصادی در آمریکا مواجه شده اند.

خالق سریال کیست؟

تیلور شریدان که پیش از این برای نگارش فیلمنامه «Hell or High Water» نامزد اسکار شده بود. وقایع سریال «1923» پیش از داستان سریال «یلواستون» و پس از رویدادهای «1883» روایت می شود که همگی آن ها توسط شریدان ساخته شده اند.

1923

خلاصه منتقدانی که نظر مثبتی درباره سریال دارند:

شیکاگو سان تایمز – ریچارد روبر (88): سریال «1923» با بازیگران اسطوره ای خود یعنی فورد و هلن میرن ( که پس از بازی در «ساحل پشه» در سال 1986 دوباره همبازی شده اند) با گروه بازیگران با بازی های مناسب، نماهای با کیفیت سینمایی، خرده داستان ها و اتفاقات فراوان امیدوار کننده، نوید یک پروژه اعتیادآور دیگر از شریدان را به کاربران می دهد.

تایمز – کارول میدگلی (80): برای من داستان های فرعی سریال«1923 » است که بیشتر از هرچیزی برایم جذاب است. صحنه‌های مدرسه‌ای بی‌رحمانه برای زنان جوان بومی که توسط راهبه سادیستی، خواهر مری (جنیفر اله) و یک کشیش شاد و احتمالاً متحیر، پدر رنو (سباستین روچه) اداره می شود، وحشتناک و در عین حال درخشان بود. بازی هلن میرن همیشه جذابیت های زیادی دارد و در اینجا او همچنین لهجه ایرلندی مناسبی را در نقش کارا داتون اختیار کرده و بازی هریسون فورد نیز قابل توجه است.

 تلگراف – آنیتا سینگ (80): این سریال را به عنوان یک اثر شایسته برای خود در نظر بگیرید چراکه یک محصول درجه یک است. فورد و میرن در این سریال به عنوان زن و شهور شیمی مناسبی بین خودشان برقرار کرده اند.

ای وی کلاب – مکس گائو (75): در قسمت اول هنوز مشخص نیست که چگونه قرار است تمام خطوط داستانی به طور اجتناب ناپذیری به یکدیگر نزدیک شوند و چه کارایی خواهند داشت. اما اگر مدیریت این جریان به درستی انجام بگیرد، می توان گفت که پیش درآمد شریدان در ادامه می تواند بسیار ارزشمند باشد.

خلاصه نظر منتقدانی که نظر منفی درباره سریال دارند:

دن فینبرگ – هالیوود ریپورتر (50): شاید پازل های سریال «1923» در انتهای سریال بهم برسند و شاید هم به سرعت این اتفاق بیفتد، اما در کوتاه مدت بعید است که بتواند توجه طرفداران شریدان را به خود جلب کند.

جوئل کلر – دیسایدر (50): ما این واقعیت را می دانیم که آثار شریدان هرچه بیشتر به جلو می رود بهتر می شوند اما «1923» داستان های از هم گسیخته و روایت کُندی دارد.

1923

این سریال محصول کدام شبکه است؟

Paramount+

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

حضور تیلور شریدن به عنوان خالق سریال و البته دو ستاره اصلی سریال یعنی هریسون فورد و هلن میرن

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها