صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیو شپل بار دیگر افراد تراجنسیتی را سوژه کرد

دیو شپل بار دیگر افراد تراجنسیتی را سوژه کرد

دیو شپل

«دیو شپل» بیش از دو سال پس از انتشار استند-آپ «نزدیک‌تر» (The Closer) از نتفلیکس، در استند-آپ جدیدی به نام «خیال‌باف» (The Dreamer) یک بار دیگر با افراد تراجنسیتی شوخی کرد.

او در ابتدای استند-آپ این افراد را هدف می‌گیرد و به یاد می‌آورد که «جیم کری» را در زمان فیلمبرداری «مردی روی ماه» (Man on the Moon) ملاقات کرده است. در آن فیلم کری نقش «اندی کافمن» کمدین را بازی کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، شپل می‌گوید کری پشت صحنه نیز نقش کافمن را بازی می‌کرده است: «خیلی ناراحت شدم چون می‌خواستم با جیم کری ملاقات کنم اما تمام بعد از ظهر باید وانمود می‌کردم که او اندی کافمن است. به وضوح جیم کری بود. می‌توانستم به او نگاه کنم و به وضوح ببینم که جیم کری است. همه این‌ها را گفتم تا بگویم… افراد تراجنسیتی باعث می‌شوند چنین حسی داشته باشید.»

او سپس با افراد ناتوان جسمی شوخی می‌کند: «امشب، همه شوخی‌های مشکل‌دار را می‌گویم. آن‌ها مثل افراد همجنس‌گرا منظم نیستند و خیلی دوست دارم [به گروه‌های ضعیف‌تر] حمله کنم.»

شپل در ادامه به افراد تراجنسیتی برمی‌گردد و می‌گوید: «راستش را بخواهید، سعی می‌کنم رابطه‌ام با جامعه تراجنسیتی را اصلاح کنم چون نمی‌خواهم فکر کنند از آ‌ن‌ها خوشم نمی‌آید. می‌دانید چطور اصلاح کردم؟ یک نمایشنامه نوشتم. چون می‌دانم همجنسگرایان عاشق نمایشنامه‌اند. نمایشنامه خیلی غم‌انگیزی است، اما تکان‌دهنده. درباره یک زن تراجنسیتی سیاه است که متأسفانه با ضمیر کاکاسیاه صدایش می‌زنند. اشک آدم را در می‌آورد. در پایان نمایشنامه او از تنهایی می‌میرد چون لیبرال‌های سفید نمی‌دانند چطور با او حرف بزنند. غم‌انگیز است.»

شوخی‌های مشابه شپل در استند-آپ «نزدیک‌تر» باعث شد که در سال ۲۰۲۱ گروهی از کارمندان نتفلیکس دست به اعتصاب بزنند. نتفلیکس حاضر به حذف این عنوان نشد اما «تد ساراندوس» مدیر عامل شبکه اعتراف کرد که واکنش اولیه کمپانی به اعتصاب اشتباه بوده است.

استند-آپ «خیال‌باف» ۳۱ دسامبر از نتفلیکس پخش شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
FFFF
FFFF
3 ماه قبل

متاسفانه استند آپ جدیدش جالب نبود. فقط یه جوک خیلی خنده دار داشت (محکوم شدن در کالیفرنیا و رفتن به زندان زنان)

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

یکی دیو شپل یکی هم ریکی جرویس، این دو نفر واقعا کارشون درسته. خوشم میاد ترسی از کنسل شدن ندارند با هر کی دلشون بخواد شوخی می‌کنند‌.