صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : رالف فاینز: تماشاگران امروز بیش از حد زودرنج شده اند!

رالف فاینز: تماشاگران امروز بیش از حد زودرنج شده اند!

رالف فاینس

«رالف فاینز» بازیگر فیلم‌های «هری پاتر» (Harry Potter) معتقد است که میزان حساسیت مخاطبین در گذر زمان تغییر کرده است. او به لزوم درج هشدار پیش از نمایش محتوای زننده اعتراض می‌کند و در مصاحبه با «لورا کونزبرگ» از تکامل تئاتر می‌گوید.

این بازیگر ۶۱ ساله در پاسخ به این پرسش که آیا مخاطبین امروز «بیش از حد زودرنج» شده‌اند یا نه می‌گوید: «به نظر من شده‌اند، بله. فکر می‌کنم پیش از این هشداری برای محتوای زننده درج نمی‌شد.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، فاینز سپس توضیح می‌دهد که در «مکبث» (Macbeth) «ویلیام شکسپیر» که او به همراه «ایندیرا وارما» روی صحنه برده، حاوی «صحنه‌های بسیار آزاردهنده» و «اتفاقات و قتل‌های وحشتناکی» است: «اما به نظر من تأثیر تئاتر باید این باشد که شما باید بهت‌زده و ناراحت شوید. فکر می‌کنم شما نباید آماده چنین اتفاقاتی باشید.»

او به یاد می‌آورد که در روزگار جوانی‌اش برای سریال‌ها «هرگز» هشداری درج نمی‌شد. وقتی کونزبرگ می‌پرسد اگر توانایی حذف هشدارها را داشت حاضر بود آن‌ها را حذف کند یا می‌گوید: «بله، حاضر بودم.»

فاینز ادامه می‌دهد: «نمایشنامه‌های شکسپیر پر از قتل و اتفاقات وحشتناک است و من به عنوان یک دانشجوی جوان و عاشق تئاتر، هرگز هشداری تجربه نکردم که بگوید: «ضمناً، در «شاه لیر»، چشمان گلاستر قرار است بیرون آورده شود.» او اضافه می‌کند: «تئاتر باید زنده باشد و با زمان حال مرتبط. مهم اتفاق بهت‌آور و غیرمنتظره است. این است که تئاتر را هیجان‌انگیز می‌کند.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
FFFF
FFFF
2 ماه قبل

خب افراد فسیلباز و وسواس سیاسی (چپول و راستول) وقتی بحث فیلمه همش میگن قدیما همه چیز بهتر بود.
خب جونم براتون بگه که توی دوران خوش گذشته، وقتی بچه غذا نمیخورد سر میز و میگفت دوست ندارم و بدمزه هست و… پدر یا مادرش کمربند رو میآوردن سر میز و بعد از نهایت دوسه ضربه بچه متوجه میشد که چقدر غذا خوشمزه و نعمت و همه چی تموم هست و میخورد!
فسیلبازا، و وسواسیان سیاسی رو هم اگه وقتی در مورد فیلم های شاهکار میگن حیف حجم و حیف وقت و این حرفا، کمربند رو بیاری نشونشون بدی و یه چند ضربه هم بزنی میفهمن که سینما خیلی هم زنده و سرحال هست، هنرمندان در آثارشون حق آزادی بیان دارند و باید به زحمتشون احترام گذاشت!

آراد
آراد
2 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

الو Ffff خودتی گوش من رضام