صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : «City of God» پس از سال ها در خاورمیانه اکران می شود

«City of God» پس از سال ها در خاورمیانه اکران می شود

City of God

فیلم درام «شهر خدا» (City of God) برای اولین بار در کشورهای خاور میانه از جمله بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اکران می‌شود. این فیلم به کارگردانی «فرناندو میرلس» و «کاتیا لوند» در سال ۲۰۰۲ ظهور یک دار و دسته جنایتکار در شهر ریو دوژانیرو را با گروهی از بازیگران جوان و غیرحرفه‌ای روایت کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «فرانت رو» دبی «City of God» را پیش‌تر به صورت دی‌وی‌دی پخش کرده بود اما پس از دو دهه این فیلم را برای اولین بار از ۲۲ فوریه و همزمان با بیست و یکمین سالگرد نمایش آن در جشنواره کن و نیز بیستمین سالگرد تأسیس کپمپانی به سالن‌های سینمای خاور میانه می‌برد.

«جیانلوکا چاکرا» مدیر عامل «فرانت رو» می‌گوید: «City of God جایگاه ویژه‌ای در قلب ما دارد؛ اولین فیلمی بود که خریداری کردیم و در آن زمان به خاطر محدودیت‌های زبانی نتوانستیم آن را اکران کنیم؛ علاوه بر این بودجه کافی نداشتیم، بنابراین مستقیم به صورت دی‌وی‌دی منتشر شد. از آن زمان راه درازی آمده‌ایم، و «شهر خدا» شاهکاری فراموش‌نشدنی باقی مانده که شایسته اکران روی پرده نقره‌ای است. برای جشن بیست سالگی ما چه از این بهتر؟»

«فرانت رو» پیش‌تر چند اثر کلاسیک از جمله «اولد بوی» (Old Boy) و «ربوده شده» (Spirited Away) را برای اولین بار در بازار خاور میانه اکران کرده و به زودی «عنصر پنجم» (The Fifth Element) «لوک بسون» را روی پرده می‌برد.

فیلم «شهر خدا» نامزد چهار جایزه اسکار شد اما در هیچ بخشی به این افتخار دست پیدا نکرد. با این حال، منتقدین اغلب آن را در فهرست بهترین آثار قرن قرار می‌دهند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها