صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : واکنش دیزنی به شکست های متوالی: دلیلش جنسیت زدگی مخاطب است!

واکنش دیزنی به شکست های متوالی: دلیلش جنسیت زدگی مخاطب است!

دیزنی - The marvels

دیزنی در یکی دو سال اخیر با فیلم‌های انیمیشن و لایو-اکشنی چون «مارول‌ها» (The Marvels)، «عمارت تسخیر شده» (Haunted Mansion)، «لایت‌یر» (Lightyear) و «آرزو» (Wish) چندین شکست تجاری را تجربه کرده و در پلتفرم استریم دیزنی+ مشترکین زیادی را از دست داده اما یکی از مدیران کمپانی هواداران را علت این ناکامی‌ها می‌داند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، یکی از مدیران ناشناس دیزنی به «پاک» می‌گوید: «همه می‌گویند: «به خاطر فیلم‌هاست، احمقانه‌اند.» اما گفتنش راحت است. با فیلم‌های جذاب‌تر بهتر می‌توان به مسائل سیاسی پرداخت. اما مخاطب ما بیشتر و بیشتر (یا بخشی از مخاطبی که سیاسی است) پیام فیلم‌ها را با کیفیت آن‌ها برابر می‌داند. نمی‌گویند توانمندسازی زنان در «مارول‌ها» یا «جنگ ستارگان» (Star Wars) را ناخوشایند می‌یابند، بلکه می‌گویند از آن فیلم‌ها خوششان نمی‌آید چون فیلم‌های «بدی» بوده‌اند. بنابراین «فیلم‌های بهتری بسازید» تبدیل می‌شود به کدی برای «فیلم‌هایی بسازید که با کلیشه‌های پس‌رونده جنسیت همنوایی کنند یا مردان را در مرکز روایت قرار دهید.»

به عبارت دیگر، این مدیر معتقد است که ایراد کار هواداران جنسیت‌ستیزند نه تزریق «پیام» در فیلم‌ها. سال گذشته «باب آیگر» مدیر عامل دیزنی شکست تجاری «مارول‌ها» را تلویحاً به گردن «نیا داکوستا» کارگردان زن فیلم انداخته بود.

هفته پیش از سوی دیگر گزارش شد که دیزنی+ میلیون‌ها دلار متضرر شده و مشترکین زیادی از دست داده است. ارزش سهام دیزنی از ۱۹۱ دلار در مارس ۲۰۲۱ به ۷۸.۳۲ در ماه گذشته کاهش پیدا کرده و برآورد می‌شود که استودیو با شکست‌های تجاری سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تا ۹۰۰ میلیون دلار از دست داده باشد.

آیگر ماه گذشته گفته بود که دیزنی از این پس از «جنگ‌های فرهنگی» فاصله می‌گیرد و به نویسندگان توصیه کرده بود که «سرگرمی» را در اولویت قرار دهند نه صدور «پیام.»

دیزنی امیدوار است با فیلم‌های «ددپول و ولورین» (Deadpool and Wolverine) و دنباله‌های انیمیشن «موانا ۲» (Moana 2) و «وارونه ۲» (Inside Out 2) از بحران بیرون بیاید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد جواد
محمد جواد
2 ماه قبل

توییتریا هم همینو میگفتن تا آخرش ایلان ماسک خریدشون
انشاالله همین اتفاق برای دیزنی

رامین
رامین
2 ماه قبل

دلیل مزخرف خودش بهترین مدرک برای اینه که گپیندش باوری بهش نداره
خودشم می دونه
خو هر ننه من غریبی می تونه بیاد شعار بده
راه ریا رو باز کردی
که هر شخصی شاید ذره ای فقط سبت به زنان یا گرایش‌های دیگه جنسیتی احترام بذاره
با فیلم ساختن اینو یه دریا احترام جلوه بده و کلاه سر مخاطب بذاره
مردک همه اینایی رو که من گفتم خودت صد برابر بهترش می دونه منتها
پول و اعتباری که از نهادها میگیره باعث می شه همچین توجیهی بیاره

FFFF
FFFF
2 ماه قبل

نخیر دلیلش آشغال بودن فیلم است!
خدا شاهد (کاش اسکرین شات گرفته بودم) من و خیلی از دوستانی که مثل من فکر میکردن، از بعد موفقیت اندگیم و باتوجه به ضعف نسبی که فیلم در مقایسه با اینفیتی وار داشت و برنامه اکران آینده به شدت سیاست زده مارول/دیزنی با محوریت شخصیت های درپیت مثل شنگ چی و اتنرنالز و کاپیتان مارول و مخصوصاً بعد از انتشار فیلم اسپایدرمن: دور از خانه (همه قبل از جنجال معروف چند هفته بعدش)، بار ها کامنت گذاشتیم که «دیگه از الان به بعد سراشیبی هست برای مارول» و درست هم در اومد!
حتی با راهی به خانه نیست هم آس در قامت حضور مگوایر و گارفیلد رو کردن و یه ایونت مجزا بود که خیلی هارو سورپرایز کرد و من یکی اصلا فکر نمی‌کردم سومین فیلم اسپایدرمن تام هالند به هیچ نوع موفقیتی برسه!

منتها این وسط یه عمویی که عمده شهرتش بخاطر شباهت زیاد داشتن به شخصیت اصلی انیمیشن آپ هست، اومد یه چیزی گفت که طرفداراش (من دوست دارم بگم فسیلبازان ولی میشه «رایش چهارم» هم نامیدشون) جدا از تمام یقه پاره کردن ها از اون موقع تا الان، دارن یه نوع اعتبار پیشگویی هم به اون عموی بخصوص میدن!
همون عمویی که وقتی گفت “از نظر من اینها فیلم نیست و شهر بازی است”، باز ما گفتیم: حرف شما پیشکسوت عزیز با اینکه باهات موافق نیستیم متین، به هر حال کارگردان محترمی هستی و کاش بخاطر رضای دل شما و طرفدارات، یخورده فضا تو سرمایه گذاری استودیو ها فراگیر تر بشه تا فقط پول پای فیلم ابرقهرمانی نریزن.
اینکه بعدش چی شد رو خودتون بهتر میدونید و سرتون رو درد نمیارم اما گذشت چند سال بعد…
۲۰۲۳ شد و یه سال سینمایی سخت داشتیم با چندین ماه اعتصاب که هشت تا فیلم از اون مدل که عموی داستان ما بهش میگه شهربازی داشت که از این هشت تا، شیش تا شکست تجاری و هنری سنگینی خوردن!
عموی پیشگوی داستان اونوقت چیکار کرد؟ اومد گفت باید مگنوم ۴۴ هارو آماده کنیم و یه آقایی که عمده شهرت و اعتبارش بخاطر کارگردانی و تهیه‌کنندگی چندتا از همون فیلم شهربازی هاست هم بیاریم تو تیممون تا اون دوتا فیلم از هشت تا هم نذاریم ساخته بشن!!!

درباره اینکه واکنش ها چی شد فقط میگم به هرحال از مریدان رهبر رایش چهارم و پیشگوی هزاره سوم، انتظار چیزی غیر از حمایت همه جانبه و ماله کشی نداشتیم! ولی باز منتظر موندیم و با خودمون گفتیم: خب الان راه کاملا بازه تا فیلم دویست میلیون دلاری عموی دلها و قصه ها، بدون رقابت جدی با هیچ شهربازی ای، به پرفروش ترین فیلم سال تبدیل بشه!
ای دل غافل 🤦 فیلم با توسل و چنگ زدن به در و دیوار و راه دادن هرچی آدم میانسال که میخواستن یه چرتی تو سینماها بزنن و سرویس استریم استیو جابز فلیکس در نهایت تازه تو فوریه امسال اعلام شد که ضرری که به اپل زده رو تو رسانه خانگی جبران کرده!!!! 🤣

همه اینا رو گفتم که بگم به توی مارتی فن گرامی که آده کامنت گذاشتن هستی و الان این دوران زوال مارول رو میخوای بزنی به اعتبار رئیست، حتی الان هم فیلم هایی مثل مارولز و مادام وب و موربیوس رو همون هایی دارن به محکم ترین و اساسی ترین شکل ممکن میزنن و میکوبن که با اندگیم کف و خون قاطی میکردن!
شماهایی که اگه بگید گاردینز ۳ فیلم متوسطی بود یعنی اینکه اون روز از روی دنده چپ بلند نشدید و حالتون خوبه و قرص هاتون رو خوردید، برید مشغول بشید با اینکه چرا عمو مارتی داره شکست های متوالی میخوره حتی وقتی هیچ رقیبی نداره!!!

محمد جواد
محمد جواد
2 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

یه چیزی تو سبک های نگارشی داریم به اسم خلاصه نویسی

FFFF
FFFF
2 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

حق مطلب رو ادا نمیکنه!

FFFF
FFFF
2 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

کسانی که دیسلایک دادن یحتمل با جمله اول مخالف بودند!!!