صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم «حدود 8 صبح»

نقد و بررسی فیلم «حدود 8 صبح»

حدود هشت صبح

کسی در فیلم «حدود 8 صبح» حضور دارد که من بشناسم؟

یکتا ناصر که اغلب او را در فیلم های منوچهر هادی می بینیم، بازیگر نقش اصلی فیلم است. کامبیز دیرباز و حمید فرخ نژاد، از دیگر بازیگران مشهور فیلم به شمار می روند. از بازیگران پیشکسوت نیز، حسن پورشیرازی حضور کوتاهی در فیلم دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

یک بنده خدایی (کامبیز دیرباز) اشتباهی به یک بنده خدای دیگر (یکتا ناصر) پیامک ارسال می کند و همین پیامک اشتباه باعث بروز یک قتل می شود و…

کارگردان کیست؟

منوچهر هادی که سازنده پرفروش ترین کمدی های سینما و شبکه نمایش خانگی در چند سال اخیر بوده است. آقای هادی در چند سال اخیر حضور فعالی در شبکه نمایش خانگی داشته و چند سریال برای این پلتفرم ساخته است.

نکات مثبت فیلم؟

تماشای بازی منوچهر هادی در این فیلم در حالی که روز خوبی رو شروع نکرده اید و اخمهایتان درهم است، واقعاً معجزه می کند.

حدود هشت صبح

نکات منفی فیلم؟

بازی عجیب و غریب منوچهر هادی در بیست دقیقه ابتدایی، نه تنها ضعیف است، بلکه به راحتی می تواند خنده را به لبان تماشاگر بیاورد!

خرده روایت ها سر و ته مشخصی ندارند. در یک سکانس ده دقیقه ای، زن با پدر همسرش بحث می کند و برای یکدیگر شاخ و شانه می کشند اما در سکانس بعد می شنویم که مشکلشان حل شده است!

در فیلم درباره زن دومی صحبت می شود که هیچوقت وجود ندارد و دیده نمی شود، در حالی که تمام بدبختی شخصیت های داستان در نهایت به او ارتباط دارد!

در حال که تماشاگر می داند چه کسی کودک را دزدیده، فیلم بیست و چند دقیقه سعی در ساختن تعلیق دارد!

در یک سکانس مامور قانون از اصلی ترین مظنون کودک ربایی می پرسد:«بچه رو تو دزدیدی؟» و در پاسخ می شنود:«خیر». او سپس می گوید:«باشد» و می رود و دیگر در قصه پیدایش نمی شود!

پایان بندی فیلم و به افق خیره شدن شخصیت و اسلوموشن شدن، حسابی عطر کلیپ های اینستاگرامی را به فیلم منتقل کرده است.

نقد ویدئویی فیلم «حدود هشت صبح» را در ادامه ببینید:

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

قطعاً حضور کوتاه منوچهر هادی در فیلم!

حرف آخر:

«حدود 8 صبح» در تمامی بخش ها از جمله فیلمنامه، یک بحران تمام عیار است. شاید تنها تماشای بازی منوچهر هادی در ابتدای فیلم باشد که بتواند روحیه تماشاگر را تغییر دهد؛ بازی که به راحتی قابلیت تبدیل شدن به یک شوخی در میان کاربران فضای مجازی را دارد!

 

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
حسین
1 ماه قبل

این …کی بازیگر شد؟😂 تو این مملکت هیچی سر جای خودش نیست