صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم زنبور کارگر

نقد و بررسی فیلم زنبور کارگر

زنبور کارگر

کسی در فیلم «زنبور کارگر» حضور دارد که من بشناسم؟

حمید فرخ نژاد، شبنم مقدمی، پگاه آهنگرانی و سعید آقاخانی مشهورترین چهره هایی هستند که در فیلم «زنبور کارگر» به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم درباره چیست؟

پس از وقوع یک قتل ناخواسته، یک پسر جوان منتظر حکم قصاص است و در این حال، مادرِ پسر قصد دارد مانع از اجرای حکم شود اما…

کارگردان کیست؟

افشین صادقی که سابقه ساخت یکی دو فیلم عجیب و غریب مثل «مقلد شیطان» و «فرود در غربت» را در کارنامه هنری خود ثبت کرده که احتمالاً کمتر کسی آن ها را دیده باشد.

نکات مثبت فیلم؟

چی بگم؟ این که عصبانی نشین که یه وقت کار دست خودتون ندید!

زنبور کارگر

نکات منفی فیلم؟

خرده داستان های فیلم زیاد هستند و به همین دلیل، زمانی هم برای پرداخت به جزئیات آن ها وجود ندارد. بدتر از همه این که این داستان ارتباط منطقی چندانی با یکدیگر پیدا نمی کنند!

برخی از شخصیت های فیلم کاملاً زائد هستند. شخصیتی که حمید فرخ نژاد و پگاه آهنگرانی ایفا می کنند، از جمله این شخصیت ها هستند.

«زنبور کارگر» از لحاظ منطقی، چارچوب مشخصی ندارد. گاهی یک شخصیت به راحتی به زندان می رود و در ملاقات تیزی رد و بدل می کند بدون آن که حتی کسی به آن ها شک کند!

پایان بندی فیلم باز است و این در حالی است که جزئیاتی به تماشاگر ارائه نشده که بتواند چندین تحلیل مختلف از وضعیت داشته باشد و پایان بندی را در ذهنش ترسیم کند.

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

احتمالاً بازیگران فیلم.

نقد ویدئویی فیلم «زنبور کارگر» را در ادامه ببینید:

حرف آخر:

«زنبور کارگر» یکی دیگر از فیلم های اجتماعی ضعیف سینمای ایران در چند سال اخیر است که با رویکردی اشتباه، خرده داستان های فراوانی را روایت می کند و سپس توانایی مدیریت آن ها را از دست می دهد. فیلمی که نمی داند چه می خواهد و متعاقباً اتفاقات فیلم هم چندان برای تماشاگر اهمیت پیدا نمی کند.

 

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
بهار
1 ماه قبل

خانم اهنگرانی محتاج پول هستند که این فیلمها رو قبول می کنند؟