صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم قتل عمد

نقد و بررسی فیلم قتل عمد

قتل عمد

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

خیر!

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک راننده مسافری را  سوار می کند که فردی  قدرتمند و پر نفوذ است. همین مسئله باعث شکل گیری روابطی بین آنها می شود که …

کارگردان کیست ؟

سعید دولت خانی که نویسنده فیلمهای ناشناخته ای مانند « کوچه محبوب » و « غافل » بوده و « قتل عمد » دومین فیلم سینمایی او محسوب می شود.

نکات مثبت فیلم ؟

با هر عینکی هم که فیلم را نگاه کنید حتی یک نکته مثبت هم نمی توانید در فیلم بیابید! برای بررسی بیشتر فیلم را وارونه دیدیم و یا حتی به صورت صامت؛ نتیجه بهتری حاصل نشد!

قتل عمد

نکات منفی فیلم ؟

« قتل عمد » فستیوالی از ایرادات و اشتباهات ساختاری دارد. از فیلمنامه گرفته تا کارگردانی و بازیگری و بخش های فنی که فیلم را تبدیل به یکی از عجیب و غریب ترین آثار سال می کند.

به نظر می رسد که « قتل عمد » بلافاصله پس از فیلمبرداری بدون طی کردن مراحل پس از تولید منتشر شده است. به طور عجیبی در فیلم تصحیح رنگ صورت نگرفته و همه چیز خام است!

دیالوگ های « قتل عمد » در حد فاجعه هستند. دیالوگ هایی که هرکدام از یه خط در شبکه های اجتماعی کپی شده اند و در بدترین و بی ربط ترین شرایط ممکن به زبان آورده می شوند!

در قصه شخصیتی به نام اردلان وجود دارد. مرد عاشقی که در میانه راه باید عاشق فرد دیگر شود در عین حال که عاشق عشق خودش هم هست! همینقدر وضعیت شیر تو شیر است!

یکی دیگر از بخش های فاجعه « قتل عمد »، بازی بازیگران است. ظاهراً « قتل عمد » اولین تجربه تصویری بازیگرانش است اما نتیجه چیزی در حد کلیپ های خانگی از آب درآمده!

در طول قصه چند اسلوموشن عجیب و غریب هم شاهد هستیم که کارکرد مشخصی ندارند و ظاهراً تنها کارگردان علاقه داشته از این قابلیت استفاده کند بی آنکه دلیلی برایش داشته باشد. سکانس ابراز عشق کردن و سپس فرار کردن و به تصویر کشیدن این موقعیت با اسلوموشن، شاهکاری است که فقط در این فیلم خواهید یافت!

سکانسی در فیلم وجود دارد که در آن یکی از شخصیت ها در حال بحث با پدرش است. در این سکانس دوربین در زاویه ای پشت به این شخصیت قرار گرفته و برای دقایق متعدد ما در حال تماشای زاویه عقب بازیگر هستیم! در واقع پشتِ بازیگر جلوی دید تماشاگر است!

 قتل عمد

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

حرفشم نزنید!

حرف آخر :

لطفاً فیلمنامه ها رو حداقل یک بار قبل از ساخت مرور کنید یا به دست افرادی بسپارید که تجربه بیشتری دارند و همچنین، از بازیگران هم تست بازیگری بگیرید تا نتیجه چیزی شبیه به « قتل عمد » نشود!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : قتل عمددانلود فیلم قتل عمد

کارگردان : سعید دولت خانی

نویسنده : سعید دولت خانی

تهیه کننده : محمد احمدی

بازیگران :

علی رجایی

نیلوفری استخری

صدف فرهودی

و…

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها