صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : قسمت پنجم فیلم «The Matrix» ساخته می شود

قسمت پنجم فیلم «The Matrix» ساخته می شود

قسمت پنجم فیلم The Matrix

قسمت پنجم فیلم « The Matrix» ساخته می شود.

کمپانی برادران وارنر به تازگی اعلام کرده که قسمت پنجم از سری فیلم های «ماتریکس» ساخته خواهد شد.

نکته قابل توجه در ساخت «ماتریکس 5 » این است که برای اولین بار، هیچکدام از خواهران واچوفسکی این اثر را کارگردانی نخواهند کرد و تنها، لانا واچوفسکی به عنوان تهیه کننده اجرایی با پروژه همکاری خواهد داشت.

«ماتریکس 5» را درو گدار، نویسنده فیلم های «مریخی» و «کلبه ای در جنگل» کارگردانی خواهد کرد. کارگردانی که پیش از این برای نگارش فیلمنامه «مریخی» نامزد دریافت اسکار شده بود.

تا به حال اطلاعاتی درباره حضور بازیگران اصلی فیلم از جمله کیانو ریوز، کری آن ماس، لورنس فیشبورن و هوگو ویوینگ منتشر نشده است.

قسمت چهارم فیلم «ماتریکس» که بیش از دو دهه بعد از سه گانه اول ساخته شد، با واکنش نه چندان مناسب تماشاگران و منتقدان مواجه شده بود.

نخستین قسمت از فیلم «ماتریکس» در سال 1999 توسط لانا و لیلی واچوفسکی ساخته شد. داستان فیلم در مورد یک هکر جوان به نام نئو است که توسط گروهی از انسان‌های مقاومت‌کار به عنوان قهرمان مورد انتظار معرفی می‌شود. او درگیر یک دنیای مجازی به نام “ماتریکس” می‌شود که توسط ماشین‌ها ایجاد شده است تا انسان‌ها را کنترل کنند. «ماتریکس» با موفقیت بزرگی در گیشه و نزد طرفداران سینما مواجه شد و به عنوان یکی از فیلم‌های مهم و تأثیرگذار دهه 1990 شناخته می‌شود. این فیلم به دلیل ایده‌های نوآورانه، اکشن هیجان‌انگیز و اثر بصری فوق‌العاده‌اش تحسین‌برانگیز بوده است.

سری فیلم های «ماتریکس» تاکنون حدود 1.8 میلیارد دلار در جهان فروخته اند و برنده چهار جایزه اسکار شده اند که همگی آن ها در بخش های فنی بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
26 روز قبل

امیدوارم ‘کیانو’ توی این سری دیگه ریشاشو بزنه!

FFFF
FFFF
26 روز قبل

حالا اینکه برادران وارنر شوخی اول آوریل رو پنج روز دیرتر داده بیرون یا اینکه هرکی اینو گفته، کِرَک مصرف کرده یه چیزه ولی کلا ماتریکس چهار که شکست تجاری خورد و تقریباً همه معتقدن که نباید ساخته میشد!
بنظرم تنها چیزی که ممکنه اندکی ملت رو جذب یه فیلم ماتریکس دیگه کنه، حضور کیانو ریوز هست و حالا که واچوفسکی ها نیستن، اون
هم دیگه نباید بیاد تا دیگه بیشتر از این به میراث این مجموعه لطمه نزنن.
اگه داستانی مونده که میخوان بگن، یه سریال اسپین آف باکیفیت (ترجیحا انیمیشنی بخاطر تجربه انیماتریکس) یا یه گیم خوش ساخت ممکنه جواب بده ولی کشش یه فیلم دویست میلیون دلاری رو دیگه این فرنچایز نداره.