صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم بالغ ها 2 ( Grown Ups 2 )

نقد و بررسی فیلم بالغ ها 2 ( Grown Ups 2 )

3546546157986

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

بازیگران شناخته شده زیادی در این فیلم حضور دارند که شما به خوبی آنها را می شناسید. آدام سندلر که سالهاست در این نوع فیلمها حضور دارد و معرف حضور هست، کریس راک که کمدین معروفی هست نیز در این فیلم حضور دارد، کوین جیمز و سلما هایک را هم می شود در فیلم پیدا کرد. در مجموع « بالغ ها 2 » کمدین های زیادی را در اختیار گرفته است. نکته جالب اینکه در لحظاتی از فیلم شما می توانید تیلور لاوتنر ( ستاره سری فیلمهای « گرگ و میش » ) را هم مشاهده کنید!

داستان فیلم درباره چیست ؟

داستان خیلی ساده و پیش پا افتاده هست. سه سال پس از اتفاقات قسمت قبل، لنی ( آدام سندلر ) تصمیم می گیرد جشنی به سبک دهه ی هشتاد راه بیندازد و دوستان نزدیکش که همگی متاهل و عیالوار هستند رو به این جشن دعوت کند و کلی دردسر!

کارگردان کیست ؟            
45646546874
دنیس دوگان که سالهاست در حال ساختن آثار کمدی سخیف است و به نظر هم می رسد که هرگز از اینکار خسته نخواهد شد! دوگان کارگردانِ قسمت قبلی « بالغ ها » هم بود و آخرین ساخته اش پیش از « بالغ ها 2 » ، یکی از احمقانه ترین آثار ساخته شده در سال 2011 به نام « جک و جیل » با بازی آدام سندلر و آل پاچینو بود!

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

کمدی های آدام سندلر اغلب با انواع و اقسام لحظات زشت همراه است اما اینبار چون داستان حول محور خانواده و بچه هاست، شوخی های زشت کمتری مشاهده می شود که باعث شده درجه سنی فیلم PG-13 باشد که این به معنای حاشیه امنیت برای افراد کم سن و سال است.

نکات مثبت فیلم ؟

شکیل اونیل ( بسکتبالیست مشهور ) و استیو بوشمی حضور مختصری در فیلم دارند که می تواند همان چند لحظه باعث شود احساس بهتری نسبت به فیلم داشته باشیم!
98898887956
هرچقدر که فکر میکنم نمی توانم نکته مثبت دیگری در فیلم پیدا کنم! شاید موسیقی های خاطره انگیزی که در جریان جشن شنیده می شود، نکته مثبت دیگر فیلم باشد!

نکات منفی فیلم ؟ 

می توانم بگویم تمام شوخی های فیلم به بدترین شکل ممکن اجرا شده اند که حتی احتمال خنده تماشاگر را هم از بین می برد! این شوخی ها که ترکیبی از باد شکم و بالا آوردن و تمسخر جنسی است، هرگز قدرت خنداندن تماشاگر را ندارد مگر اینکه مخاطب فیلم اصولاً آدم خوش خنده ای باشد!

فیلم داستان مشخصی برای روایت ندارد. فیلمنامه بر پایه مجموعه از اتفاقات کمدی شکل گرفته که ظاهراً قرار بوده با بازیگران پر تعداد و مشهور، به نقطه خوشایندی برسد اما « بالغ ها 2 » بار دیگر ثابت می کند که در نهایت این فیلمنامه است که یک فیلم را خوب یا بد می کند، نه دسته ای از بازیگران مشهور.

پیدا کردن فردی در فیلم « بالغ ها 2 » به نام کارگردان، کار بسیار مشکلی هست! به نظر می رسد که بازیگران « بالغ ها 2 » که دوستان صمیمی هم در خارج از دنیای سینما هستند، بصورت تیمی و دور همی شوخی هایی را نوشته اند و بعد هم آن را اجرا کرده اند. حال این وسط نقش کارگردان چه بوده، کسی نمی داند!

چندتایی سکانس عجیب و غریب هم در فیلم وجود دارد که دقیقاً مشخص نیست قصد خنداندن تماشاگر را دارد یا پیشبرد فیلمنامه! از جمله ماشین شستن پسرها که با لباس زیر بر روی ماشین بالا پائین می روند وعرض اندام می کنند…! این سکانس یک توهین آشکار به شعور مخاطب است.

کلام آخر ؟

مدتهاست به این نتیجه رسیدم که شخصیت خودِ سندلر هم همانند نقش هایی است که آنها را ایفا می کند چراکه ظاهراً از حضور در این نوع آثار لذت کافی می برد! « بالغ ها 2 » به حدی بد هست که حتی بازیگری مثل راب اشنایدر که در فستیوالی از آثار بنجل ایفای نقش کرده و در قسمت اول این فیلم هم حضور داشت، از بازی در آن صرف نظر کرد؛ فکر میکنم که توانسته اید درک کنید که « بالغ ها 2 » چه حال و روزی دارد.

منتقد : میثم کریمی           

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها