صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نظر چند شهروند فراری کره شمالی درباره فیلم « مصاحبه »

نظر چند شهروند فراری کره شمالی درباره فیلم « مصاحبه »

2 1 20141218111441

افرادی که از کره شمالی گریخته و ساکن کره جنوبی شده‌اند، می‌گویند فیلم کمدی «مصاحبه» به شکل مخفیانه در معرض دید شهروندان کره شمالی قرار گرفته ولی اغلب واکنش منفی آنان را برانگیخته است.

به‌ گزارش مووی مگ به نقل از آنا، با وجود کنترل‌های سفت‌و‌سخت مرزی در کشور کمونیستی کره شمالی، عده‌ای از شهروندان در داخل این کشور توانسته‌اند با روش‌های مختلف مخفیانه فیلم کمدی «مصاحبه» با موضوع تخیلی ترور رهبر آن کشور به دست دو برنامه‌ساز آمریکایی را تماشا کنند، اما بسیاری از آنها از فیلم خوششان نیامده است.

کیم سئونگ مین، یکی از ناراضیان کره شمالی که از آن کشور گریخته و مقیم کره جنوبی شده، به رسانه‌های کره جنوبی گفته است که خبر دارد ساکنان شهر سینویجو در کره شمالی و نزدیک به مرز چین توانسته‌اند فیلم «مصاحبه» را تماشا کنند. وی در رادیو کره شمالی آزاد که از همسایه جنوبی آن کشور پخش می‌شود و ارگان مخالفان حکومت پیونگ یانگ است، گفت که ناراضیان مقیم جنوب توانسته‌اند به شهروندان شمالی کمک کنند تا فیلم را از طریق سرویس مسنجر موبایل موسوم به کاکائو تاک در گوشی‌هایی که از مرز چین به آن کشور قاچاق شده است، تماشا کنند. پیش از این نیز خبرهایی درباره ارسال DVD فیلم «مصاحبه» از طریق بادکنک به داخل مرزهای جمهوری دمکراتیک خلق کره شمالی منتشر شده بود.

به گفته کیم سئونگ مین، ناراضیان مقیم کره جنوبی توانسته‌اند بازخوردهایی از جانب مردم داخل آن کشور دریافت کنند که اغلب حاکی از سرخوردگی آنها بوده است. وی گفت: «بعضی از تماشاگران کره شمالی اینکه کیم جونگ اون (رهبر موروثی حکومت کمونیستی کره شمالی) به استهزا گرفته شده است، را توهین‌آمیز یافته‌اند و عده‌ای نیز از این ناراضی هستند که فرهنگ کره‌‌شمالی به شیوه‌ای نادرست تصویر شده است.» وی افزود که در کره شمالی به صورت سنتی از رهبر حکومت بت ساخته می‌شود و «عده‌ای از ما پرسیده‌اند که چطور ممکن است کیم جونگ اون در خارج از مرزها چنین به تمسخر کشیده شود

وی در این حال گفت که مطرح شدن مسائل حقوق بشری عده‌ای را درکره شمالی تحت‌تأثیر قرار داده است. «یکی از تماشاگران با دیدن صحنه‌ای که خبرنگار خارجی از کیم جونگ اون می‌پرسد چرا بین مردم غذا توزیع نمی‌کند، گریه‌اش گرفته بود

در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارشی از عده‌ای از فراریان کره شمالی که برای تماشای جمعی فیلم «مصاحبه» در مکانی عمومی در سئول، پایتخت کره جنوبی گرد هم آمده بودند، منتشر کرده است. حدود 20 هزار نفر از فراریان کره شمالی در سئول زندگی می‌کنند. لی هان بیول، یکی از این فراریان درباره رندال پارک، بازیگر نقش رهبر کره شمالی در فیلم «مصاحبه» گفته است، این بازیگر اصلاً شبیه به کیم جونگ اون نیست. بازیگران فیلم‌های کره شمالی اغلب به دقت شبیه به افرادی که نقش‌شان را ایفا می‌کنند، ساخته می‌شوند

همچنین به گفته کیم سئونگ مین، ظاهر و رفتار عجیب آن بازیگر «بیشتر متضاد با فرهنگ کره شمالی به‌نظر می‌آید تا آنکه خنده‌دار باشد

فیلم «مصاحبه» قرار بوداکرانی عادی از روز کریسمس داشته باشد اما با مسائلی که هکرهای منتسب به کره شمالی برای آن ایجاد کردند و تهدید به اقدام تروریستی علیه سینماهای نمایش دهنده، اکران گسترده آن با موانعی روبه‌رو شد. هکرها در تاریخ 24 نوامبر (3 آذر) با از کار انداختن شبکه رایانه‌ای شرکت سونی اطلاعاتی را به سرقت بردند که خسارات مادی و معنوی سنگینی برای آن شرکت به‌ بار آورد. این گروه هکری که نام «نگهبانان صلح»   Guardians of Peace یا #GOP بر خود گذاشته بودند، تصویری را روی نمایشگر رایانه‌های کارکنان سونی پیکچرز انترتینمنت به نمایش گذاشتند حاوی این پیام که اگر خواسته‌های GOP# برآورده نشود، اطلاعات حساسی را که از سرورهای شرکت سونی دزدیده‌اند، افشا خواهند کرد. آنها در مراحل بعد پنج فیلم با پخش این شرکت را پیش از اکران یا همزمان با اکران در اختیار سایت‌های دانلود غیرقانونی قرار دادند و اطلاعاتی را افشا کردند و از جمله، نامه‌هایی داخلی را افشا کردند که به اختلاف میان اهالی هالیوود دامن زد. کره شمالی هرگونه دخالت مستقیم در این حملات را تکذیب کرد.

در هفته پیش از کریسمس، هکرهایی که به رایانه‌های شرکت سونی حمله کرده ‌بودند، تهدید کردند حمله‌هایی مشابه با حمله 11 سپتامبر 2001 گروه القاعده به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک را به اجرا خواهند گذاشت. آنها گفتند که این حمله به سینماهایی صورت خواهد گرفت که کمدی سث روگن و جیمز فرانکو با عنوان «مصاحبه» را که داستانش به کره شمالی و اقدام دو مجری تلویزیون برای ترور رهبر آن کشور می‌گذرد، اکران کنند.

با این حال فیلم مصاحبه به‌صورت محدود از روز کریسمس در 330 سالن سینما به نمایش درآمد و فروش قابل قبولی داشت. فروش آنلاین این فیلم نیز رکورد فروش اینترنتی سال 2014 را شکست. ورایتی سه‌شنبه شب خبر داد که فروش آنلاین فیلم «مصاحبه» به 31 میلیون دلار رسیده است. همچنین هالیوود ریپورتر روز چهارشنبه از اکران فیلم «مصاحبه» در 400 سالن سینمای مکزیک در روزهای آینده خبر داد. این در حالی است که فیلم «مصاحبه» از جانب منتقدان سینمایی بازخوردهای منفی گرفته و فیلم به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های سال در فهرست اولیه چندین جایزه موسوم به تمشک طلایی که هر ساله به بدترین آثار هالیوود داده می‌شود، قرار گرفته است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها